PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *14-02-2018

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *08-08-2017

Berichtdoor Beastherder » 08 aug 2017 08:56

Ik zie dat ze op de 2 foto's verschillende poses hebben, dus je hebt ze idd zo gebouwd dat ze beweegbaar zijn?

Ook gelukt om de wapens te magnetiseren?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *08-08-2017

Berichtdoor Furios666 » 08 aug 2017 10:35

Ja, wapens magnetiseren is goed gelukt. Een kleine magneet past precies in het "dingetje" in de arm en is ook sterk genoeg. De sluiting is daar al vrij strak en er is dus ook geen beweging. Ik heb tevens de aansluiting van bovenlijf-benen gemagnetiseerd ivm transport. Piet Hein is alleen een tikkeltje scheef geworden waardoor hij wat naar boven kijkt, maar eigenlijk is dat wel vet omdat hij dan ook z'n Icarus Rocket Pod mooi nakijkt. Mogelijk fix ik het nog wel bij het definitief plaatsen op de base :dunno:

Voor de overige wapens heb ik niet de moeite genomen ze te magnetiseren. Had denk ik wel gekund voor de flamer/onslaught gatling gun, maar ik heb ze toch voor de long range support, dus de meerwaarde voor de flamer zie ik niet echt...gewoon dakka! Hetzelfde geld voor de stormbolters/frag launchers. Die vallen nauwelijks op, dus het is niet echt de moeite. Daarnaast ga ik liever voor de zekerheid van de stormbolters (2xrf2 i.p.v. 2xassd6).

En ja e.e.a. is prima beweegbaar, alleen kan bij 1 dreadnought de onderkant van de sarcofaag niet meer open. Geen idee wat ik daar fout heb gedaan, maar het luikje ging niet meer open (was bij de eerste wel goed gelukt :huh: ). Daarnaast kun je de benen aanpassen door simpelweg verschillende benen voor links en rechts te kiezen. Dat was wel een priegelwerkje overigens. Verder is de kit vrij ingewikkeld, maar wel uitstekend te volgen met een boekje. De kwaliteit is overigens ook uitstekend. Geen moldlines aanwezig bij beide dreadnoughts. Ik kon uit de sprue knippen, bijsnijden en plakken. Er zitten niet veel extra bits bij, want ik heb alleen een variant van de deur van de sarcofaag over, dat is wel jammer. Desalniettemin, het is een product van hoge kwaliteit, absoluut :tu:

Ik denk dat ik over de eerste Dreadnought zo'n 5-6 uur gedaan heb om te plakken? Inclusief magnetiseren. De 2e ging sneller, maar toch, het is een behoorlijke klus.

Al met al ben ik best tevreden. Nu nog een leuke base fixxen en schilderen...kleinigheidje hou je toch :whistle:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *08-08-2017

Berichtdoor Furios666 » 14 aug 2017 08:15

Kleine vorderingen. Ik ben het weekend vooral weg geweest, maar dat betekend niet dat er niks is gedaan. Er is weer wat verf op de scouts terecht gekomen en ik ben de captain aan het aanpakken. De Scout Sergeant heeft ook z'n base gereed, maar dat staat niet op deze foto.

Compagnie "Gelderland" krijgt vorm.

Afbeelding

Afbeelding

Tevens m'n voorlopig laatste aankoop gedaan, een stel Intercessors (doosje van 10 + 3). De bedoeling om hiervan tevens een Primaris Captain en Lieutenant te maken. Alles leuk en aardig, maar 30E voor 1 plastic pupke vind ik toch wel absurd :disturbed: . Dan gaan we wel aan het converten, minstens zo leuk en ook uniek te maken :tu:

Goed, dat is hem wel voor nu.
Laatst bijgewerkt door Furios666 op 14 feb 2018 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *14-08-2017

Berichtdoor Johan » 14 aug 2017 09:29

Totaal mee eens. 30 euro voor 1 gepimpte marine is echt overdreven. :( :(

Ik vind het leuk dat er nu wat beter naar de spelers word geluisterd betreft de regels van het spel, maar betreft de prijzen lijken ze er juist een schepje bovenop te hebben gedaan. :dunno:

Ben benieuwd naar de resultaten. Goodluck!! :tu:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *14-08-2017

Berichtdoor Furios666 » 21 aug 2017 08:09

Kleine update. Ik heb vrij weinig tijd gehad aangezien ik m'n appartement heb verkocht en ik komende week moet gaan verhuizen enzo. Ik wordt er wel gefrustreerd van want met poppetjes spelen is een stuk leuker dan opruimen en verhuisklaar maken. Niet dat dat heel vlot gaat momenteel, maar ach, dat komt wel goed.

Ik verwacht in ieder geval niet dat er veel vorderingen zullen zijn komende 2 weken.

Hierbij wel dan nog het overzicht van wat ik heb voor 8th. Ik ga me nu maar richten op het schilderen van het spul. Als ik de plek kan vinden bij de tijdelijke locatie in het piepkleine huisje van m'n vriendin. Ze heeft me beloofd dat ik op de keukentafel kan freubelen, dus ik vind dat het goed gaat komen. Het echte huis heeft wel een hobbyruimte nodig hoor!

Goed, dit is wat er nog moet gebeuren:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Furios666 op 14 feb 2018 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *21-08-2017

Berichtdoor Furios666 » 13 sep 2017 09:09

En we zijn na de verhuizing een beetje gesettled en ik heb zowaar een ruimte kunnen creëren om met m'n poppetjes te spelen.

Ik heb als de wiedeweerga een paar Aggressors geündercoat en voorzien van een oranje laagje. Het begin is er voor deze mannen. Zij zullen onderdeel zijn van Aggressorsquad "Zutphen". Het kenmerk (op de knie) zal de vlag van Zutphen betreffen, tevens een nummer: "VIII". Hopelijk heb ik ze morgen weer wat verder geschilderd. Ik moet namelijk nog ergens in m'n opslagunit zoeken naar m'n decals. Ik vrees dat ze daar ergens in een doos zitten. Ik weet dat ik ze er in heb gestopt, maar ze zijn in ieder geval niet aanwezig in het huis :disturbed:

Ik moet alleen nog even opzoeken wat de kleur van de "hanenkam" op de helm gaat worden. In de SM codex worden 4 hoofdthema's vastgesteld zijnde:
- Battleline squads: (gewoon oranje)
- Close Support squads: (o.a. fast attack, dus bordeauxrood)
- Fire support squads: (blauw)
- Veterans: (zwart)

Voor officieren zat ik te denken aan een combinatie van wit met zwart + rangtekens. Niet zoveel opsmuk, werken met de skullmarkeringen. Sergeants krijgen zwarte hanekam + rang, Luitenants skullmarkeringen, witte hanekam + rang, Captains krijgen skullmarkeringen, wit met zwarte hanekam + rang. Dat is het plan op dit moment in ieder geval.

Ik raak wat afgeleid...dus, hierbij de WIP beelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Furios666 op 14 feb 2018 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *13-09-2017

Berichtdoor Beastherder » 13 sep 2017 14:49

Moar Dakka! :sproeiuh:

4 is wel een opvallend aantal, ze worden verkocht per 3, toch?
Komen er nog 2, of heb je ergens 1 losse kunnen ritselen?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *13-09-2017

Berichtdoor Furios666 » 13 sep 2017 20:17

ik heb er 5 in elkaar gezet van 2 doosjes. 1tje wil ik nog iets aanpassen zodat ik hem kan gebruiken als captain in Gravis armour. 1 moet ik nog in elkaar zetten als gewone aggressor omdat ik ze toch als squad van 5 wil gebruiken.

Dus ik had er 4 klaar om te schilderen :)
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *13-09-2017

Berichtdoor Furios666 » 29 sep 2017 20:00

Oeps, ik heb een ding gekocht... :whistle:

Afbeelding

dussuh, 2k of iets meer kan best binnenkort :grijns:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *13-09-2017

Berichtdoor Beastherder » 30 sep 2017 09:02

Eh! :disturbed:
We hebben al 1 persoon op dit forum met een Dreadnought fetisch, dat lijkt me wel genoeg :P

http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=2651&start=482&sid=3b59186c633881d0ab38c5186dde50c5
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beastherder, Leandertje en 7 gasten