Nieuwe Zvezda 1:100

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 22 jul 2017 08:57

[quote="Caladai Doomblade"]En zo traag dat het niet eens zin heeft om uberhaubt te bewegen?

[quote="Wikipedia"]The drive train was electrical, designed to provide a maximum speed of 20 kilometres per hour (12 mph) and a minimum speed of 1.5 kilometres per hour (0.93 mph). However, during actual field testing, the maximum speed achieved on hard surfaces was 13 kilometres per hour (8.1 mph) with full motor field, and by weakening the motor field to a minimum, a top speed of 22 kilometres per hour (14 mph) was achieved.

Dus hij KAN bewegen ^_^
Maar wel zo'n beetje als de traagste tank in het spel :whistle:





[quote="Johan"]Maar grote kans op falen van de motor denk ik. En na een paar minuten staat hij sowieso wel stil. Benzine op. :grijns:


[quote="Wikipedia"] Fuel capacity 2,700 litres (internal fuel tank) + 1,500 litres (external fuel tank)
Operational range 160 km (road) - 62 km (off road)

Dat is (uiteraard) een behoorlijk abominabel brandstofverbruik, maar zou toch genoeg moeten zijn om 6 beurten te kunnen bewegen :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Johan » 22 jul 2017 15:05

Wauw, inderdaad. Kennelijk hebben ze de brandstoftank ook vergroot. Wat zou dat in game zijn? 10cm movement per beurt?? :disturbed:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 23 jul 2017 16:53

En hij zit in elkaar: de Zvezda Maus :D

Afbeelding
Afbeelding

Mijn Königstiger lijkt opeens maar een zwak tankje :o

Afbeelding
Afbeelding
(let op hoeveel van de totale breedte van de tank bestaat uit tracks)

De Maus was een Duits idee voor een ultra-zware tank.
Compleet onkwetsbaar zou deze tank een gat moeten slaan in de vijandelijke linies

Alle cijfers van dit monster zijn compleet waanzinnig.
Het zwaarste pantservoertuig van WO2 was de Jagdtiger, met 71,7 ton. De Maus woog 188 ton :o
(Een moderne Abrams of Leopard tank weegt nog steeds minder dan 70 ton)

Hij had een 128mm kanon (zelfde als de Jagtiger) en een 75mm kanon (als een Pz.IV) als co-ax :roll:

De practische problemen die zo'n enorm gewicht met zich meebrengt zijn enorm, en eigenlijk was het gewoon een belachelijk onhaalbaar project

Er zijn daadwerkelijk 2 prototypes gebouwd, 1 zonder koepel en 1 mét.
Die met koepel werd uiteindelijk door de Duitsers zelf opgeblazen, die zonder werd intact veroverd.

De koepel overleefde de ontploffing nog redelijk en werd uiteindelijk door de Russen bovenop de andere romp gezet en staat nu in het Kubinka tank-museum


Een rondleiding:



Bij de regels voor de Maus verwacht ik wel een bonus in assaults voor het feit dat het onmogelijk is voor infanterie om er op te klimmen :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 26 okt 2017 14:09

En er is weer iets nieuws, de IS-3

http://www.wentinkhobby.nl/zvezda-6194-sov-h-tank-is-3-1-100


Afbeelding

Zware tank, als opvolger van de IS-2
Indrukwekkende vorm met die neus, en de bolvormige koepel zou alle volgende Soviet tanks beïnvloeden, maar hij kwam net te laat om nog mee te doen in WO2 :(
(Hij deed wel mee met de victorie-parade door Berlijn ^_^ )

Net als de Maus dus niet historisch correct voor FoW, maar leuk voor een 'what if'

Hij zit wél in de Egypte-lijst voor de Fate of a Nation 6-daagse oorlog regels, dus.... :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 22 feb 2018 14:51

De puf lijkt een beetje uit de 1:100 serie van Zvezda
Dit jaar maar 2 modellen aangekondigd :snif:


Afbeelding

Afbeelding

T-44, de voorganger van de T-55.
Een 'what if' model, want hij is nooit ingezet in WO2.
Er zijn er 'slechts' 2000 gebouwd (nog steeds 10x meer dan, zeg, een Sturmtiger :wink: ) en als het iets anders gelopen was hadden ze best naar het front gestuurd kunnen worden.
Neem ze als een 'count as' T-34/85 of M4 76mm en je kan ze prima gebruiken als je s wat anders wilt ^_^

SU-76 is een stuk belangrijker, want het meest gebouwde pantser gevechtsvoertuig van WO2 na de T-34.
Zeker nog iets wat mist in mijn Soviet leger.
Benieuwd naar de uitvoering
Als open voertuig is de bemanning erg belangrijk (want zichtbaar)
Zou zomaar kunnen dat ze die er niet bij doen, in welk geval het wachten blijft op de PSC versie :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor kaleith » 23 feb 2018 22:53

Afbeelding
SU-76 is een stuk belangrijker, want het meest gebouwde pantser gevechtsvoertuig van WO2 na de T-34.
Zeker nog iets wat mist in mijn Soviet leger.
Benieuwd naar de uitvoering
Als open voertuig is de bemanning erg belangrijk (want zichtbaar)
Zou zomaar kunnen dat ze die er niet bij doen, in welk geval het wachten blijft op de PSC versie :dunno:


Bemanning is idd erg boeiend. Maar als ie er toch bij zit erg handig- gezien je deze of niet speelt of met 25 stuks tegelijk, is het wel handig dat ie in zvezda plastics dan is.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 05 jul 2018 13:43

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 08 jul 2018 16:00

En eentje gebouwd

Afbeelding

Voor de achtergrond citeer ik mezelf uit mn Team Yankee blog ^_^

Het begint allemaal met de T-44.

