Warhammer Ancient

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Death Rider » 11 maart 2007 19:54

Wat ze denk ik bedoelen zit zo: Die "barbaren" vechten nogal wat, lopen door de regen en de modder, en dus worden de schilden elke dag wel vies. alhoewel ze toen ze geschilderd werden (toen, niet door jou ;) ) heel mooi shiny waren, kan ik me niet voorstellen dat ze na een (korte) tijd nog helemaal zonder sneetjes en donkere vlekken zitten..
Death Rider

Berichtdoor The Duke » 11 maart 2007 20:18

Inderdaad. Ik geloof zo dat ze verzot waaren op felle kleurtjes, maar:

1. Het leven als Galliër was natuurlijk niet alleen zwijn jagen, maar een echt heel geregeld leventje had je toch niet echt. Zeker de krijgsmannen.

2. Ik kan me niet voorstellen dat ze in die tijd al zulke goede kleurstoffen met een dermate hoog pigment gehalte konden produceren dat het mogenlijk was een schild of een broek zo een felle kleur te geven, zeker als het voor gevechten is bedoeld, en niet voor ceremoniëel gebruik.

Natuurlijk moet je ze schilderen zoals je ze wilt. Maar ik zou zelf de wat natuurlijkere tinten prefereren, teracotta voor rood, catachan green voor groen, snakebite/graveyard earth voor geel, etc etc.

Ik vind je argument over die artiesten niet heel overtuigend, zoals zij de huidskleur van die 'barbaren' hebben neergezet op doek doet nou niet echt vermoeden dat zij een grote dunk van natuurlijke kleuren hebben...

Maarja jij moet ze schilderen zoals je wilt, smaken verschillen! :)

(Tot het punt waarop je fluo roze gaat gebruiken, dan moeten we je wat
The Duke

Berichtdoor drava » 12 maart 2007 18:00

Allemaal leuk en aardig maar ze stonden ook niet elke dag op het strijdveld hoor en tot de volgende veldsalg was er tijd genoeg voor een likje nieuwe verf.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor The Duke » 27 maart 2007 22:49

Ja maar een nieuw likje verf over je schild hoeft toch niet te betekenen dat je ze gewoon cartoony schildert?

Felle kleuren zijn goed, maar niet als het echt gruwelijk ten koste gaat van de geloofwaardigheid van je modellen :nono: .
The Duke

Berichtdoor henerius » 28 maart 2007 04:01

het ziet er anders redelijk geloofwaardig uit.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor The Duke » 28 maart 2007 09:22

Smaken blijven verschillen :) .
The Duke

Berichtdoor henerius » 28 maart 2007 17:39

Smaken wel.

Maar het gaat om de historische "waarheid". Waren de barbaren een grauwe massa of hadden ze zelf ook een mate van textiel en kleuren industrie dat ze deze kleuren konden fabriceren.

Germanen stonden bij de romeinen als zeer goede metaal bewerkers bekend. en ze hadden ook een munt stelsel (primitiever) als de romeinen. Misschien dat ze niet zo geavanceerd waren, maar de meeste dingen die de romeinen konden waren hun ook bekend....
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 03 jun 2007 21:36

Zo, ik heb even geen andere dringende projecten, dus ik ga me hier maar weer s mee bezig houden.

Het afgelopen half jaar heb ik een flinke hoeveelheid boeken doorgelezen over het oude Rome en aanverwante onderwerpen, en het is echt een vreselijk boeiend onderwerp B)
In plaats van overvoed heb ik alleen maar behoefte aan meer informatie ^_^

Afbeelding

momenteel ben ik nog voornamelijk aan het plakken, waarschijnlijk heb ik volgende week een speelbaar 1000pts romeinen leger :D
Afbeelding

Ik ben ook aan het schilderen gegaan (mét mn eerste experiment met de nieuwe Foundation Paints) en hopelijk kan ik die binnenkort ook laten zien
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 jun 2007 18:47

Oke dan
4 nieuwe legionairs, of eigenlijk auxilliares.
Zelfde als de vorige, maar nu met een nieuwe manier voor de huidskleur, gebaseerd op de nieuwe Foundation verf, Tallarn Flesh. Een wash met Tanned Flesh, en ge-highlight met Dwarf Flesh en Elf Flesh. Veel beter dan mn vorige poging.
Ook een andere kleur voor de kleding. Dr is hierover maar heel weinig informatie beschikbaar, dus je hebt aardig wat vrijheid om zelf wat te verzinnen, maar het beetje info dat er is wijst op witte stof voor de romeinse legionairs, met mooi, fel wit voor de officieren, en wat groezeliger (goedkoper!) wit voor de gewone soldaten.
Ik vind het ook beter staan, veel meer no-nonsense professionals.
(en nog een paar andere kleine veranderingen voor extra historische accuraatheid, zo had ik bij die eerste 2 de handvaten van de gladii metaal gemaakt. Doh, dat moet natuurlijk hout zijn :P )

Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 jun 2007 18:54

De eerste 1000 pts

Goed, ik weet dat geen van jullie daadwerkelijk de regels of armylists heeft, maar denk 'gewoon' Warhammer, en je zit er niet ver naast. Dit is mn eerste 1000 pts, en volgens mij zou dit best moeten kunnen werken.
(en ik kan er de correcte mini’s voor krijgen, iets wat altijd wel een beperking zal zijn voor dit project)

Afbeelding

Legate
light armour, warhorse
116pts

16 Legionaires
heavy armour
centurion, standard
287 pts

16 Legionaires
heavy armour
centurion, standard
287 pts

15 Cohortes Pedites (auxilliary infantry)
light armour, throwing spears
leader, musician
160 pts

Scorpio (light bolt thrower)
3 crew, light armour
50 pts

11 Auxilliary archers
light armour
99 pts

999 pts

Zoals je wel kan zien aan de puntenwaarde zijn legionairs keiharde gasten. Het leger wat ik wil gaan maken als tegenstander met de 'Barbarian' lijst heeft bijna 2 keer zoveel modellen :P

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs