For Odin!

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 09 jun 2012 20:20

Wehee, een nieuw sub-forum, tijd voor een nieuw project Blog :thumbup:

(nog 1??? :disturbed: Ja, je hebt nooit te veel projecten tegelijkertijd :wink: )

Saga heeft vele, vele facties die ik interessant vind, maar ik ben toch maar begonnen met het meest klassieke beeld van de tijdsperiode: De Vikingen

Een incorrecte benaming overigens, maar zo veel gebruikt dat ik maar gewoon mee doe. 'Viking' is een activiteit, niet een bevolkingsgroep.
'Op Viking gaan' is met een stel vrienden in een boot stappen, varen naar een stukje Engelse of Franse kust, alles jatten wat je kan en de rest in de hens steken en dan weer lekker naar huis varen.
Héél af en toe worden in de Noorse bronnen mensen die met deze specifieke activiteit bezig waren beschreven als 'Vikingr', maar verder word er in zowel de Scandinavische als Europese bronnen eigenlijk altijd gesproken over Denen, Noren, etc. (of Heidenen natuurlijk, in de christelijke bronnen)


Tot zo ver de geschiedenis-les, tijd voor pupkes

Te beginnen met 3 punten aan Hirdmen (Hearthguard), de gepantserde professionals van de warband, gemaakt van Gripping Beast's fraaie plastics
Doordat ze allemaal erg actief, half door de knieën staan, lijken ze kleiner dan de metalen modellen. Dat kan natuurlijk niet, dus ze hebben 1mm plastic op de base gekregen om ze wat omhoog te tillen -_-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


1 punt Bondi (Warriors), voor wat bulk
Afbeelding

en 1 punt Thralls (Levy), voor wat licht schietwerk met boogjes
Afbeelding


En de baas, natuurlijk
Afbeelding

Het model is van een Special Character, Egil Skalagrimson, maar voorlopig gebruik ik m gewoon voor mijn Warlord omdat het model zo fraai is B)

Samen alvast goed voor 5 punten
In 1 zo'n doos plastics zitten 40 man, dus als ik ga voor alleen Hirdmen kan ik nog zat uitbreiden

En als side-project: het schip dat deze jongens van avontuur naar avontuur kan gaan varen ^_^
Afbeelding

Revell bouwdoos, perfect op schaal, er was alleen wat groffe chirurgie voor nodig om er een waterlijn-model van te maken
(wat niet helemaal perfect ging, het witte plasticard bij de boeg laat zien waar de Dremel uitschoot :bloos: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor TROLL » 11 jun 2012 11:31

ziet er gaaf uit frank, SCHILDEREN! :P

hopelijk sta je snel tegenover mijn welsh
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 17 jun 2012 16:30

Afgelopen donderdag was het dan zo ver, de eerste potjes Saga op de club :thumbup:

Ik moest helaas eerst koopavond werken, dus de eerste schermutselingen heb ik moeten missen, maar er was nog tijd om mijn Vikingen tegen Theo zn Welsh te laten knokken

Eerste indruk is zeer positief, het was een hele prettige verassing hoe snel en makkelijk het spel speelt, ook voor complete noobs, terwijl het toch een flinke tactische uitdaging bied :yes:

Met nul ervaring en slechts een lichte kennis van de regels besloot ik de tactiek te gebruiken van 'we rennen naar voren en we zien wel waar het schip strandt' -_-
Gelukkig is dit de natuurlijke strategie van Vikingen, dus dat ging best redelijk. :D

Theo speelde ondertussen zoals het de Welsh betaamt, namelijk wegrennen en ondertussen de tegenstander volgooien met puntige stokjes.
Heel vervelend, en het hielp zeker niet dat iedere keer dat ik die irritante Welsh in combat te pakken kreeg mijn jongens niks konden raken en Theo echt idioot veel saves haalde.
De Saga dice werkten ook niet mee, want toen de mogelijkheid er was om de killer 'Loki' ability te gebruiken wilde die ene S-rune maar niet gerold worden :(
Uiteindelijk stond mijn Warlord nog maar in zn eentje, en Theo zn Warlord (die het hele spel laf achteraan de tafel was blijven hangen) kon samen met zijn Hearthguard de genade-klap uitdelen
Warlord dood, spel voorbij, Theo gewonnen
gefeliciteerd Theo :tu:

Uiteraard bij zo'n eerste potje hadden we allebei dingen fout gedaan en regels vergeten, maar ik denk dat we allebei evenveel hebben vals gespeeld ^_^
( http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=62&t=2556 )

Verder zette Theo ons allemaal te kijk door gewoon met een volledig geschilderde warband op te komen dagen :o
Alle respect voor die werklust :tu:
Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven, dus snel wat Vikingen in de WIP
Afbeelding
en sinds ik deze foto nam, vanochtend, is ook het grootste deel van de kleding geschilderd
hopelijk volgende week hier de eerste complete pupkes

Oh, en is het niet héél toevallig dat Theo heeft gekozen voor de Welsh als warband? :wink:
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=2473
Nee, Theo, dat was ik nog niet vergeten :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor drava » 21 jun 2012 10:21

Ah een nice begin. Vooral die blonde baard en vlechtjes combi ziet er goed uit ;).
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 24 jun 2012 14:15

Uiteraard is niet iedereen uit Scandinavië blond, maar bij zo'n stel Vikingen mag dat toch wel de boventoon voeren :)


Zoals beloofd, zijn de pupkes nu af

Mijn eerste Saga-Vikingen, klaar om Christelijke kust-dorpjes leeg te roven, vrouwen te stelen en kerken in de fik te zetten :hiho:

Afbeelding

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor drava » 24 jun 2012 14:18

Nice, ze zien er erg goed uit :). Hoeveel puppekes bevat een Saga legertje eigenlijk?
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor Niobe » 24 jun 2012 14:44

Zien er gaaf uit! ^^ Vooral die Swirling vorm op de schilden vind ik erg gaaf :)

@Drava: dat ligt er een beetje aan hoe groot je speelt. In principe kun je tussen de 4 en 6 punten spelen, en een punt is een groep van 4,8 of 12 pupkes. Verder heb je nog een baas, dus alles bij elkaar begin je met een pupke of 20 en kun je dit uitbreiden naar hoe groot je wilt. ;)
Legers die ik speel: Dark Elves (over 10.000 pts, about 80% painted), Dark Eldar (WIP), (Orcs & )Goblins (future WIP), Saga: Skraelings and Vikings
Avatar gebruiker
Niobe
Prozac of Khorne
 
Berichten: 93
Geregistreerd op: 16 jan 2009 17:48
Woonplaats: Somewhere Between Fantasy and Reality

Re: For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 24 jun 2012 14:48

Een starter-warband is 4 pts, een 'volwaardige' warband 6pts, maximaal speelbare denk ik een punt of 8-9

1 punt = 4 elite krijgers = 8 middelmatige = 12 ongetrainde boeren

een warband met alleen elite jongens is speelbaar, met alleen ongetrainde boeren zeker niet, en je hebt altijd een Warlord

Precies formaat ligt aan je voorkeur en type warband (Angelsaksen bv. hebben graag gróte units), maar zo tussen de 20 en 40 man is wel gemiddeld
Meer als Mordheim, minder als 40k :yes:

Hier zie je wat 4pt Starter Warbands zoals Gripping Beast ze heeft gemaakt voor wat voorbeelden
http://www.grippingbeast.co.uk/SAGA_Dark_Age_4_Point_Starter_Warbands--category--11.html






edit:
Ah, Niobe is me voor ^_^
Maar mijn antwoord is uitgebreider, zelfs met een linkje :harhar:

Wel bedankt voor het compliment -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor Chris » 25 jun 2012 22:27

Is die boot ook in het spel te gebruiken?
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: For Odin!

Berichtdoor vhati » 25 jun 2012 23:57

als scenery zeker :)
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten