Andere aanpassingen die ik nog zou doen (ik heb er toch 10 jaar over na kunnen denken)
- Negeren/verwijderen van de Helmet als een apart stuk equipment.
Dit is voornamelijk om het gebruik van niet-originele modellen makkelijker te maken met WYSIWYG.
De helm is een relatief prijzig voorwerp voor wat het doet in het spel, wat het een 'luxe' item maakt, zeker voor beginnende warbands.
Het kan dan soms behoorlijk lastig zijn om modellen te vinden zonder helm in bepaalde ranges om te kunnen gebruiken voor Mordheim.
*kuch* Dwergen *kuch*
(Zeker nu de originele modellen al tijden niet meer verkrijgbaar zijn ben je afhankelijk van andere modellen)
- Iets doen aan de prijs/verkrijgbaarheid van de Sling
De prijs van wapens en equipment in Mordheim is gebaseerd op wat dingen 'in het echt' zouden kosten, niet per se op balans.
Dit geeft soms vreemde resultaten en de Sling is een opvallend voorbeeld (de andere is de kosten/effectiviteit van armour)
Een sling is niet meer dan een stuk leer of stof en een handvol stenen of klompen lood en dus heel goedkoop in de aanschaf.
Dit geeft een groot voordeel aan de warbands die een sling kunnen gebruiken (Skaven & Sisters) en spelers van deze groepen komen er al snel achter dat de beste besteding van hun geld neerkomt op "Slings voor iedereen!" wat niet altijd de leukste speelstijl oplevert.
Makkelijkste oplossing is het verhogen van de prijs (van 2gc naar, zeg, 10gc, zelfde als een boog van vergelijkbare impact in het spel)
Wat meer fluffy is het introduceren van een nieuwe Skill "sling training", bij uitzondering ook verkrijgbaar voor henchmen groups, die dan nodig is om slings te kunnen gebruiken.
Dit vertegenwoordigt dan op een aardige manier het feit dat een sling een heel simpel wapen is om te maken, maar vooral veel oefening vereist om effectief te kunnen zijn.
Maar nou ben ik wel erg op de zaken vooruit aan het lopen