Afbeelding
Dit is de tank die in ’43 werd ontwikkelt om de T-34 te vervangen, die ondertussen overklast begon te worden door de nieuwste Duitse tanks.

Een nieuwe torsie-vering, een groter 85mm kanon, wat meer pantser, een krachtigere motor, een efficiëntere vierkante romp, en, in een stap die ieder tank ontwerp later zal volgen, het romp-machinegeweer en het bijbehorende bemanningslid verdwijnt. Alles samen geeft dat een tank die op alle punten de T-34 overklast zonder zijn beroemde mobiliteit in te leveren.
Omschakelen naar grootschalige productie zal echter niet zo snel gaan, en als tussenoplossing werd er ook gewerkt aan het bewapenen van de T-34 met hetzelfde 85mm kanon. De koepel van de T-44 werd op een practisch onaangepaste T-34 romp gezet, en de resulterende T-34/85 was een groot succes.

Al die fabrieken die al T-34’s maakten konden zonder hapering grote aantallen blijven produceren. De T-44 was duidelijk een betere tank, maar de Russen gingen zoals gewoonlijk voor kwantiteit over kwaliteit en de T-34/85 was ‘goed genoeg’ om de oorlog te winnen.
De T-44 werd slechts in (relatief) kleine hoeveelheden geproduceerd, en zou nooit in WO2 worden ingezet.


Toen de oorlog eenmaal was gewonnen werd het toch echt tijd om de T-34 te vervangen, en het T-44 ontwerp werd weer tevoorschijn gehaald. De wereld was verder vooruit gegaan, dus het kanon moest weer wat groter, het pantser wat dikker, en die halve bolvorm voor de koepel van de IS-3 was (na een paar vroege series met nog een T-34-achtige koepel) ook een goed idee. Samen resulteert dit in de:

T-54/55

Afbeelding

(Het verschil tussen de T-54 en T-55 is zo klein dat ze over het algemeen als 1 type worden aangeduid, voor het gemak noem ik ze nu allemaal T-55 -_- )
De T-55 is in essentie het beste van alle Soviet tanks uit WOII: de mobiliteit van de T-34, de bescherming van de IS-series, en het kanon van de SU-100.
De techniek is puur WOII, lekker simpel en goedkoop, maar voor zn tijd (1947) zeer effectief.
Dit maakte de tank ook heel aantrekkelijk voor buitenlandse klanten (Zowel hun Warschau-pact Oostblok geallieerden als armere Derde Wereld landen), zeker ook omdat zn simpele constructie en techniek de tank makkelijk in gebruik maakte voor bemanning met een lage opleiding.

De Soviets bouwden de T-55 in enorme aantallen, voor zowel eigen gebruik als export, en hij werd ook gebouwd in andere landen als Tsjechië, Polen en China.
(De Tsjechische tanks zijn blijkbaar degene die je wilt hebben, met een betere bouwkwaliteit dan de Russische tanks)
Schattingen lopen uiteen van 80,000 tot 100,000+ (strakke administratie is niet altijd het sterkste punt van de producerende landen en zeker niet van hun klanten) en daarmee is het verreweg de meest geproduceerde tank ooit.
Ondanks zijn leeftijd rijden er nog steeds duizenden rond in tientallen landen.
De T-55 is de rechtstreekse aanleiding voor de ontwikkeling van de tanks als de M-60, Chieftain en Leopard. Toen de Westerse landen in ’56 voor het eerst een T-54 in handen kregen kwamen ze er achter dat hun tanks van dat moment (M48, Centurion) niet goed genoeg waren.
Door de jaren heen zijn er zowel door de Russen als andere gebruikers verschillende upgrades gemaakt, van simpel tot zeer uitgebreid.
Heel indrukwekkend is de lijst van varianten en gebruikers, die is gewoon eindeloos
https://en.wikipedia.org/wiki/T-54/T-55_operators_and_variants



Voor de familiegelijkenis, een T-55 naast 'Papa'

Afbeelding
Afbeelding

Het gat tussen het voorste wiel en de andere 4 is een goed herkennings punt voor een T-44 en T-55 :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor kaleith » 13 jul 2018 22:05

Dak van een Maus heeft meer pantser op zn dak(60mm) dan de voorkant van een Sherman (51mm) :roll:

dus Top Armour 7? :grijns:
kom maar op met die assault :wink:




Maar serieus, in assaults kun je natuurlijk mikken op de zwakke plekken als luchtinlaten, dus dat kan je niet rechtstreeks vertalen
Het valt te beargumenteren dat de Maus de eerste tank kan zijn met Top Armour 3, wat al een serieus voordeel is.

Het blijft een K Tiger 'on steroids' met alle bijbehorende nadelen
Duur in punten (wat die dan ook zouden zijn), nog kwetsbaarder in assaults want slechts een enkele co-ax MG


Vergelijkbaar met de KV-5 mid war monster dus? die heeft FA14 SA12 top 2 met een AT 15 gun, met een bak "dit ding is traaaag" special rules. KV-5 valt ook nog mee in punten(250 ish iirc), maar da's omdat een slechte trainingsrating heeft.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor Beastherder » 23 nov 2018 13:09

En de Su-76 is ook verkrijgbaar

https://www.wentinkhobby.nl/zvezda-6239-sov-sp-gun-su-76m-1-100

Vlugge scan van de sprue laat zien dat dit ding prima gedetailleerd is, en (door de open constructie) nog redelijk complex.
Helaas zonder crew-figuren :snif:

Die horen natuurlijk goed zichtbaar te zijn in zo'n ding, dus dat is erg jammer.
Misschien dan toch maar die van PSC....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten