Bob's Boeken Brabbel's

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Bob's Boeken Brabbel's

Berichtdoor Bobske » 15 okt 2013 20:06

Lang geleden heb ik volgens mij ooit een boek recensie topic gestart maar nooit iets van gemaakt.

Poging 2
Ik probeer niet te veel over het verhaal te zeggen maar SPOILER Alert, just to be safe

Het gaat natuurlijk over wh40k boeken want waarom maak ik hier anders een blog (WHFB kan ook)
Ik koop niet meer alles maar leen graag (hint. hint ;)
Wil bv nog lezen
Derde boek van Eldar Trilogy, met die ranger
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Re: Bob's Boeken Brabbel's

Berichtdoor Bobske » 15 okt 2013 20:18

Warhammer 40,000 The Emperor's Gift door Aaron Demski Bowden

Een boek over de Grey Knights

Aaron is snel mijn favorite Black Library (=de publishing compant van GW) aan het worden.
Ik was even bang met zijn eigen Night Lords serie dat hij aan GrahamMcNielllism (=je eigen helden die al super zijn, nog super-de-superig maken, zie Graham McNeills Ultramarines serie).
Met dit boek heeft hij me weer gerust gesteld.

-Goed verhaal; een bekend stukje WH40K geschiedenis (the first war for armageddon) nu uitgebreid verteld.
-goede characters met motivatie en ontwikkeling
-interessante bijfiguren met een eigen feel zonder ze te maf te maken, of te absurd (40k is groots, gothisch en er kan veel maar voor mijn make-believe zitten er toch nog regels aan)
-met humor
-ook verrassende stukken zonder dat je een WTF?! gevoel krijgt.
-Logische opbouw van het verhaal
-genoeg actie die niet repetitief wordt geschreven maar ook niet alleen maar actie

Toch zeker 38.000 sterren ;)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 15 okt 2013 20:28

Warhammer 40,000 Seventh Retribution door Ben Counter

Een boek over Imperial Fist Space Marines

Ik koop geen Ben Counter boeken meer, maar die beslissing had ik al genomen voor dit boek.
Deze heb ik dus geleend van een vriend en ik ben zo blij dat ik hier geen geld in heb gestort.
Ik moet nog circa 50 pagina's waar ik me doorheen ga worstelen

-platte één dimensionale characters zonder motivatie of ontwikkeling
-saaie actie die telkens hetzelfde is (ja, ik weet dat lysander met een hamer en schilde vecht, en weer met zijn hamer slaat en zijn schild duwt:(
-te veel en oninteressante bijfiguren (wat een inquisitor, oh die is al weer weg. Weer een guardsman, oh die is al weer dood)
-een vergezocht plot (je moet echt een flinke warp travel hebben zo ver)
-compleet onlogische nieuwe dingen verzinnen. Waarom er is al genoeg stof om over te schrijven in het 40k universum
- rare namen bv Vindicator tanks van de Imperial Fists: Beast of Maron, Granite, Bonecracker, Granitefang??. Voor ork of Chaos tanks ok, voor Space Wolves vooruit maar Imperial Fists?

Over het algemeen zo slecht geschreven dat ik dus iedereen aanraad om nooit meer een boek van Ben Counter te kopen.
Dat ik echt denk, kom op dit is geen SF pulp meer, dit is gewoon slecht schrijven
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Chris » 15 okt 2013 20:32

Ik ben het helemaal eens over Ben Counter. Heb ook al meerdere boeken van hem gehad waar niet doorheen te komen was.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Keer terug naar Hive Novio Blogs