Martijn's Nurgle blog.

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Martijn's Nurgle blog.

Berichtdoor Squiggoth » 12 mei 2006 19:41

Het werd een keer tijd dat ik een WHFB Nurgle-blogje begon, en ik heb effe geen zin om Plaguemarines te schilderen, dus ik ben nou aan de slag gegaan met m'n vier ouwe Nurgle-champions en Palanquin. :wub:
De champion met de vliegenkop was al bijna klaar, maar ik ga nu eerst proberen of ik de champion met de Nurgling-kop op Bentempo af kan krijgen: voordat m'n Ogame-vloot terugkeert van z'n laatste raid, over 3,5 uur. Exclusief base. :P

http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... ool001.jpg

En nog twee champions:
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... ool002.jpg

B)

*edit*

Twee uurtjes verder, en hij ziet er al heel anders uit. Geinig detail is dat ie maar één been heeft, en z'n linkerarm gebruikt als kruk. :wub:

B)

http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... ol003a.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... ol003b.jpg

*edit*

Pfff, anderhalf uur later en nog niet klaar. Speedpainten is lastig. :blink:

Huid: basecoat van Space Wolf Grey met Dwarf Flesh en een beetje Liche Purple, dat mengen met Rotting Flsh voor een paar highlights, dan een Purple Ink glaze, dan een glaze van Flesh Wash, en dan wat glazes van Flesh Wash + Dark Green Ink. En dan puur Rotting Flesh voor de laatste highlight.
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... ol004a.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... ol004b.jpg

*edit*

Zo, deze week een klein beetje lopen kliederen en nu heb ik d'r al bijna twee af ... De hondekop is klaar (minus base), de vliegenkop is wat bijgewerkt sinds ik 'm begonnen ben te schilderen.
Ik ben ook nog effe begonnen aan een test-kleurenschema voor m'n Dragon Ogres .... Ik probeer ze wat meer reptielerig (= groen ;) ) te maken dan m'n vorige Dragon Ogre, en voor de wapens/pantser ga ik deze keer voor oud brons ..... Die beesten gaan immers al duizenden jaren mee. B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 07 jun 2006 19:20, in het totaal 4 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor Skaoot » 21 mei 2006 20:53

mooi groen is niet lelijk... ^_^
Skaoot
Lover of Squigs

Berichtdoor Squiggoth » 21 mei 2006 21:45

... Maar Dragon Ogres wel. :P

Vlekken zijn hip en snel te maken, dus heeft ie nu een hoop vlekken. Nu effe pielen om dat metaal bronstig te maken .... :unsure:

Afbeelding

Bai ze weej, vandaag geleerd dat Chosen Knights of Tzeentch net zo bagger zijn als Chosen Knights of Nurgle, dus sommige clubleden *kuchmartijn2kuch* gaan hopelijk binnenkort ook eens kijken naar Dragon Ogres. ;)
Squiggoth

Berichtdoor drava » 21 mei 2006 22:28

Begint er goed uit te zien Nas :). En omg ik heb blending ontdekt. Dag dag sociaal leven :bye:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Skaoot » 22 mei 2006 12:36

[quote="Squiggoth"]... Maar Dragon Ogres wel. :P

Vlekken zijn hip en snel te maken, dus heeft ie nu een hoop vlekken. Nu effe pielen om dat metaal bronstig te maken .... :unsure:

Bronstig metaal!? :blink: eng...
Skaoot
Lover of Squigs

Berichtdoor Beastherder » 22 mei 2006 20:54

ik hoop dat ie brons-achtig metaal bedoeld :blink:
anders ben ik heel benieuwd hoe ie dat voor elkaar wil gaan krijgen :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 25 mei 2006 14:06

Brons-achtig metaal, stelletje smeerkezen. :bottom:

Ik heb gisteravond effe alle hoeken en gaten afgezocht op zoek naar m'n ouwe serie verfpotjes (en uiteindelijk bleken ze in een bak 20 cm van m'n PC te staan :blink: ).
Ennieweej, de ouwe Shining Gold was groen-achtig goud (en die gebruikte ik vroeger dus nooit, maar is nu perfect), en ik vond ook nog Beaten Copper, Armour Wash en Green Glaze. Daar een beetje mee lopen pielen om bronstig metaal in mekaar te flanzen. Volgens mij deed ik ongeveer dit:
- Basecoat Boltgun
- Glaze van Vallejo Smoke, Scorched Brown + Water
- Brons overschilderen met Beaten Copper
- Staal highlighten met Chainmail
- Glaze van Tamiya Smoke
- Brons highlighten met Shinig Gold
- Shaden met Boltgun en highlighten met Mithril
- Glaze van Green Glaze + Armour Wash
- Brons highlighten met Mithril (ben ik nu mee bezig)

Da's ongeveer wat ik tot dusverre heb gedaan ..... Het beestje kijkt nu behoorlijk groen, dus ik ga wat meer paarse glazes over z'n 'menselijke huid' en metaal heen gooien denk ik. Tenzij het groenige een stuk afneemt wanneer z'n riemen en helmpluim geschilderd zijn. :unsure:

Afbeelding

*edit*

RMM .... Real Metallic Metal. ;)

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het pielen om NMM-theorieën toe te passen op metallics .... Best of both worlds.
Duurt eeuwen (ben nu op de helft of zo), maar voor een unit van 4 modellen waarvan de pupkes 80 puten per stuk kosten mag dat wel. :P

Afbeelding

Hij kijkt trouwens een beetje scheel. :blink:

*edit2*

.... En 't metaal is af. Uiteraard verne*kt de fotoflits het gedoe .... :P

In ieder geval ben ik met dit kleurenschema errug tevreden ..... Die andere zeven krijgen denk ik ook maar zoiets. :)

http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... re005a.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... re005b.jpg
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 28 mei 2006 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor Rogier » 28 mei 2006 15:08

de champions zijn hip! maar ik weet nog even niet wat ik van de dragon ogre moet denken. komt nu nog een beetje rommelig over misschien.
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Squiggoth » 28 mei 2006 19:54

Mjah, dat zal ook zo eruit blijven zien tot z'n schubben en stekels geschilderd zijn (ik zit nu al drie dagen te dubben over wat voor kleuren die moeten krijgen :ermm: ). Maar niet getreurd, want binnenkort mag je alsnog je schoen opeten. :P

Twee Chosen zijn nu af ... Da's weer 46 punten dichterbij de 2000. ;)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar (Chosen) Warriors schilderen/repareren en ik zit reeds over de 2000 punten heen ....... Met drie Core Units. ;)

Unnamed2000 Pts - Chaos Army

1 * Exalted Chaos Champion @ 176 Pts
Mark of Nurgle; General; Great Weapon; Shield
Armour of Damnation

1 Exalted Daemon @ 315 Pts
Mark of Nurgle; Lore of Nurgle
Stream of Corruption
Plague Flail

1 Chaos Sorcerer @ 210 Pts
Mark of Nurgle; Magic Level 2; Lore of Nurgle; Chaos Armour
Dispel Scroll
Dispel Scroll

10 * Chosen Chaos Warriors of Nurgle @ 286 Pts
Mark of Nurgle; Chosen Unit; Great Weapon; Shield; Musician

15 Chaos Warriors of Nurgle @ 305 Pts
Mark of Nurgle; Heavy Armour; Shield; full command

20 Marauders @ 165 Pts
Light Armour; Shield; full command

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

3 Chaos Ogres @ 133 Pts
Great Weapon; Light Armour; Musician

5 Nurglings @ 200 Pts

2 Beasts of Nurgle @ 150 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 3

Models in Army: 68

Total Army Cost: 2000
Squiggoth

Berichtdoor drava » 29 mei 2006 00:58

Modellen zien er weer eens prachtig uit Nas.
:D
Maar die armylist... tja ik denk zo gauw die Exalted Demon eruit is, dat de kansen aardig klein worden dat je een battle gaat winnen. :unsure:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs