Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Forth Eorlingas! (Riannes LOTR blog)

Berichtdoor Rianne327 » 18 jan 2020 14:31

Ik weet niet hoe het nu zit met de 'passagier' regels of Merry met iedereen mee kan liften
(Die zijn nog wel s veranderd)
De arme hobbit te voet achter de paarden aan laten rennen is ook zo zielig :whistle:

Die vlag van Gamling klinkt héél erg goed.
Dat is idd practisch oneindige Might points :o
Zal wel een duur vlaggetje zijn....

Ja, Hama en Gamling staan voor 32,50 te koop, met Gamling op paard. Moet ik nog even over nadenken of het me dat waard is. :wink:
Merry mee laten rennen is inderdaad niet zo handig... Ik zal eens kijken wat ik daar over kan vinden. De regels staan wel verspreid over veel boeken, dat vind ik niet zo handig, maar goed.

(Begint het op te vallen dat het hele lotr gebeuren mij erg inspireert? Dit weekend de dvd's maar weer s tevoorschijn halen :wink: )

Hahaha LotR is ook gewoon heel leuk! Moeten meer mensen spelen. :laugh:
Wow, ik had geen idee dat het zo zou werken met shooting. Dat is wel een goede tip, ik dacht inderdaad dat het belangrijk zou zijn, juist omdat Rohan een unlimited bow limit heeft. Hmm, stof tot nadenken. Goed idee om ze inderdaad als extra charge wapens te zien i.p.v. shooting wapens.

Het Orc leger is ook van mij, daar wil ik later ook mee gaan vechten. In de doos hebben ze helaas geen shooting weapons. Rik begint nu zijn eigen Uruk-Hai Scout leger, ben benieuwd wat er dan in de battles gaat gebeuren! (Had hij al willen doen, maar het duurde even bij Tante Hannie.)
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Beastherder » 19 jan 2020 15:07

Ja, de prijzen die GW vraagt voor de niet-plastic modellen zijn best heftig.
Dat is minstens het dubbele van wat ik er indertijd voor betaald heb :disturbed:

Het kan nog wel s de moeite lonen om te kijken op Marktplaats/Ebay/etc. voor 2e hands LotR spul.
Op het hoogtepunt van de hype zijn daar toch flink wat mensen aan begonnen die er nu niks meer mee doen.

Zeker metalen modellen zijn heel makkelijk van hun verf te ontdoen en zijn dan zo goed als nieuw.
(Plastics heb ik persoonlijk altijd veel liever nieuw op sprue)

Merry mee laten rennen is inderdaad niet zo handig... Ik zal eens kijken wat ik daar over kan vinden.
Ze verkopen Merry als passagier bij Eowyn en Pippin als passagier bij Gandalf, dus het kan allicht ^_^
Vraag is of Merry met iedereen kan meeliften, of alleen met characters (of zelfs alleen met Eowyn?)
En kan hij dan bijvoorbeeld nog meevechten?

Misschien binnenkort toch s wat met dat LotR gaan doen.
Minas Tirith leek me altijd nog interessant. Alleen zilver en zwart, dus lekker makkelijk te schilderen....
Misschien ook maar gewoon die startset kopen, dat is toch wel een hele goede deal voor wat er in zit....

Oeh!
Ik heb mn eerste doos nieuwe Sisters of Battle plastics! :wub:
Huh, wat? Lord of the Rings? Wat is dat?
:wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rianne327 » 19 jan 2020 16:05

Ik zie de regels voor Eowyn en Merry inderdaad in een ander boek staan, namelijk Gondor at War. Jeetje, weer een ander boek! :disturbed: Maar ik kan ze dus wel samen spelen, dat is in ieder geval goed nieuws. Ik heb niet het idee dat hij met anderen mag meerijden, aangezien het niet bij de individuele regels van Eowyn of Merry staat. Hij vecht wel automatisch mee, dat is fijn.

Minas Tirith is ook echt leuk! Dat zou zeker een makkelijk en tof leger zijn.

Oeh!
Ik heb mn eerste doos nieuwe Sisters of Battle plastics! :wub:
Huh, wat? Lord of the Rings? Wat is dat?
:wink:

Hahaha, can't blame you. Ik ben nog steeds verwikkeld in een innerlijke strijd over de Sisters. De LotR-doos helpt mij juist om daar niet aan te denken. :hc:
Ik ga eens op zoek naar tweedehands modellen! Rik kan die altijd heel goed voor mij vinden. Dus ik zet hem gewoon lekker aan het werk. :grijns:
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Rianne327

Berichtdoor kingjayko » 19 jan 2020 22:11

Tja, het geeft toch altijd wel voldoening om een tweedehands model te 'redden'. B) Vooral bij LotR zijn het vaak modelletjes van Deagostini die maximaal een of twee kleuren hebben, geen braampjes weggevijld enzo... :unsure:

Volgende week krijg ik eindelijk mijn Uruk-Hai, dus kunnen we daar ook mee beginnen. Looks like meat is back on the menu, boys! :yeah:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Rensdyr » 24 jan 2020 11:41

Tof om LOTR weer eens in actie te zien! Dit was het spel waar ik ooit de hobby mee begonnen ben ^^
Als je een keer een introductie spelletje zou willen opzetten ben ik wel benieuwd naar wat er sindsdien allemaal veranderd is, en wat er voor nodig is om mijn oude legertjes weer up to date te maken.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Rensdyr
Snotling launched by a Shokk Attak Gun

Berichtdoor Rianne327 » 28 jan 2020 19:21

Tof om LOTR weer eens in actie te zien! Dit was het spel waar ik ooit de hobby mee begonnen ben ^^
Als je een keer een introductie spelletje zou willen opzetten ben ik wel benieuwd naar wat er sindsdien allemaal veranderd is, en wat er voor nodig is om mijn oude legertjes weer up to date te maken.

Lijkt me erg tof! Ik probeer de regels zo goed als mogelijk uit te pluizen, zodra ik me daar wat zekerder over voel zal ik zeker ook demo's geven. :laugh:
#KampfSchwester
Rianne327

Berichtdoor Rianne327 » 06 maart 2020 16:52

Hey hey, wat is dit, progress?! :huh:
Jazeker! Ik wilde eigenlijk beginnen met de geestjes, maar vanwege het primen waren de modellen die een zwarte primer nodig hadden makkelijker. Dus ik begon aan de eerste Rohan en zie hier, resultaat!

Afbeelding

Voor dit leger vind ik de base erg belangrijk, daar heb ik extra veel soorten gras (met steentjes) en bloemetjes gekocht.

Afbeelding

Ik ging voor een soort bergbegroeiing. Dit komt doordat ik tijdens het lezen van LotR het beeld kreeg dat Edoras in een hoger gelegen gebied lag, dat al snel in een rotsachtige omgeving veranderde. Daarom is de ondergrond die ik gekozen heb ook grijs, met weidebloemetjes enzo. :P
Dit model is in ieder geval een mooie blauwprint voor de andere modellen! :rohan:
#KampfSchwester
Rianne327

Berichtdoor henerius » 06 maart 2020 20:42

Die base ziet eruit als erg veel werk... B) Het is een mooi modelletje geworden!
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 06 maart 2020 22:19

Yup, Rohirrim zijn cool :tu:
Ziet er prima uit.

Base is kleurrijker dan gebruikelijk, en daar is niks mis mee.
Maakt het model meteen interessanter.

Een heel leger zo gebased gaat er super uit zien

Ik twijfel over de zwarte rand van de base.
Blijft die zo?
Die zou ik dan toch liever in een bruin of groen zien... :scratch:

Oh, en omdat ik een complete nerd ben en dus val over de echt pietluttige details :wink:
Het pantser over de borst hoort leer te zijn, geen metaal.
Rohirrim zijn niet rijk. Alleen de koninklijke familie heeft plaatstaal armour. De rest moet het doen met chainmail en leer.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rianne327 » 09 maart 2020 18:55

Dank jullie wel, heren :grijns:

De bases houden we erin!

Oh, goeie tip Beastherder! Ik vind het ook wel lastig in te schatten wat leer en metaal is soms, maar met die regel moet het goedkomen!

Over de zwarte rand: geen idee nog, moet ik eens over nadenken. Ik ken iemand die daar ook vaak iets over zegt (Amran, looking at you :wink: ). Is wel iets wat ik voor LotR serieus kan overwegen.
#KampfSchwester
Rianne327

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs