Frank's Bad Guys

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 10 mei 2015 19:15

Tegelijkertijd ook 2 bases SS Panzergrenadiers meegepakt

Afbeelding
Afbeelding



Daarmee is ook mijn derde platoon Panzergrenadiers af :tu:
Afbeelding


HQ, 3 Core Platoons en Weapons Platoon zijn daarmee af, dus de harde kern infantrie van dit leger zit nu wel goed :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor joost » 10 mei 2015 19:49

Val in herhaling....maar ziet er ook super uit ...
Ik ben bezig met de nieuwe open fire set en vandaag is wat af was in de grond verf gezet.
Kan niet wachten om alles een kleurtje te kunne geven maar zal ook weer blij zijn als er wat af is :wink:
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 29 aug 2016 15:41

Zo, tijd dat hier weer s wat gaat gebeuren ^_^

Er staat al een flinke tijd een stapel voertuigen te wachten tot ze een keer geschilderd worden.
Dat betekent dat er weer ge-airbrusht moet worden, en dan is het wachten op een beetje toepasselijk weer.
Mijn geavanceerde airbrush studio bestaat uit een open raam, dus in de winter is het te koud en met het warme zomerweer van de laatste weken droogt de verf al voor het de airbrush uit is :dry:

De ergste zomerhitte lijkt nu wel voorbij, dus daar moet snel gebruik van worden gemaakt voordat het weer vies winter weer wordt.


De vorige serie airbrush werk was vooral gericht op klein en snel (recon en transports). Deze keer dacht ik te gaan voor het zware werk: TANKS! :grijns:

Afbeelding

De 5 Pz.IV's van Plastic Soldier die ik al had staan zijn versterkt door 2 van Battlefront, zodat ik eindelijk ook een Duitse tanklijst kan spelen (2 voor de HQ en een volle unit van 5)
Ik had al 1 Tiger, maar in sommige lijsten moet je er minimaal 2 inzetten dus ik heb er nog een blister bij gekocht.
En ach, dan neem ik dat mindere Zvezda model dat ik nog had liggen ook meteen mee :whistle:
Dan nog 2 Jagdpanthers en een Famo halftrack om de boel los te trekken als ze ergens in de modder vast komen te zitten, en wat kleine Kübels om het af te maken, waaronder 1 op een Objective Marker

Alles samen is dat voor bijna 2000pts aan zwaar metaal, een serieuze uitbreiding dus ^_^

Nog enige preparatie nodig (schoonmaken, op stokjes plakken, etc.) maar volgend weekend zou dat allemaal in de primer gezet moeten worden
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 18 sep 2016 14:59

En daar heb ik dus een stapel Duitse voertuigen in de camo staan...

Afbeelding


Op het laatste moment toch de 2 Kubelwagens vervangen voor 4 halftracks, dus het rek zit goed vol
kan ik dadelijk wel een Gepanzerte PzGrenadier platoon spelen ^_^

Nu nog de enorme klus om alle details te schilderen (tracks, equipment, pinwash, etc.)
Aangezien er ook nog Star Wars en Fantasy geschilderd moet worden ben ik daar wel de rest van de herfst mee bezig

En dan de moeilijkste vraag: welke eerst?
Panzer IV's, Tigers, Jagdpanthers, Halftracks
moeilijk, moeilijk :dunno:



Gisteren ook maar het nieuwe hardcover Duitse boek gekocht

Afbeelding

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=5301

Weer een paar leuke nieuwe lijsten die ik evt kan spelen
SS-Schnellgruppe Knittel: hordes lichte pantserauto's ondersteunt door Köningstigers :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 06 nov 2016 19:37

Langzaamaan word hier ook aan verder gewerkt.... -_-


Eerste complete tank van de airbrush batch is af: Een Tiger B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is het Zvezda model dat ik nog had liggen
Ik was niet zo onder de indruk toen dit model uit kwam, maar zo onder een laag verf ziet hij er prima uit :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 04 dec 2016 15:16

Even afkicken van Custodes bling, dus weer terug bij de FoW ^_^


Met een mooie timing besluit ik om mijn resin/metalen Tigers af te schilderen net als Battlefront besluit om met mooie nieuwe plastics uit te komen :roll:
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=53&art_id=5309


Maar die van mij zijn wel lekker zwaar :D

Afbeelding
Afbeelding


En samen met de Zvezda plastic die ik eerder al had gedaan
Tigers Marsch!
Afbeelding

Op table-top afstand is het verschil echt niet te zien, maar up close zijn de resin modellen wel een stuk fraaier :yes:



Ook meteen de Famo geschilderd

Afbeelding

Dit is de Duitse recovery vehicle, om tanks uit de modder te trekken
Hij heeft dezelfde vorm als de meeste andere Duitse halftracks, maar hij is echt énorm veel groter
(Hij is groter dan een Koningstiger :o )

Naast een standaard truck
Afbeelding

Hij krijgt nog crew, net als dat er nog een commander in de open Tiger koepel moet
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 18 dec 2016 18:03

Verder met meer tanks B)

Na de zware jongens nu het echte werkpaard van de Duitse tanks: de Panzer IV

De logische volgorde is natuurlijk eerst te beginnen met je basis platoons voor je HQ, maar dat had ik geen zin in ^_^

400 is de Baas (van de 4e Kompanie dus) en 401 is de Second in Command

Het idee voor mijn Pz IV's is dat ze zwaar versleten veteranen zijn.
In eerste instantie zijn ze bedoeld voor de Market Garden lijsten, en de Tank eenheden die hier toen zaten waren compleet uitgeput.
Ze waren net teruggetrokken van de slagvelden in Frankrijk, en al hun tanks lagen daar nog een beetje na te roken
(Zie de eerste pagina van dit topic)

Flink veel slijtage en krassen dus, vooral op de Schürzen
Die dingen kregen flink wat klappen te verduren zo aan de buitenkant (zeker als je constant de bossen in moet rijden om je te verstoppen voor al die geallieerde vliegtuigen) en ze moesten ook regelmatig op en af gemonteerd worden als er onderhoud aan de tracks gedaan werd

Dit zijn de bazen, dus ze hebben nog een complete set (weliswaar met een vervangende plaat)
De PzIV's die volgen zijn nog veel rommeliger :grijns:

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Caladai Doomblade » 19 dec 2016 12:10

Dat ziet er, zoals gewoonlijk, weer super netjes uit! Love it! :wub:

Ik neem aan dat er nog commanders in de geschutstorens komen te zitten?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 19 dec 2016 12:58

[quote="Caladai Doomblade"]
Ik neem aan dat er nog commanders in de geschutstorens komen te zitten?


Jazeker, ze staan al in de primer
Ik doe de hele bups tegelijk, dus de commanders van de Tigers, Pz.IV's en de crew van de Famo

Ook bezig met de resterende Pz.IV's, dan kan ik eindelijk eens een Duitse tanklijst inzetten
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Guy » 23 dec 2016 23:21

Mooi werk Frank! :thumbup:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron