mathijs's 40k en flames of war blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: mathijs's 40k blog

Berichtdoor Chris » 03 apr 2015 10:34

De wereld heeft meer techmarines nodig!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor mathijs97 » 23 apr 2015 21:41

de laatste tijd het eigenlijk veels te druk gehad met toetsen dus niet veel kunnen doen.
wel de is alle infanterie van de guard nu klaar om geschilderd te worden en zijn ook de fists al begonnen met in geel te veranderen.

maar nu eerst tijd voor iets anders!
deze week heb ik voor mijn opleiding een 3 daagse excursie krijgshistorie gehad over operation market garden.
hiervoor hebben we veel verschillende musea bezocht en op veel originele locaties geweest om daar een beeld te krijgen van hoe die jongens toen daar rond gelopen hebben. jongens is zeker toepasselijk aangezien dat op de begraafplaatsen die we bezocht hebben (duits in yselstyn en geallieerd in oosterbeek) de gesneuvelden niet veel ouder waren dan 19 jaar. bij de duitsers waren het zelfs vaak jongens van 17. het was dan wel zo respectvol om de excursie af te sluiten door met de 2 peletons van mijn school een eregroet te brengen naar de gesneuvelde militairen op de begraafplaats in oosterbeek.

Afbeelding
ik sta zelf in de rechter groep.

nu is het zo dat morgen mijn stage vergoeding binnen komt dus we kunnen weer panzer grenandiers halen.
een Junkers Ju 87 AKA stuka staat hoog op mijn verlanglijstje maar voor armour weet ik nog niet precies wat ik wil halen.
ik zit wel te denken aan panzer IV H. de tiger of panters vind ik erg gaaf maar denk dat deze misschien iets te duur zijn voor een mechanised lijst.
tips zijn hierover zijn zeker welkom, ook op het gebied van dingen als vuursteun in de vorm van artillerie.
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor Beastherder » 26 apr 2015 15:29

Een rondje lopen over zo'n begraafplaats blijft altijd indrukwekkend

Respect :tu:

Wat betreft FoW

Stuka is altijd cool, maar hou er rekening mee dat vliegtuigen altijd wat onvoorspelbaar zijn in effectiviteit.
De ene keer wint ie in zn eentje zo'n beetje de hele pot, de andere keer doet ie helemaal niks.
Ander nadeel is de minimum afstand die zo'n airstrike moet hebben van vriendelijke troepen. Zeker met een mechanised lijst wil je naar voren, en kan het zijn dat je geen doelen over houdt.

Alle Duitse tanks zijn goed, dus er is nauwelijks zo iets als een foute keus
Panzer IV is gewoon een prima tank, helemaal niks mis mee
In alle opzichten beter dan de Shermans en T34's van de geallieerden, maar je mist dat aura van onkwetsbaarheid van zn grotere broers.
Tiger en Panther zijn een stuk beter natuurlijk, maar zoals je zelf al zei, ook veel duurder in punten. Je houdt al snel geen punten meer over voor andere support-opties
Panther heeft een heftig kanon en flink pantser, maar alleen op de voorkant. Side Armour is heel veel zwakker en dat maakt m kwetsbaar voor omtrekkende vijanden. Met Panthers is het altijd opletten, maar als het goed gaat zijn ze heel gevaarlijk
Tiger is gewoon helemaal rondom ingeblikt, dus daar kan wat lomper mee gespeeld worden. Top Armour 2 betekent ook dat ie vaak zonder risico in een Assault kan worden gebruikt.

Zoals gezegd, er is geen foute keus
Neem gewoo degene die je het coolst vindt :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Re: mathijs's 40k en flames of war blog

Berichtdoor mathijs97 » 04 mei 2015 22:53

ik denk dat ik ga voor de panzer IV dan.

ook moet ik nog wat vallejo verf halen voor mn feldgrauw duitse uniformen. vind ik toch het mooist.
alleen wil ik de tanks en halftracks wel de soort van beige/khaki kleur aanhouden.
is 70988 khaki of 70976 buff dan een goede kleur? buff gebruik ik normaal voor purity seals op mn marines of botten dus dat lijkt me het minst waarschijnlijk maar misschien met een wash dat het dan wel kan. tips zijn zeker welkom!

ik ben de afgelopen tijd weer verder gegaan met het bouwen, converten en strippen van modellen.
hier een resultaat van mijn gehobby aan een chimera:

Afbeelding

Afbeelding

achterkant is gemaakt van een rhino tussenstuk omdat het de chimera van de platoon commander is en ik de achterdeur er niet bij heb gekregen toen ik hem 2e hans heb gekocht. verder nog een space marine commander gehaald om een andere optie voor mijn commander/captain heb.
ik heb hem een relicblade en een combimelta gegeven. van een gedeelte van de bits die ik nog had plus een paar benen heb ik een vetaran sergeant met een lightningclaw en een combiplasma gemaakt voor mn 2e tactical squad. aangezien de squad een flamer als special weapon heeft en dus redelijk dichtbij moet komen heb ik de sergeant met chainsword en boltpistol vervangen voor iets met een beetje meer punch in closecombat.

ook heb ik nu een combat squad met een heavy bolter over maar ik vind dat er nu wel genoeg tactical squads zijn voor de fists.
misschien wil ik deze in een andere kleur schilderen, maar welk chapter zal ik dan gaan maken? ik zat te denken aan black templars of blood angels.
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97

Berichtdoor Chris » 05 mei 2015 06:34

Vergeet de loop van de bolter niet uit te boren :P
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Beastherder » 07 mei 2015 15:12

[quote="mathijs97"]
alleen wil ik de tanks en halftracks wel de soort van beige/khaki kleur aanhouden.
is 70988 khaki of 70976 buff dan een goede kleur?

De 'officiele' kleur van Vallejo voor Duitse tanks is Dark Yellow 70.978
Battlefront raadde zelf vaak Middlestone 70.882 aan, maar persoonlijk vind ik die Dark Yellow mooier (het verschil is maar heel klein)

Khaki komt in de beurt, maar is wat meer bruin dan geel

Buff is wel heel erg licht
Die gebruik ik zelf als laatste highlight op Duitse tanks. Als hoofd-kleur word het wel erg fel denk ik
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor mathijs97 » 07 mei 2015 20:19

oke dan neem ik de volgende keer dat ik bij moenen ben gewoon die kleur ook mee. :D
mathijs97

Berichtdoor mathijs97 » 31 mei 2015 01:04

vandaag wat plague marines inelkaar geknutseld waardaar ik er nu 24 heb.
ik heb nu 3 squads waarvan een met flamers een met plasmas en een met meltas.
de 10 die ik vandaag in elkaar heb gemaakt zijn die van forgeworld dus dat zorgt voor wat nodige variatie.

mijn vriendin heeft ook een Autarch met swooping hawkwings gemaakt. ik had nog wat eldarish ruïnes voor op bases liggen dus een daar van is op de base gegaan zodat de Autarch een volle 2" boven een vergelijkbaar model uitsteekt en hem heel imposant maakt.

de laatste tijd lokt fantasy ook maar ik mag daar van mezelf (nog) niet aan beginnen. allereerst omdat FOW nog verre van speelbaar is en ik vind het te veel geld kosten op het moment om even een 1000 pts leger te bouwen. ten tweede ga ik er nog niet aan beginnen vanwege de nieuwe regels die er aankomen.
maar zou ik er aan beginnen dan twijfel ik tussen warriors of chaos en bretonnia.
chaos vind ik gaaf omdat ze gewoon lekker bruut zijn en marauders vond ik al gaaf maar nu ik ben begonnen met het kijken van de serie vikings vind ik ze nog gaver omdat ik ze als een soort vikings zie. bretonia vind ik gaaf vanwege de ridders en peasants. de hele peagasusknights doen me vrij weinig maar the green knight vind ik een gaaf model.

keuzes :yes:
mathijs97

Berichtdoor mathijs97 » 07 jun 2015 05:18

gisterenavond de eerste helft van de 1e tactical squad afgeschilderd.
de foto is een beetje blurry maar binnekort als de hele squad plus transport af is dan maak ik een nieuwe foto met een betere camera.

Afbeelding

omdat dit de 1e tactical squad van de company is heb ik geprobeerd er subtiel wat veterans met een witte helm tussen te stoppen.
dit zijn er nu 3 samen met de sergeant heb ik dus in een tactical squad van 10 marines 4 veteranen.
ik vind dit wel een mooi aantal omdat het anders meer op een sternguard dan een tactical squad gaat lijken.
de rest van de marines krijgen dan iets in de richting van campaing badges om ze er wat ervarener er uit te laten zien terwijl ze nog niet het recht hebben om een witte helm of laurel te dragen.
mathijs97

Berichtdoor Bobske » 08 jun 2015 05:17

:thumbup:
Gele marines, altijd goed :grijns:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs