Schürzen/Turret Schürzen

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Schürzen/Turret Schürzen

Berichtdoor kaleith » 25 sep 2017 13:41

Iemand evaring met deze zelf maken of heeft iemand deze nog over? Ik heb uit toernooien genoeg duitsers gewonnen om een LW army uit te maken maar de Pz4's die ik gewonnen heb zijn de mid war Pz4's zonder Schürzen, dus moet ik voor late war deze nog regelen.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Schürzen/Turret Schürzen

Berichtdoor Beastherder » 27 sep 2017 10:10

De platen aan de zijkant zijn vrij makkelijk te maken van wat plastic plaat materiaal

Als je er 1 hebt als voorbeeld (die heb ik of iemand anders vast nog wel ergens over) is dat makkelijk te snijden.
Een paar stukjes strip om te dienen als bevestiging pootjes zal ook niet zo moeilijk zijn, als je er mee kan leven dat het niet dezelfde vorm heeft als de originele constructie -_-

Véél moeilijker zijn de platen rond de koepel, want dan moet je gaan buigen :disturbed:
Om zo'n stuk plastic plaat mooi rond te krijgen zul je waarschijnlijk moeten gaan verwarmen en zo
Daar heb ik geen ervaring mee :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Schürzen/Turret Schürzen

Berichtdoor kaleith » 30 sep 2017 12:58

Ik heb gelukkig een StuG uit de Panzer Kanone box set met schurzen, dus ik heb referentie materiaal. Ik had voor de sideskirts hor-materiaal gevonden wat precies de goeie grootte voor de "bedsprings"-schurzen. Voor de koepel was ik van plan gewoon buigbaar dun plastic te pakken(zie:placemat) en dat aan supports te lijmen zodat het stabiel blijft. Gezien de helft van de tanks toch combat damage gaat hebben hoeft het niet allemaal identiek en 100% netjes.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Schürzen/Turret Schürzen

Berichtdoor Beastherder » 30 sep 2017 14:06

Let wel op:

StuG schürzen =/= Panzer IV schürzen! :nono:

Die is anders van vorm en hoeveelheid (5 platen ipv 4)

Idee voor die gaas-schürzen van heel laat in de oorlog is wel heel stoer ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron