PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *14-02-2018

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Furios666 » 30 jul 2017 09:19

Ben je in Glasgow ga je naar huis met 2 Redemptors en een Imperial Knight :grijns:

Ach, scheelt weer iets van 40 euro t.o.v. vasteland :whistle:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Beastherder » 30 jul 2017 13:38

Lang leve Brexit, met zn lage pond ^_^

Ik kijk er alvast naar uit om die Redemptor Dread van dichtbij te zien
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Furios666 » 01 aug 2017 10:38

En dan kom je terug van vakantie en dan zijn m'n decals binnen en m'n Taurox conversion kit(s) (+douane kosten). Ik heb de afgelopen maand per ongeluk een heel nieuw leger gekocht bestaande uit 3 Militarum Tempestus starting dozen + Imperial Knight. Daar kun je heel goed 1500 punten van in elkaar zetten...oeps :grijns: :thumbup:

Ook ga ik nog even bezwaar maken bij de douane onder het motto "nooit geschoten...". Ze hebben m'n Taurox wielen aangeslagen als "werken van metaal". Het is geen metaal, dusjah... Iemand hier ervaring mee toevallig?

Ik zal binnenkort weer eens foto's maken, hoewel de afgelopen 2 weken niet veel is gebeurd anders dan aankopen doen in het buitenland :P

@Frank, ik zal er donderdag 1 meenemen :tu:
Het doosje met inhoud dan, want ik kom er nog niet aan toe om hem in elkaar te zetten denk ik.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Furios666 » 01 aug 2017 16:27

Dubble post? Nope, deze houd ik wel even apart omdat ik in deze post even filosofisch ga doen over welke Chapter Tactics het meest toepasselijk zouden zijn voor de "Dutch Legion".

Ik denk dat de volgende kanshebbers zijn:

- Ultramarines: Het "vanilla" chapter, de regels zijn leuk en zinvol. Extra ld en de mogelijkheid tot schieten na de Fall Back. Ik zie alleen niet zo heel erg hoe het bij het Nederlandse leger zou passen. Ze zijn niet zo heel erg "in your face" en ik bewaar liever wat meer afstand. Of het dan echt niet past weet ik niet, maar ik vind het ook niet echt heel bijzonder passen. De bijbehorende strategem is verder ook wel ok en extra goed voor Primaris marines...dunno, toch wel een goede kanshebber.

- Salamanders: Kwaliteit wapens. Feitelijk gratis Command Points voor je units, het maakt ook Dreadnoughts beter met schieten (=m'n fire support). Nadeel is dat de bijbehorende strategem vooral voor flamers en melta's zijn. Ik zie het alleen niet zo heel erg passen bij een Nederlands leger... :dunno:

- Iron Hands: Nederlanders zijn doorgaans vooral van de soldaten in leven houden (tegenwoordig althans :wink: ). Een goede bescherming is dan wel belangrijk en dat wordt door deze CT wel goed gesimuleerd (of goed dekking zoeken, wat dan ook). Ook de strategem is erg nuttig. Daarnaast wil ik wel een techmarine gebruiken als HQ want dat is wel een vet model. :wink:

- Imperial Fists: Het huidige Nederlandse leger is vrij verdedigend ingesteld met snelle acties en covert ops. Op zich wel aardig passend om cover van de vijand te negeren. Bolter drill is ook wel aardig. Ik vraag me alleen af of het echt nuttig is en of het bij m'n eigen speelstijl past.

- Raven Guard: Ik weet niet waarom deze regels bij een Chapter als de Raven Guard horen, duister, maar ook niet direct bij in je face. Ik vind de regels best bij de Dutch legion passen met verdedigend (moeilijk te raken op afstand) en snelle, stiekeme precisie aanvallen. Verder heb ik alleen niet zoveel aan de relics aangezien ik het niet zo zie zitten om assault marines te gebruiken. Echter, -1 to hit voor de tegenstander is niet verkeerd...en om effe een Dreadnought achter de linies te kunnen brengen is ook niet onaardig...

Hoe dan ook...het kan altijd gewisseld worden regeltechnisch, maar ik zoek wel wat fluffy's. Momenteel neig ik vooral naar Raven Guard regels, het past bij het in leven willen houden van je jongens (en daar ook succesvol mee zijn) en bij lightning strikes zonder dat daar direct assault marines voor nodig zijn. Ik wil vooral een shooty achtig leger aangezien daar de primaris marines vooral op gericht zijn.

Maargoed, een beetje peilen wat men er hier van denkt aangezien hier voornamelijk Nederlanders zitten die ook kunnen meedenken B)
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 aug 2017 16:51

[quote="Furios666"]Nadeel is dat de bijbehorende strategem vooral voor flamers en melta's zijn. Ik zie het alleen niet zo heel erg passen bij een Nederlands leger... :dunno:


Vuur is ook oranje? :grijns:



Maar even serieus, Zoals ik het hoor zoek je een beetje een commando/luchtmobiele brigade met fire-support speelstijl. Scouts, inceptors misschien (luchtmobiele brigade met close-range firepower), tacticals etc. Klinkt alsof je eigenlijk Raptors (Forgeworld) zou moeten spelen.

Maar als dat geen optie is dan past ravenguard het beste denk ik.

Iron Hands is zo'n algemeen nuttige tactic dat het voor elk soort leger prima is, dus dat kun je altijd doen.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Johan » 01 aug 2017 18:55

Prins Maurits is de uitvinder geloof ik van het in linies schieten. Voorste rij vuurt, sluit achter de derde rij en herlaaf, tweede rij schiet en herlaad sluit aan etc. Erg tactisch dus.

Ik zie hierin wel een lijntje met de fall back and shoot van de vanille marines. :D
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 aug 2017 07:12

Ik denk dat je Raptors moet gaan spelen (aka Reasonable Marines). Ze gebruiken zelfs camouflage!

http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Raptors
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Furios666 » 03 aug 2017 08:52

Ok, tijd voor een kleine update. Ik had gisteravond de tijd om weer even lekker te pienselen :tu:

Ik heb de decals geprobeerd en een Militarum Tempestus geschilderd. Hij is gecoat met de Dark Tone, dat moet 24 uur drogen voor een matte coat, dus dat wordt morgen (vrijdag) pas. Ik denk met een aardig succesvol kleurenschema dat mooi bij de rest van de Dutch Legion past. Ik ben vooral content met de sinistere look van de ogen. Ik ben nog steeds geen ster in het maken van foto's, maargoed, dat komt nog wel ofzo...

zie hieronder de resultaten. De Scout Sergeant wordt vandaag gecoat met matte vernis zodat de glim er vanaf is. Z'n power fist moet nog gedipt worden, maar z'n zwaard is wel verder klaar.

Decals:
Afbeelding

en

Afbeelding

De Militarum Tempestus:
Afbeelding

en
Afbeelding

en de achterkant
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Furios666 op 14 feb 2018 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *03-08-2017

Berichtdoor Beastherder » 03 aug 2017 09:59

Decals zien er heel goed uit :tu:

echte Hollandse leeuw :hup:


Stromtrooper (boycot de belachelijke GW namen :wink: )ziet er op de foto zonder flits veelbelovend uit, maar met flits wordt dat behoorlijk verpest door de glans
heel benieuwd hoe die er uit gaat zien met een mat laagje
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *03-08-2017

Berichtdoor Furios666 » 08 aug 2017 08:18

Donderdag as. een battle...misschien moet ik m'n nieuwe speeltjes maar eens uitproberen.

Ik presenteer de heren Michiel de Ruyter en Piet Hein :grijns:

Afbeelding

Ik denk niet dat ik ze geschilderd krijg voor donderdag, maar gebased en ge-undercoat moet lukken. Beide main weapon opties zijn voor beide mannen gemagnetiseerd. Ik denk ik dat beide maar ga proberen donderdag.

ow...en ze zijn groot....echt groot. Een ouderwetse space marine komt nog niet volledig tot z'n heup :o

Afbeelding


En ik zou het haast vergeten, maar ook het wat meer productiewerk is begonnen:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Furios666 op 14 feb 2018 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten