Orcs en goblin legertje

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor TROLL » 02 jul 2008 20:09

hehe ja, swordmasters: SHOOT THEM, of als je genoeg pantser hebt kan je wel chargen in de hoopt te overleven

maar met de meeste infantry er tegenaan beuken? nah you not gonna survive ^_^

Maar het beste wat je kunt doen is zoiezo de zwaktes van je vijand kennen:
Dit highelf leger had zoals je zelf zei:
heavy magic (duur!)
2x sword masters (duur!)

het zijn en blijven elven met T3, + duur. elke kill is voor hun een verlies, bij orcs&goblins is een dooie niet bepaald interresant te noemen ;)

wat werkt is: een combinatie met chariots(impact hits gaan voor hun always strikes first), nadeel is alleen dat je zo dus specials op offert. met chariots hou je het oppervlak waarop geslagen word(2 inch) zo klein als mogelijk en toch probeer je zoveel mogelijk damage te doen.

In de flank van een sword master unit is de kans groot dat ze niet terug gaan meppen. 1 chariot opzich zal de Combat result niet winnen maar 2? waarschijnlijk wel. (gem hits: 9(7+2x scythed wheels), zal neerkomen op 7,5 kills) de combat result van een unit 5x4 is standaard 5. dus je gaat eroverheen.

Je zou ze neer kunnen schieten, maar om in je orcs and goblins leger genoeg vuur kracht te krijgen om ze neer te krijgen gaat lastig worden als je ook nog normaal wilt kunnen beuken.

Spear chukka's halen na 2x normaal raken hun punten er waarschijnlijk wel uit op swordmasters en zullen op hun aantallen flinke schade doen.

Rocklobber: het is een gok, maar als je keer normaal raakt is de schade voor elfjes groot

Magic is dan ook nog een optie, alleen tegen een heavy magic HE leger gaat ook dat een probleem worden. uiteraard kan jij wel voor veel minder punten evenveel tovenaars in zetten. zoiezo zorg dat je dispellscrolls hebt om op zijn minst je eerste misschien zelfs 2de ronde magic proof te zijn.

Verder komt ervaring met verlies en niet met winst, al word je vaak verslagen, zal je meer leren door verlies dan door winst. Bij verlies zie je je fouten en bij winst niet echt ^_^
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Dondenser » 03 jul 2008 08:24

Verder komt ervaring met verlies en niet met winst, al word je vaak verslagen, zal je meer leren door verlies dan door winst. Bij verlies zie je je fouten en bij winst niet echt

mooie tip

tja khad een "standaard 1000pt "leger gemaakt dus alles gemiddeld.
1 chariot 2 chukka's en een mage (chukka's hebben alleen een gat in de lucht geschoten en mage kon niks vanwege overmacht:P)
de chariot had wel mooie actie meteen charge op zijn swordmsters en een flank charge van spider riders. had ook iets van 8 wounds gedaan, maar hij had met zen magie er een 5+ ward save op gezet en stubborn... dus er waren er maar 4 dood en zijn ld 9 rol haalde ie ook. volgende ronde was het natuurlijk pet.

je moet er dus een special leger tegen gaan bouwen... ik probeer die van mij allround te houden met wat kleine wijzigingsopties in de laatste 100 pt (fanatics/items/extra rang/wel of geen bepaalde wapens voor een unit) maar de grote lijn wil ik voorlopig het zelfde houden. ( neem dat legertje vanaaf ook mee, met wat kleine aanpassingen na de laaste nederlaag:P)
Legers die ik speel: Orcs en Goblins, dwarfs, en ooit bretonnia
Dondenser
Tau kung-fu master

Berichtdoor Richard » 03 jul 2008 09:38

Er is nog een optie tegen swordmasters...
niet zo heel flamboyant. maar het werkt wel.

Gewoon negeren.
Het spel duurt maar 6 beurten. Ze marcheren 10 inch per beurt, dat betekend dat als jij redelijk achteraan je deploy zone neerzet, ze al de halve battle aan het lopen zijn. :blink:
Dit kun je nog extra rekken door goed op te stellen.
Als hij z'n swordmasters aan de rechterkant van de tafel zet, zet jij daar geen langzame infantrie, alleen snelle wolf riders.
Hierdoor kun je de swordmasters ontwijken en marchblokken ( word het 4 a 5 beurten ).
Op het moment dat ze dan eindelijk bij jou linie zijn, offer je een heel kleine unit op. ( goblins / 10 arrer boys / je wolfjes ) de swordmasters zullen daar natuurlijk gehakt van maken. ( the skaven tactics ) :thumbup:
Maar daardoor rennen ze hoogstwaarschijnlijk van de kaart af ( of blijven ze stil staan ).

Al met al komt het er dan op neer, dat zijn dure unit swordmasters ( 300 punten? ) de hele battle heeft besteed aan het slopen van 1 unit wolf riders ( 80 punten? ).
:p Dit geeft jou op de rest van de tafel een overwicht van 220 punten.

Het is een lastig truukje. Zeker als er 2 swordmasters blokken staan! Maar als het werkt, met 2 blokken. Heb jij al een overwicht op de rest van de tafel van
400 punten ( gokje ) aan elves tegen 840 punten aan orks ( ook een gokje ) .... That doesn't look so bad!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 03 jul 2008 09:42

ow... nog een hint!
als je de kans krijgt om er flink wat stuk te schieten.
then FOCUS FIRE.

beter 1 regiment van 15 swordmasters dat aankomt, dan 2 regimenten van 7.
beide regimenten gaan namelijk toch wel winnen van je goblins ( orks mischien niet maarja ). Dan kun je beter 1 gevecht DIK verliezen, dan 2 gevechten NET verliezen. Met het leadership van orks betekend dat namelijk dat je dan 2 eenheden kwijt bent!

en nou heb ik alweer veel teveel gemekkerd!
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Dondenser » 03 jul 2008 09:50

hmm goed idee, zeker in grotere battles

alleen zijn leger hier was 10 spearmen + 2 blokken swordmaster waarvan 1 volgepropt met hero's dus spearmen mollen levert niet zo veel op en kan moeilijk de hele game blijven renne:P

maar toch weer een goede tip
Dondenser
Tau kung-fu master

Berichtdoor Richard » 03 jul 2008 09:52

och...
als jij zijn spearmen weet te slopen ( 200 punten oid ). zijn magiers weet te slopen ( nog 300 punten ). en verder met je chukka's op zijn lord blijft schieten ( krijg je hem mischien 1/2 dood ) heb je toch redelijk wat punten.
als je zelf niet teveel verliest aan de swordmasters kun je best voor hem blijven wegrennen.
doen woodelves altijd ;) en die schamen zich er ook niet voor!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 03 jul 2008 10:50

hehe umh richard, vergeet niet dat highelfs onzettend duur zijn, en een unit swordmasters met hero, misschien wel teveel punten is om te negeren? Als ze niet dood gaan win je de battle misschien omdat je te weinig punten hebt.

Verder: als je chariots hebt en je schiet sword masters units deels neer, is de kans groot dat de impact genoeg is om ze vrijwel helemaal weg te krijgen.

en mocht er een mage in een swordmaster unit staan die dus niet geraakt word door impact hits, is dat een ventje (0,8 inch) dat bagger slaat en dus jou troepen niet bijzonder veel zal doen.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 03 jul 2008 11:22

[quote="Dondenser"]hmm goeie tip ranks schilderen zal het eens proberen dus steeds 5 pupkes 1 kleur en dan de volgende kleur.

ben nu met de 2e bezig heb alleen bruin en donkergoen base kleur gedaan gaat iig al iets sneller dan de eerste:P

had gisteren een 1000 pt battle gedaan tegen high elves hij had 2 units swordmasters en magie heavy. soms had ie 10 casting dice vs 3 dispel dice. :blink:

kortom ben dus keihard geowned :medic met mijn voornamelijke close combat leger

Taktiek is hier niet van toepassing. Dit leger is een "one trick pony" en een behoorlijk beardy one so to say..
Het enige dat echt helpt is een one trick pony er tegenover te zetten.
In dit geval dus een cavalry leger met minimaal 2+ liefst 1+ armour saves met een scroll caddy om de eerste ronde te overleven. OF
een all magic all shooty army er tegenover zetten.

En dan hoop je maar op de dobbels.

Zulke beardy tegenstanders zijn meestal een probleem voor standaard legers. Je kunt van alles proberen.
-Richards tip. wachten is een optie maar de magie aan de overkant maakt ook bij jouw schade.
-mijn tip (vooral voor richard's Skaven) SWAMPEN. je gaat linea recta naar voren. gebruik je goedkoopste blokken (bij voorkeur) als speedbump of als decoy units om je tegenstander zijn aanval te breken of af te buigen.. countercharge op de flanken. ALS JE IN COMBAT STAAT WERKEN MAGIC MISSILES NIET........ Een swordmaster unit die geflanked word heeft nog 6 tot 10 attacks... maar geen ranks en de flank bonus komt ook jouw kant uit.. probeer te outnumberen.... Maak gebruik van je numerieke meerderheid en laat je tegenstander niet manouvreren hij moet doen wat jij wil... of blijven staan en gecharged worden... dat doet ie dan ook goed...
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Dondenser » 12 sep 2008 14:51

jaaa, me eerste conversion en tevens eerste netter is af:P
aangezien netters niet meer los te koop zijn heb ik geprobeerd een night goblin archer champion om te bouwen, Aap noot mies redelijk gelukt,
zie hier het resultaat,

nu hoop ik niet meer in battles de netters te vergeten:P

Afbeelding

Afbeelding
Dondenser
Tau kung-fu master

Berichtdoor TROLL » 12 sep 2008 15:10

Dat is zeker goed gelukt, hoe heb je dat net gemaakt? ^_^
TROLL
Bandana Waddle Dee

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs