mathijs's 40k en flames of war blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: mathijs's 40k blog

Berichtdoor mathijs97 » 06 okt 2014 01:23

helaas ja alleen nu mag ik over 4 weken weer want ik heb telkens 3 weken school en dan 1 week stage bij een deel van defensie maar voornamelijk in Amersfoort bij de verbindingstroepen maar ik mag ook tussendoor een keer "snuffelen" bij het korps mariniers en lucht mobiel :grijns: .
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor mathijs97 » 09 okt 2014 10:42

deze week nog niks gedaan ivm lange schooldagen waarin ik "vervangende opdrachten" krijg AKA: zit op uw reet en maak een A4tje vol vragen beldoeld voor groep 8 van de basis school. :dry:
helaas na 7 uur facebooken, filmkijken, gamen en afentoe als de sergeant komt koekeloeren of je wat doet doen alsof je druk bezig bent, te gaar zijn om savonds nog te gaan schilderen. dit weekend hopelijk meer vooruitgang. :unsure:
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97

Berichtdoor Johan » 10 okt 2014 10:32

hey, wist niet dat je chaos speelde. afgetapt van orks in power armor :P? leuk wat van je te horen.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor mathijs97 » 10 okt 2014 10:42

niet helemaal alleen na 4 jaar alleen groen te schilderen wil ik ook wat anders dus vandaar de guard en chaos. :P
mathijs97

Berichtdoor mathijs97 » 19 okt 2014 19:35

vandaag een sqaud termies gekocht en greenstuff dus dat in combi met wat zombie bits en wat gitaar snaren moet een leuke squad mark of nurgle termies als bodyguard voor typhus worden. :grijns:
mathijs97

Berichtdoor mathijs97 » 21 okt 2014 21:13

vandaag maar door de regen binnen gebleven en aan mijn terminators gewerkt.
kwam er toen ik wou beginnen achter dat mijn gitaarsnaren foetsie waren dus dat was even balen :dry: .
toen maar de stukken infected flesh/armour gedaan die geen wire nodig hebben.
nu dus zoeken naar een paar gitaarsnaren en dan verder.

het hele zooitje:
Afbeelding

het baasje:
Afbeelding

en een gewone terminator voor een shot op de benen en het wapen:
Afbeelding

foto's zijn een beetje blurry maar heb helaas geen andere camera dan mijn telefoon :snif: .
mathijs97

Berichtdoor mathijs97 » 27 okt 2014 18:33

nieuwe status update: afgelopen weekend een rhino gehaald en vandaag kwam typhus binnen, heb ik een vindicator en nog een rhino voor mijn plague marines gekocht.

ik heb nu:
HQ: typhus
elites: 5 terminators, heavyflamer, chainfist
troops: 7 plague marines 1 plasmagun
troops: 7 plague marines 2 meltaguns
troops: 20 plague zombies
heavy: vindicator
transport: 2 rhino's

weet nu niet zo goed wat ik hierna ga toevoegen maar zat richting bikes of raptors/warptalons te kijken.
iemand suggesties wat het beste werkt of gewoon heel leuk is om te spelen?

ik heb ook nog een gewone chaos marine squad staan en een sorcerer maar vind de modellen niet bij het leger passen.
mathijs97

Berichtdoor Terentius » 27 okt 2014 19:16

Qua sterkte:
- Bikes zijn best goed.
- Raptors zijn OK-ish.
- Warp Talons zijn erg slecht.

Aangezien je Nurgle speelt, zijn Bikes nog een betere keuze, omdat je ze fluffy Mark of Nurgle kunt geven, waardoor ze T6 krijgen en al helemaal moeilijk stuk te krijgen zijn. Je moet er wel een stuk of 7 inzetten om ze de moeite waard te maken, wat duur is qua €€.

Raptors zijn wel te gebruiken, maar zijn eigenlijk in elk opzicht slechter dan Bikes. Enige voordeel is Deep Strike. Stuk of 5 deep striken met meltas kan de moeite waard zijn.

Warp Talons kun je gewoon geen fluit mee. Zijn hartstikke duur en hebben geen ranged weapons. Ja, leuk tegen 3+ saves, maar daar had Chaos sowieso geen problemen mee. Waarschijnlijk slechtste unit in de codex, ongeveer gelijk met Mutilators.

Die Chaos Space Marine squad zou je eventueel in een Plague Marine squad kunnen veranderen met wat green stuff. Lijkt me niet zo veel werk. Sorcerer is inderdaad niet heel erg Nurgle-achtig, en is ook moeilijk een plaats te geven in het leger dat je nu hebt (of in het algemeen).

Andere goede toevoegingen:
- Chaos Spawn. Ik zou voor alternatieve modellen proberen te kijken. Gezien je Nurgle speelt moeten er genoeg te vinden zijn.
- Havocs met auto- of lascannons
- Obliterators
- Heldrake
- Chaos Daemon allies, denk aan een Great Unclean One of een Soul Grinder.

Zou aan die 7 man plague marine squad nog een 2de plasma gun geven trouwens.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor mathijs97 » 27 okt 2014 19:39

hey terrence thanks voor de uitgebreide reactie!
had zelf idd ook al een voorkeur naar bikes maar was niet zeker of het werkte met het leger dat ik al heb.
en voor die ene plasma had ik gewoon geen bit meer liggen :P
mathijs97

Berichtdoor Terentius » 27 okt 2014 19:58

Geen probleem. Heb hier volgens mij nog een plasma gun liggen, als je er een nodig hebt.

Tevens, als je wat geld wilt uitgeven, kun je ook kijken naar Forge World. Nurgle Blight Drones zijn erg cool:
http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... DRONE.html
Leukere optie dan een Heldrake in ieder geval.

Laatste mogelijkheid is een Daemon Prince. Nurgle Daemon Prince kan altijd een 2+ cover save krijgen (Jink + Shrouded) en heeft toegang tot goede Psychic powers. Speelstijl daarmee is gewoon over het slagveld vliegen (Swoop mode) en Psychic powers casten, niet bedoelt voor close combat. Kan wel een redelijk goede toevoeging zijn aan je leger.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs