Troll's WHFB challenge.

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor TROLL » 27 jan 2014 12:04

Om aan te sluiten bij bob en Stefan's challenges heb ik besloten om voor mezelf ook een challenge te maken. Heb veel van mijn warhammer verkocht en ben toe aan een frisse start. Een deel hiervan heb ik gemaakt met een skaven leger. Dat leger is in modellen aardig compleet en leuk om te spelen dus we gaan voor een 2e leger!

Mijn challenge voor 2014.
Maak een geschilderd warhammer fantasy leger.
Budget per maand: 30 euro.
Speel 12 battles met dit leger voor het einde van het jaar. (gemiddeld 1 battle per maand)
Minimaal 1 maandelijkse update van geschilderde modellen

De fluff waar jullie op mogen gokken welk leger het gaat worden.

Het was een prachtige ochtend de zon scheen en niets leek erop te wijzen dat dit een duistere dag zou worden. Markus stond zei aan zei met de andere onderofficieren te wachten op orders van de generaal. Vanuit de commando tent was een ruzie te horen. De tovenaar en de generaal waren verwikkeld in een heftige discussie. De tovenaar bleef razen over de visionen die hij ontving van de winden der magie. Het leger der ondoden dat deze dag zou opdoemen uit het reikwald bos zou meer zijn dan het leek en gevaarlijker zijn dan gedacht. De generaal die al vele malen eerder de ondoden heeft verslagen. Keer op keer sloeg hij legionen der doden terug het graf in.

De tovenaar stormde de tent uit. Hij blafte tegen de onder officieren dat de generaal een dwaas was. Stapte op zijn pegasus en vloog weg. Hij lande even verder op nog steeds razend over de dwaasheid van "normale" mensen. De generaal kwam de tent uit. Vol overtuiging en moed sprak hij zijn onder officieren toe. Zonder enige aandacht te schenken aan de tovenaar. Markus hoorde het plan en was overtuigd dat het zou werken. De vijandelijke generaal was een necromancer die de lichamen van mens en beastmen had herrezen uit het graf en daarmee wraak wilde nemen op de plaatselijke baron.

Het leger begon te bewegen naar de uiteindelijke formatie zoals de generaal had bedacht. Rijen hellebaardiers vormden het centrum van de lijn. Markus leide zijn eigen eenheid aan de rechter zijde. Boog schutters namen positie in op een kleine heuvel aan zijn rechter zijde en de lokale militie nam positie kort daarachter. Het leger werd ondersteund door een batterij artillery. De reikland ridders stonden samen met de generaal aan de linker zijde van de linie. Hun vlaggen danste in de warme bries. Het plan wasom de ondoden eerste te bestoken met artillery, aan de vallen met de infantery en vervolgens zouden de ridders de ondoden linie van de zijkant bestormen en zo oprollen. De slag zou aan het einde van de middag over zijn met minimale verliezen.

Verderop boven het bos verschenen donkere storm wolken. De mannen keken angstig naar de bomen. Kort daarop verschenen menselijke vormen aan de rand van het bos. Een grote horde lijken kwam zwalkend tevoorschijn.De generaal gaf de orders en al snel brak het oorverdovende geluid van kannonen en mortieren de angst droom van de soldaten. rij naar rij van zwalkende lijken werd verpulverd onder het geweld. Een schreeuw van enthousiasme ging door het leger. De generaal had gelijk dit ging een korte veldslag worden. De lijken zwalkte door. Hoewel ze zwaar te lijden hadden onder het geweld van het geschut leken ze zich er niets van aan te trekken. nog even en ze waren dichtbij genoeg voor de aanval.

De linie schreeuwde als een en de mannen hielden hun hellebaarden in positie. Ze renden vol vertrouwen en ramden de horde lijken. De horde bestond uit zombies en skelletten van verschillende rassen. Allemaal rottend en allemaal direct uit een nachtmerrie. De horde was niet bestand tegen de hellebaardiers. Nadat de generaal de flank in sloeg bleek de vijand al snel weg te smelten als sneeuw voor de zon.

De vijandelijke generaal stond in het midden van zijn kleiner wordende horde maar leek niet bang. De tovenaarvloog over met zijn pegasus en vuurde bliksem af op de vijandelijke generaal. Niets leek hem te verwonden. De generaal kwam dichterbij. Trok zijn zwaard en zwaaide in een breede slag naar de nek van de necromancer. Zijn hoofd werd gescheiden van zijn lichaam. Het ondoden leger viel neer en de slag leek over.

Vanuit het slappe lichaam van de necromancer scheen een paars licht. Hij herrees als een geest en al snel herstelde al zijn gevallen krijgers. De lijn hellebaardiers stond nu midden in de herstellende krijgers. Alle orde was verloren en angst greep de mannen bij hun strot. De generaal werd omringd door zwalkende monsters en na een slag van de hamer van een van hen eindigde hij op de grond. Markus zag dit en probeerde zijn mannen moed in te spreken. Toen de tovenaar hem in zijn hoofd toesprak zag markus de fout die gemaakt is. De tovenaar had gelijk. Verlies kwam deze dag door de eigenwijsheid van de generaal. Markus vocht voor zijn leven. Steeds meer mannen kozen eieren voor hun geld en al snel werd hij overrompeld.

Toen Markus bij kwam lag hij op een stenen altaar. De geest van de necromancer voor hem. Hij sprak "om mijn wraak te krijgen moet ik snel een nieuw lichaam bezetten. Mijn geest kan nog maar korte tijd bestaan in deze wereld. Om mij te helpen heb ik jou gekozen. Jong en sterk zal jij voorlopig voldoen. De necromancer trok een mes en stak Markus in zijn maag. Het mes sneed door zijn ingewanden en het leven verliet hem. In zijn laatste ademstoot zag markus het vuur in hem. Hij wilde nog niet sterven hij wilde niet dat het zo zou eindigen. Het moet anders! In een explosie van energie schoot hij omhoog trok de tovenaar naar zich toe en verpletterde zijn schedel... Zijn handen die nog in vuur en vlam stonden van zijn wraak legde hij op zijn wonden. Hij genas. Blijkbaar was hij niet voor bestemd om vandaag te sterven. Er was een ander pad dat hij moest nemen.
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor Onnozel » 28 jan 2014 12:03

Leuk verhaal met happy ending.

Vampire Counts natuurlijk :harhar:
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate
 
Berichten: 218
Geregistreerd op: 13 maart 2008 16:24
Woonplaats: Overasselt

Re: Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor TROLL » 28 jan 2014 12:49

wie weet :) more guesses?
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor Skevan » 28 jan 2014 12:59

Empire
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor Chris » 28 jan 2014 13:21

Duidelijk Lizardmen.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor Terentius » 28 jan 2014 16:30

Volgens mij snap ik hem al.

Door de messteken heeft Marcus een flinke schimmel infectie opgelopen, is vervolgens in een Ork veranderd en een warband begonnen.

WAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Avatar gebruiker
Terentius
Hormagaunts
 
Berichten: 764
Geregistreerd op: 16 nov 2011 14:56

Re: Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor Rick » 28 jan 2014 16:57

Warriors of Chaos.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Avatar gebruiker
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 08 maart 2010 20:20
Woonplaats: Nijmegen

Re: Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor pijnappel » 28 jan 2014 17:20

natuurlijk tomb kings. toen hij gestoken werd door het mes was hij feitelijk al dood. Toen kwam tomb king geestje in zijn lichaam om het schedel te verpletteren. ik bedoel, hoe wil een normaal mens het schedel van een geest verpletteren. :huh:

en het vuur in hem. een tovenaar kan inderdaad in vuur staan, maar een normaal mens echt niet -_- ook daar heb je tomb kings geesttjes voor nodig :wink:

btw. het was toch de reden om te sparen voor een nieuw huisje dat je je empire leger verkocht, en nu in een jaar 360 euro uitgeven aan een leger. :huh: wat is jouw definitie van sparen :P
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor TROLL » 28 jan 2014 17:30

Haha tim, klopt :) ik ben ook aant sparen verder :) maar meer werk e.d. Betekend de mogelijkheid om aan mijn hobbies uit te geven.

Maareh binnenkort heb ik een update. En dan mogen jullie gewoon door raden :p
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Troll's WHFB challenge.

Berichtdoor Chris » 28 jan 2014 21:22

Ogre kingdoms, die kerel klinkt als een gnoblar.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten