PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *14-02-2018

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *14-02-2018

Berichtdoor Furios666 » 14 jul 2017 08:14

De eerste schreden waren reeds gemaakt bij het eerste idee in het verf-forum.

De eerste (test)modellen waren ook al gemaakt. Tussen werk, m'n huis verkopen en huishouden heb ik toch wel wat vorderingen gemaakt met de Scout Sergeant. Scouts hebben natuurlijk iets van camouflage, dus ik heb toch wel even nagedacht over welke camo te gebruiken :unsure:

Ik kwam op de volgende uit: "a tacs au". Kennelijk is dat een van de beste, zo niet de beste camo van het moment (all round voor herfst en winter, deels lente. De andere "fr" variant is voor lente-zomer geschikt, maar die vond ik te groen).

dat ziet er als volgt uit:
Afbeelding

Het eerste "echte" poppetje, de Scout Sergeant ziet er in WIP als volgt uit:
Afbeelding

En met wat collega's op de achtergrond :)
Afbeelding

Hij is ondertussen alweer wat verder gevorderd, maar daar volgen later wel wat foto's van (oa. wapens, gezicht.). Ik ga ze "dippen" zodat ik niet zo lang bezig ben met shading/highlighten (ja zondigen, maar het ziet er ook gewoon netjes uit en het scheelt me tijd daar ik niet per see het geduld heb om supernetjes te schilderen...en ik het ook niet kan lijen om het "slordig" te laten :nono: ).

Ik moet nog wel even wachten met verdere vorderingen, de decals zijn onderweg dus die moeten er wel op!

Naast deze Dutch Marines heb ik ook wat Militarum Tempestus aangeschaft. Ik denk dat die er supervet uit gaan zien in de bovengenoemde camo. Ik ben voornamelijk bezig met de Taurox Prime en daar heb ik wielen voor besteld (bij Blood and Skulls Industies). Die zullen ook binnenkort arriveren. Dat moet er dan als volgt uit gaan zien:
Afbeelding

Misschien dat ik ook nog wel een halftrack versie er van maak.

Het gaat in ieder geval de goede kant op met het Nederlandse leger :thumbup:

*update 03-08-2017: Foto's van MT en Scout Sergeant met nieuwe decals.
*update 08-08-2017: Redemptors en eerste productiewerk WIP
*update 14-08-2017: Schildervorderingen scouts + captain
*update 21-08-2017: Overzicht ongeschilderd leger + uitleg minisabatical (verhuizen!)
*update 13-09-2017: Eerste WIP Aggressors + theorie squad/NCO/CO markeringen
*update 29-01-2018: WIP Librarian (primaris of in Terminator Armour)
*update 14-02-2018: WIP alles geundercoat...nu nog alles oranje maken.
*update 28-02-2020: eerste 1000 punten volledig geschilderd.
Laatst bijgewerkt door Furios666 op 28 feb 2020 21:29, in het totaal 12 keer bewerkt
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!"

Berichtdoor Caladai Doomblade » 14 jul 2017 09:47

Tof kerel. Je bent al druk bezig zie ik. Wij willen meer testmodellen zien! :thumbup:

Zoals altijd grappig om te zien, fel gekleurde marines met plaatselijk camouflage.. :dry: :grijns:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!"

Berichtdoor Beastherder » 14 jul 2017 13:17

Die Taurox ziet er zó veel beter uit op wielen! B)

Halftrack zou ook kunnen werken, idd
Ik wacht op plaatjes ^_^


A-tacs camo is erg goed, mischien wel de best 'echte' urban camo

[rimg]http://www.bdudirect.com/Images/a-tacs-au.jpg[/rimg]

Mischien dat je op het armour ook wat vlekken kan doen om het camo-effect nog iets te versterken?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!"

Berichtdoor Furios666 » 14 jul 2017 13:30

[quote="Caladai Doomblade"]Tof kerel. Je bent al druk bezig zie ik. Wij willen meer testmodellen zien! :thumbup:

Zoals altijd grappig om te zien, fel gekleurde marines met plaatselijk camouflage.. :dry: :grijns:



Ach, ik zie bij die dude op de foto die Frank heeft geplaatst ook felle kleurtjes :grijns:

Maar, ja dat is grappig, mja, boeiend, gaat me om de look. Ik denk dat het mooiste is dat alles camo is of zoals nu deels met "gewone" space marine armour kleuren. Ik ga niet het oranje vlekkerig maken, dat wordt denk ik niet mooi. Dan had ik dus alles camo moeten maken. Dat is wel m'n plan voor de Scions, dat zijn immers "normale" mensen die niet zoveel kunnen hebben :wink:

Met andere woorden...to be continued!
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!"

Berichtdoor Beastherder » 14 jul 2017 17:28

Camo van de scouts gebruiken om zo een visuele link te leggen met de Guard elementen van het leger is een top idee :tu:

(En heel steelbaar, dus die hou ik zeker in het achterhoofd voor later :wink: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!"

Berichtdoor Caladai Doomblade » 14 jul 2017 19:54

[quote="Furios666"]

Ach, ik zie bij die dude op de foto die Frank heeft geplaatst ook felle kleurtjes :grijns:


Was geen kritiek hoor, zo hoory het bij space maeines gewoon!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!"

Berichtdoor Furios666 » 19 jul 2017 10:23

Vorderingen...al duurt het wel lang voordat al m'n bestelde dingen uit de VS overkomen :(

In de tussentijd dan maar bezig met de Taurox Prime (nog zonder wielen dus...)
Afbeelding

De Scout sergeant is bijna af. Moet nog een matte coat krijgen, maar dat doe ik nadat ik de decals heb, want ja, er moet nog wel een leeuw op z'n schouder natuurlijk!
Afbeelding
Afbeelding

Zo ziet m'n testmodel er uit met een matte coat. Zeker niet verkeerd voor effe wat verf kliederen, want deze heeft me echt niet veel tijd gekost omdat het alleen een kleurtester was B)
Afbeelding
Afbeelding

En de volgende batch, camo is gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet nog wel zorgen voor wat fatsoenlijke foto's ooit. Voor nu waren dit de plaatjes die ik effe tussendoor geschoten had.

Maargoed, de Dutch Legion vordert aardig.
Laatst bijgewerkt door Furios666 op 14 feb 2018 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Gotrek » 19 jul 2017 14:09

Als je hulp nodig hebt met custom decals moet je het maar even laten weten, ik ben er momenteel wat aan het ontwerpen en het gaat tot nu toe vrij goed.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!"

Berichtdoor Beastherder » 19 jul 2017 16:01

[quote="Furios666"]Moet nog een matte coat krijgen, maar dat doe ik nadat ik de decals heb, want ja, er moet nog wel een leeuw op z'n schouder natuurlijk!


Decals werken veel beter op een glanzende onderlaag, dus zeker even wachten met de Matt :yes:
Wat Micro Sol en Set lijken me ook wel handig om ze netjes op zo'n ronde vorm te krijgen

Marine met auspex en matte laag zit er oke uit, laat goed zien hoe mooi dat oranje werkt met de 'Dip'
Voor de 'echte' modellen wel wat beter binnen de lijntjes blijven bij zn ogen en vleugels op de borst :P :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: PLOG - The Dutch Legion "je maintiendrai!" *19-07-2017

Berichtdoor Furios666 » 19 jul 2017 16:58

Micro Sol en Micro Set staan al paraat ^_^

En ja, de rest gaat zeker netter dan de testpoppetjes :P

Streng hoor...
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten