Space Marines

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Space Marines

Berichtdoor shogun » 15 maart 2012 08:34

Ik zou overal wat punten schafen om je leger uit te breiden. Alle meltabombs, hunter killer missle's etc.. maken dingen te duur..

* chaplain heb je voor de reroll's to hit. je kunt hem uitkiezen in close combat en met twee wounds kan hij snel gaan liggen. geef hem verder niks!

* twee plasmapistols voor je assault marines kosten 30 punten! je bent twee beurten kwijt met lopen/vliegen, kan 1x schieten en dan moet je in close combat staan! je betaald dus eigenlijk 30 punten voor 2xS7 plasma schoten. veeel te duur.

*zoals je zelf zegt: deathwing missle launchers mogen niet schieten als de droppod dropt.. eruit halen dus.

* Iron clad is een wandelende melta magneet. je dropt hem dichtbij en je kan een meltagun met 2x hunter killer missle's gebruiken en eventeel een heavy flamer. daarna krijgt hij alle melta op zijn harses. deze hele combi kost nu 230 punten en daar heb je bijna een landraider voor!

idee:

chaplain 100

5 sterngaurd met 5x combimelta, droppod = 185

dreadnought met 2x twin linked autocannon = 125

10 tactical marines met meltagun, sarg met combimelta en powerfist, dropod 245

10 tactical marines met meltagun, sarg met combimelta en powerfist, dropod 245

assault squad (10) met powerfist 225

vindicator met shield etc.. 125

1500 punten

veel efficienter leger denk ik, en je je hebt niet veel nodig om dit te maken (5x sterngaurd en dreadnought magnetiseren met andere wapens.)

:tu:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor drava » 15 maart 2012 12:07

* chaplain heb je voor de reroll's to hit. je kunt hem uitkiezen in close combat en met twee wounds kan hij snel gaan liggen. geef hem verder niks!

* twee plasmapistols voor je assault marines kosten 30 punten! je bent twee beurten kwijt met lopen/vliegen, kan 1x schieten en dan moet je in close combat staan! je betaald dus eigenlijk 30 punten voor 2xS7 plasma schoten. veeel te duur.

Wel ik wilde de combo chaplain/assault marines wat punch geven om een unit die ze chargde wat te verzwakken. Maar als de ik plasma pistols en de combi melta's eruit haal dan kan ik die 50 punten wellicht gebruiken voor een ondersteunende unit die hetzelfde doet. Dan heb ik wat meer kill points maar meer doelen forceerd een tegenstander keuzes te maken.... daar kan ik wel wat mee. Al blijf ik dan mijn sergeant 2 lightning claws geven, vindt het er gewoon gaaf uitzien (en eerder of gelijk kunnen slaan heeft ook zijn voordelen).

*zoals je zelf zegt: deathwing missle launchers mogen niet schieten als de droppod dropt.. eruit halen dus.

* Iron clad is een wandelende melta magneet. je dropt hem dichtbij en je kan een meltagun met 2x hunter killer missle's gebruiken en eventeel een heavy flamer. daarna krijgt hij alle melta op zijn harses. deze hele combi kost nu 230 punten en daar heb je bijna een landraider voor!

True, een unit sternguard met combi melta's zou een betere optie zijn. Heb ik volgens mij ook nog wel de bits voor om een unit tactical marines er als sternguard uit te laten zien. Zou weer centjes schelen. Maar geef toe, een dreadnought die uit een droppod komt zetten, transport kapot schiet en de beduisde unit charged klinkt gewoon tof ^_^ . Jammer alleen dat er in het spel een beurt tussen zit waarbij je kapot geschoten kunt worden... :dry:

Thanks voor de tips heren :tu:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Chris » 15 maart 2012 12:36

Ik zelf vind een ironclad in pod heel aardig, zeker als de rest van je leger ook "in the face" is. Geef hem wel niet al die toeters en bellen, hij is puur bedoelt om die ene dikke tank van de tegenstander op te blazen, en als je mazzel hebt leeft ie de beurt erna dan ook nog om de boel te kunnen gaan slopen. Niet alles en iedereen heeft overal melta rondhangen, dus als je een beetje op let met waar je hem naar beneden kukelt (desnoods niet op zijn ideale target als daar teveel omheen staat) valt daar echt wel wat mee te bereiken. Al helemaal als je een unit sternguard er meteen naast hebt staan, met de 2 droppods die ook cover kunnen geven. Ook als je beurt 2 hebt en hij al uit elkaar aan het rijden is heb je meer kans dat ie nog een tasty stuk artillerie oid achter in een hoekje heeft staan.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor drava » 08 mei 2012 15:49

Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor drava » 08 mei 2012 15:51

Mmh, de link is beschikbaar maar ik krijg hem maar niet omgezet naar een gewone foto. Iemand suggesties?

drava
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 08 mei 2012 15:55

Ik krijg het ook niet spits (net geprobeerd). Maar ik weet ook niet of dropbox wel bedoelt is voor foto hosting. Het is meer een download/stuur linkje site.
Foto emmer gebruiken? ^_^
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor drava » 08 mei 2012 16:40

Ja wellicht dat dan maar moet, maar moeite... :P

drava
BOFH

Berichtdoor Lex » 08 mei 2012 21:53

Ik heb em wel op m'n schermpje staan. Jij hebt zware plannen zou ik zo denken :P
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Lex
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor Chris » 08 mei 2012 22:47

Ik kan ze ook gewoon zien. Toch de thundahfayah gekocht zonder testrun? Het is een fantastisch model, daar niet van.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor drava » 09 mei 2012 07:52

Yep, toch maar gedaan. Naast dat ik het model wel hip vindt is het wel een goede ondersteuning van de 2 vindicators. :yes:

drava
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs