De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Amran » 27 nov 2018 22:07

Laat ik anders mooi inhaken op het noemen van mijn naam om me even voor te stellen!

Ik ben Erwin, woonachtig in Nijmegen. Ik verzamel sinds mijn viertiende (twaalf jaar ongeveer nu) miniature wargames.
Laatst heb ik dit weer serieus opgepakt en ik ben nu het schilderen aan het (her)leren, en kijk er naar uit om binnenkort wat (kleine) spelletjes te gaan spelen.

Ik ben bekend met 8th edition warhammer fantasy, en ik heb een skirmish game op de kop getikt wat 'Song of Blades and Heroes' heet. In mijn geval gaat het zelfs om de 'advanced' versie! :roll:

Vorige week heb ik inderdaad wat spullen weggegeven MAAR, de mantic salamanders liggen nog in de kamer voor wie dan ook wil.
Komende donderdag ben ik weer met de pepernoten waar er letterlijk niet één meer uit gegeten is.

~Erwin
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: De ClubAvond

Berichtdoor henerius » 28 nov 2018 22:32

Welkom Erwin.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Johan » 29 nov 2018 14:35

Leuk Erwin, welkom. Uit je beschrijving begrijp ik dat je alleen fantasy speelt? Geen 40k?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 01 dec 2018 11:35

Afgelopen donderdag


De Mega-Schilder Avond!

We moesten er niet 1 maar 2 tafels bijtrekken

Joost met Deathwatch Kill Team aan het bouwen
Ik met Genestealer Cult
Chaim met Ork Kill Team
Michel met zijn Drop Fleet Dreadnought
Lauresn met Arjac Rockfist

Max met Eldar
Gerie met Guildball
Erwin met Knights
Luis met Nurgle
Rianne met Stormcast Eternals
Frank P. met Blackstone Fortress B)

Natuurlijk waren er ook Battles
3x Warhammer Underworlds
Thorns of the Briar Queen vs The Chosen Axes (al die nieuwe namen ;) :disturbed:

Rick W. vs Rianne
The Chosen Axes vs The Eyes of the Nine

Laurens vs Frank V.

Ironskull's Boyz vs Stormsire's Cursebreakers

Hoe het allemaal is gelopen, geen flauw idee

En natuurlijk Chocolade letters (H I V E) van SinterErik

tot volgende week
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: De ClubAvond

Berichtdoor theWoodcutter » 07 dec 2018 23:42

Deze week maar weer eens een verslagje van mij.
Ondanks het optimisme, kwam de schildertafel (met 2 tafels) net niet helemaal vol.
Desondanks waren er toch nog wel wat mensen daaraan bezig:
Erwin met zijn warhammer underworld gobbos
Rianne met age of sigmar
Luis met zijn nurgle champion (Papa Nurgle approves :plaguebearer: )
Max met zijn Eldar
Leander voor overleg met Max tbv team up in februari.
Frank was vrij laat aanwezig (zoals in het sleuteltopic aangegeven) en was vast met blackstone fortress bezig? :unsure:

Qua battles waren er bezig:
Bob vs Laurens, 40K, Space puppies vs Nids
Dus allemaal modellen van Bob. Bob dacht met een refused flank Laurens voor problemen te stellen, maar die was blijkbaar zo goed in het manoeuvreren dat hij
effectief de battle in beurt 2 al gewonnen door de objectives aan Bob zijn kant te veroveren. :whistle:
Komt vast nog een verslag... :wink:

Henny vs/met Joost, Frostgrave, lich lord campaign.
Aangezien onze warbands nu al boven de level 20 zijn, durfden we het aan om het wat heftiger te maken. Ipv de gebruikelijke zes schatten hadden we er 12, daarnaast hadden we ipv 1 dobbel per persoon aan random monsters er nu 7 (het aantal dobbelstenen dat Henny mee had :grijns: ) In dit scenario komt er een bliksemschicht ergens binnen zeilen vanaf (mogelijk) beurt 3. Dat werd beurt vier, maar voordat het zover was had ik al een Wraith opgepikt in een van de schatten. Helaas dat de enige in mijn warband met een magisch wapen de wizard is, en ik ook geen offensieve spreuk had die magic damage doet (bone dart werkt niet, want dat is een gewone attack) en zoveel behoefte had ik er niet aan om mijn wizard in de vuurlinie te zetten. Gelukkig er een zombie tegen weten te zetten (raise zombie is geweldig voor extra treasure carriers, maar soms ook als tar pit!) en die hield het wonderwel drie beurten uit. Ondertussen bleven we maar groepjes van 4 death cultists tegen komen en hoewel we die er wel af wisten te krijgen, wisten ze ook her en der casualties te maken, vooral bij Henny (sorry voor die 3 20's :x ), aan mijn kant ging het net goed, maar ook ik had al snel een paar casualties te betreuren. Uiteindelijk rond beurt 6 heb ik mijn wizard en apprentice, na het verlies van mijn captain, maar van het board af geteleport. De druk werd gewoon te groot en zonder de extra mannetjes die of al dood of al van het board waren, werd het echt te risicovol.
Henny eindigde een tweetal beurten later het spel door met al zijn overgebleven mannetjes van het bord af te lopen. Beiden hadden we zes treasures.
Met het verdiende goud, maar snel wat magische wapens regelen en hopelijk eens een keer wat goede grimoires kopen (ik moet nog een enchant weapon en embed enchantment om de magic weapons permanent te kunnen maken).
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Caladai Doomblade » 10 dec 2018 19:13

Oh, alright

Ik had dus Bob (en Rick) 'nids geleend om een keer mee te mogen spelen. In 1500 punten had ik 30, 30, 30, 30, 25 en 25 hormagaunts (170 dus) en 4 broodlords. Hive fleet leviathan voor een 6+ Feel no pain save. Nee, dit is geen legaal matched play leger wegens de 4 broodlords.

Bob wist uiteraard ruim vooraf wat ik had, en had zich voorbereid met space wolves. 5 longfangs met missile launchers, 10 grey hunters met flamer en melta, 10 skyclaws, 5 swiftclaws. Voor normale mensen: 5 devastators, 10 tacticals, 10 assault marines en 5 bikers. Daarnaast had hij 15 wolves als counter-assault unit.

In reserve stonden 3 drop pods. 1 met ragnar en bloodclaws, 1 met bloodclaws en 1 met grey hunters.

Het begon al goed, ik was nauwelijks binnen of Bob zegt tegen me: Je gaat het wel moeilijk krijgen denk ik. Ik heb veel bolters en ik weet hoe snel die hormagaunts dood gaan. Tja, en ik heb nog nooit met nids gespeeld...

De missie is dat we ieder 3 objectives hebben in onze deployment zone. Degene die als eerste alle objectives van de tegenstander vernietigd, door ze te claimen, wint. Ik zet die van mij zo dicht mogelijk bij het midden op. Bobske zet ze verder naar achter in zijn deployment zone, achter zijn gunline.

We zetten op in kwarten, op een jungle tafel. Bobske zet zijn gunline neer en zijn drop pods in reserve dus. Ik zet mijn hormagaunts neer als een lange streep. Twee man breed en 15 man diep allemaal, met de broodlords en tussen. Dan kan ik de units bij elkaar in de buurt houden, en met 6" pile-in komen die achterste toch snel binnen assault range. Ik ben als eerste klaar met deployen en mag beginnen, maar bob seized dus hij start. Ik gebruik wel het dug-in stratagem voor een cover save.

In de eerste beurt schiet bob een stuk of 10 gaunts weg en komt wat dichterbij met zijn greyhunters en skyclaws, maar op 'veilige' afstand. De wolven komen ook wat naar voren.
In mijn beurt advanced alles naar voren op 1 unit na, die spreid zich uit om de objectives te beschermen tegen drop-pods. Ik smite wat, maar cast vooral onslaught op een unit gaunts die dus mogen chargen na advancen. Ze chargen de skyclaws, bikers en long fangs. Na overwatch zijn er nog 4 dood, maar dat deert niet want met de charge halen ze de skyclaws. Met een goede charge move (niet in de richting van de skyclaws in sommige gevallen) kan ik bij de pile-in de bikers en de longfangs in combat betrekken. Na heel veel attacks is er 1 long fang en 1 sky claw dood. Niet echt indrukwekkend. De space wolves slaan terug en slaan een stuk of 8 gaunts dood, maar ze blijven in combat.

Beurt 2:
Bobs drop pods komen achter mijn linies neer. Bobs wolven racen naar voren. Bob schiet een paar gaunts neer met grey hunters en wat pupkes van mijn objective gaunts en charged dan met zijn wolven 2 units gaunts en een brood lord. Hij slaat hard, een 10-tal gaunts neer. De gaunts pilen in, zo ver mogelijk richting bob's linies (6" :P ). De broodlord slaat 4 wolves dood. De hormagaunts slaan er ook 6 neer, mede dankzij een 'sla nog maar een keer' stratagem waardoor de unit nog een keer een pile-in van 6" kan maken. Zo kom ik snel naar voren! De overgebleven wolven falen hun morale en verdwijnen.
In mijn beurt moven de 'ik pile nog een keer in' gaunts 11" naar voren met advance, en daarna move ik ze nog een keer met een stratagem. En opeens staan ze achter bobs linie alle drie zijn objectives te claimen. Het is al duidelijk, ik ga winnen. Maar het gevecht wordt wel doorgezet. Units gaunts en broodlords pilen in de gunline, terwijl mijn objective-gaunts de drop-pod units gaan tegenhouden door recht voor hun neus te gaan staan en te beletten dan ze dichterbij mijn objectives komen.

In de overgebleven beurten slacht mijn horde langzaam bobs gunline af, en bobs drop-force slacht een broodlord en 1 unit gaunts af, maar komt niet echt van zijn plek.

Het was vooral een spel van movement voor de nids. Hormagaunts maken niets dood, maar met zoveel lichamen kun je vooral meesterlijk objectives veroveren en je tegenstander heeft niet snel genoeg aanvallen om het dood te maken. Erg grappig om een keer te spelen, en super gezellig.

NOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOM :grijns:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 01 feb 2019 14:23

effe weer een verslag
(heeft TheWoodcutter wat te lezen)

want er werden 7 ! spellen gespeeld gisteren

Luis vs Erwin met Kings of War uitproberen

Rick vs Max met Necromunda

Henny vs Rens met Bolt Action

Rianne vs haar vriend Rik AoS Skirmish

Luuk en Thomas vs Coen AoS weer vet geschilderde legers tegen elkaar

Chaim vs Randy met Kill Team

en ik vs Laurens met Warhammer Underworlds

Frank P. en Bram liepen ook rond maar niemand aan het schilderen (waar is Gerie als je hem nodig hebt;)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 feb 2019 14:57

Hee hee hee, ik lees altijd braaf de verslagjes hoor Bobske #HiveFanBoy #distractionprocrastination

Errug leuk om al die verschillende spellen te zien. Leuk om 2 potten AoS te zien, zeker ook die grote battle zag er indrukwekkend uit, en bij beide veldslagen prachtig geschilderde modellen. Kings of War zag er daartegenover een beetje armoedig uit, maar vind ik zelf dan wel weer heel interessant om weer eens te proberen.

En Beastherder heeft ook nog zitten schilderen aan zijn Daemon Prince voor de golden squig!

Het was in ieder geval weer gezellig in de kelder :D
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Beastherder » 01 feb 2019 16:31

Kings of War zag er daartegenover een beetje armoedig uit

Waren dan ook maar 2 kleine legertjes van mensen die het nog niet eerder gespeeld hadden, dus ook met zeer weinig terrein
(en ze wisten niet waar de matten lagen, die laten ieder battle er meteen een stuk spectaculairder uit zien :yes: )

Volgende keer 2000pts volledig geschilderd :P



En Beastherder heeft ook nog zitten schilderen aan zijn Daemon Prince voor de golden squig!

Toch wel 1 been zwart kunnen maken tussen al het ge-ouwehoer door.
Met dit tempo gaat dat allemaal prima lukken in 1 maand :whistle:
Doorwerken! :bottom:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 11 sep 2020 07:49

Zo dit maar eens nieuw leven in blazen anders gaat alles via What'sapp

Gisteren dus
1 battle Guildball Frenk V. vs Guy Brewer Battle

1 battle AoS Luuk vs Jonathan GloomGitz vs Seraphon (of was het andersom, redelijk nieuwe leden beide)

Die mogen het zelf vertellen....

maar ik speelde WHU vs Skevan
Mollog's Mob vs Mantrappers
Dus beide 1 big guy en 3 kleine (en stefan had een kat)

Ik begon "goed" door muh Stalagsquig naast de Sabretusk te zetten en Mollog te chargen.
WHAM! kat dood...NOT, toen we bij de power kaarten bezig waren zag ik pas, oh ja Stalasquig stond verstopt daar achter Mollog, en ik had een assist gerold.
No Taksie Baksies, en dat werd mijn motto
Stefan charge met zijn Ogre 3 W van Mollog, Wat! mijn hele warband meteen inspired! Cool B)
Toen beet Stalasquig 3 keer succevol in de kuiten van de Ogor, -4 W, auw.
(waarop ik mijn +1 D kaartje vergat, oeps)

Ronde 2
De Trapper gnoblar had een mantrap neergeled, Ogor, schot op Mollog, trok hem in de mantrap , WAT 2D/W doet dat ding! en nog eens in dangerous terrain, bye bye Mollog.
Stalasquig had ondanks inspired pech en ging ook liggen door de kat.

Batsquig was ster van de show en killde 2 Gnoblars, na de eerst met upgrade. Weer kaartje vergeten te spelen..

Ronde 3
Batty werd daarna uitgeschakeld dus alleen Mushroomsquig nog over.
Ik probeerde nog te scoren door een Gnoblar te doden, maar het was de Goblar met 3 W (de 2 gnoblars op elkaar). Attack moest lukken en dan had ik nog 2 kansen voor dei laatste wond (1 kaartje en Shroom ontploft en doet 1 D als hij dood gaat).
Helaas, Attack mislukte.

Stefan had toen nog 3 Activations over, liep mijn deployment in, killde shroom, einde hij had ruim gewonnen.

Ah, well zo weer een nieuw potje gespeeld, dat is het superleuke hier aan, each dice counts. En je kan veel met de kaarten maar toch heb je geluk nodig.

Even 2 kaarten die Stefan had
Rocksnake Venom, als iemand naast een enemy staat dient hij dat toen en de enemy krijgt 1 D, each activation!!!
Insane dat betekent beurt 1 offer je een gnoblar op (algemene kaart overig), die gaat naast Mollog staan en eind ronde 2 is Mollog zeker dood!
AI!

En een kaart waardoor je 1 extra moest betalen voor de volgende upgrade, ook erg vervelend. :angry:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten