Sander's Wargame Blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Gotrek » 09 feb 2015 03:49

Ik ben de laatste tijd veel aan het schilderen, en nu wat aan het experimenteren met foto's nemen. Om mijn blog te open maar gelijk even naar Dust Tactics. Voor wij het niet kent, het is een wargame dat op een grid (bord) of op een open tafel gespeeld kan worden. Als wargamer schrok me het op een grid spelen eerst erg af maar na het eenmaal uit te hebben geprobeerd is het erg goed bevallen (het spaart een hoop gezeur uit).
De setting speelt zich af in een alternative history/SF waar de 2e wereld oorlog nog niet voorbij is. Er zijn gecrashte UFO's gevonden en deze hebben tot een grote sprong in de technologie gezorgd (voornamelijk walkers). Hitler is inmiddels afgezet maar het derde rijk doet het beter dan ooit.

Ikzelf speel met de Russen (SSU) en hier alvast een klein voorproefje

Afbeelding
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Bobske » 09 feb 2015 08:20

Mini's van Dust Tactics vind ik niks (zien er prima uit maar die stijl ligt mij niet)

Maar op een grid splen lijkt mij prima. Ik heb wel een beetje genoeg van mijn meetlint, . Ik ben tegenwoordig meer voor lekker door kunnen splen.
Of beter nog; op je gemak kunnen spelen maar dat dan 1.500p nog gewoon 2 uur duurt.

Alle modifiers en random dice rolls mogen van mij weg, die remmen alleen af.

Ben dus wel benieuwd om dat Dust eens te zien.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Caladai Doomblade » 09 feb 2015 08:53

Dust tactics klonk me wel leuk in de oren en ik vind de modellen ook wel vet. Ergens een combinatie tussen WW2, steampunk en modern. Het spelsysteem ben ik niet zo mee bekend, maar de kans dat ik iets ga spelen wat niet al door minstens 5 anderen regulier gespeeld wordt is niet zo groot. Ik heb in het verleden al te vaak spul gekocht waar ik uiteindelijk niks mee deed... :dry:

Super geschilderd, lakschade ziet er fantastisch uit. Meer foto's!! :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Skevan » 09 feb 2015 11:19

Ik wil me wel aanmelden voor een intro :)
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Gotrek » 09 feb 2015 14:51

De modellen zijn voor een hoop spelers inderdaad even wennen (als je er al aan kunt wennen). Zelf ben ik nooit zo'n fan van al in elkaar gezet, en het feit dat ze al geprimed zijn en dan een decal erop krijgen verbaasd mij al helemaal. Voordeel van dit spel is echter dat het gewoon erg goedkoop te krijgen is. Tuurlijk kun je er een hoop aan uitgeven, maar over het algemeen is het vele malen goedkoper dan GW (is ook niet heel erg moeilijk maar toch).
Ik zal het in april zeker een keer meenemen naar de club om wat intro's te geven.

Hier alvast weer 2 foto's 1 infantry squad (Fakyeli) en een kleinere walker (Alexei) met mijn nieuwe manier van roest.
Mijn excuses voor de irritante naam erover heen, maar ik vertrouw tegen woordig vrij weinig sites meer waar je "gratis" je foto's op kunt zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor joost » 09 feb 2015 20:00

Ziet er in ieder geval erg goed uit :tu:
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Gotrek » 16 feb 2015 03:07

Geen geweldige foto deze keer maar het gaat dan ook alleen maar om een overzichtje van wat ik aan het doen ben.
Ben bezig om de A1 dropships van mijn PHR te magnetiseren, zodat ze ook als A2 en met of zonder wapenopties als wysiwyg ingezet kunnen worden.
Ik heb een aantal van mijn geverfde Dust Tactics units voor een DZC leger geruild, vandaar dat ik hier dus een hoop mee bezig ben (het was als 2 verschillende legers geschilderd en uiteraard zonder de moldlines weg te halen).

Afbeelding
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Chris » 16 feb 2015 07:32

Heb je nog ruimte om te werken zo? :P
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Skevan » 16 feb 2015 11:48

Cool. Ik heb samen met Bob de 2 player doos gekocht. Kan niet wachten om een potje te spelen
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Bobske » 16 feb 2015 12:37

ik kijk mee met die pot
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron