Panzer III l tankjes

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Panzer III l tankjes

Berichtdoor Johan » 11 okt 2016 07:50

Beste FoW spelers. Voor een nieuw te bouwen lijst heb ik een drietal Panzer III L tankjes nodig. Ik vroeg me af wat jullie zouden doen om deze te bemachtigen? Zouden jullie:

A. battlefront tankjes bestellen (wat duur, maar wel mooie models verwacht ik)
B. de bovengenoemde tankjes van plastic soldier company bestellen (wel lastig om te bestellen verwacht ik, en je hebt er meteen 5)
C. de Zevda models Panzer III F type aanschaffen en de 3,7 cm loop proberen te vervangen door een 5 cm loop zoals de Panzer III L tank heeft.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken. Jullie opinie word zeer op prijs gesteld.

Groeten,

Johan
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Panzer III l tankjes

Berichtdoor Beastherder » 11 okt 2016 09:50

A. Lijkt me de minst interessante optie. Als je pech hebt duurt het maanden voor je ze binnen hebt, en zo'n resin/metaal model is echt niet beter gedetailleerd dan plastic :nono:

B. Prima modellen, en de verkrijgbaarheid moet geen groot probleem zijn. Wil je ze niet rechtstreeks bestellen, bij Subcultures in Utrecht hebben ze altijd een grote voorraad PSC, dus die kunnen je zeker helpen.
5 modellen van PSC zijn waarschijnlijk nog steeds goedkoper dan 3 van BF, dus die 2 die je over houdt gewoon beschouwen als bonus. Wie weet komen ze later nog van pas.

C. Zeker de goedkoopste optie, en verkrijgbaarheid is zeker geen probleem (net gecheckt, ik heb er hier 3 liggen :wink: )
Ze hebben geen 3,7cm kanon, maar de 5cm KwK 38 (het zijn G's niet F's) Later krijg je idd de langere 5cm KwK 39, en dan moet je idd de loop vervangen. Je mist ook evt. Schürzen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Panzer III l tankjes

Berichtdoor Johan » 11 okt 2016 11:21

Dag Frank,

Dank voor de tip. Shurzen heb ik voor mijn lijst niet nodig en kan ik evt. zelf van plasticcard maken later. Heb jij een idee hoe ik de langere variant van het kanon kan bemachtigen dan wel zelf kan maken? Zvevda en PSC trekken mij inderdaad nu het meest.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Panzer III l tankjes

Berichtdoor Beastherder » 11 okt 2016 12:52

[rimg]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/Panzerkampfwagen_III_4.jpg[/rimg]


Loop is een simpele buis, zonder verdere tierelantijnen
Een simpele 1mm staf van plastic of messing op maat snijden en je bent er

wil je helemaal chic, dan heb ik ook nog 1mm messing buis, voor een echt holle loop :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Panzer III l tankjes

Berichtdoor Johan » 11 okt 2016 12:59

Wauw, t(h)anks... enige idee hoe lang die KwK 39 gun was? volledig kom ik de naam KwK 39 L-60 tegen. Staat L voor cm's?

O, never mind. Ik kom online tegen dat hij 300cm lang was. Is er een verhouding tussen een serienummer als L-60 en de uiteindelijke lengte?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Panzer III l tankjes

Berichtdoor Beastherder » 11 okt 2016 13:23

L60 staat voor de lengte van de loop in kalibers

dus de loop is 60x5=300cm

Daar heb je zo nog niet veel aan, want je weet niet precies waar in de koepel de loop begint :dunno:

Wat je wel kan doen is kijken naar de loop die je vervangt
Dat is de 5cm KwK 38 L42. Het nieuwe kanon is dus 18 kalibers langer.
18x5=90cm
dus in 1:100 moet de loop 9mm langer zijn dan het model oorspronkelijk heeft :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Panzer III l tankjes

Berichtdoor Johan » 11 okt 2016 18:02

Lol, wat een denkwerk. Slimme truc! Ik zie die Zvezda modellen wel zitten. Zou je die 3 voor mij willen reserveren Frank?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Panzer III l tankjes

Berichtdoor Beastherder » 12 okt 2016 08:37

Is goed

ik leg ze wel bij de K Tigers op de stapel ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron