Killteam

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Killteam

Berichtdoor Caladai Doomblade » 24 sep 2018 08:54

Ziet er hip uit, hoewel ik (zonder de regels te kennen) geen fan ben van dit 'commanders' idee. Het mooie van kill-team vind ik dat iedereen in een kill team speciaal is en de kans heeft om iets heroisch te doen. Met deze uitbreiding gaat het meer richting hero-hammer en draait het weer om de characters. Dat vind ik jammer, en niet passen in de kleine schaal die kill-team is.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Killteam

Berichtdoor brammo1991 » 24 sep 2018 12:06

Hmm van de negen commanders die er staan mis ik de grey knights.. :(
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Killteam

Berichtdoor Bobske » 24 sep 2018 16:18

Coole add-on
Ik ben het deels met LAurens eens. Maar hé je hoeft er niet mee te spelen.
Eerst eens zien. Well heel slim op zich, zo kan je je troops en hq verzamelen met kill team.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Killteam

Berichtdoor Beastherder » 24 sep 2018 18:00

Oh, de bedoeling van KillTeam is heel duidelijk. Het is instap-40k :yes:

Begin met 1 doosje Troops en je kan spelen.
1 of 2 doosjes er bij voor wat meer opties.
Zo'n Commander er bij om s wat extra te proberen.

En voor je het weet ben je nog maar 1 of 2 vehicles verwijderd van een klein 40k Leger :wink:

(Dat is zeker geen kritiek. Het is slim en het werkt, maar sommige mensen op het net hebben soms onrealistische verwachtingen over wat KT zou kunnen/moeten zijn)


Ik heb er niet zo veel tegen die Commanders, als het maar duidelijk optioneel blijft.
Afhankelijk van de regels/punten kan het een leuke uitbreiding zijn.
Grootste probleem dat ik zie is dat niet ieder leger toepasselijke characters heeft.
Een Marine lieutenant, prima.
Een Commissar, tuurlijk (nog nooit Gaunt's Ghosts boek gelezen? :wink: )
Grey Knight Master, Genestealer Patriarch? Misschien wat te heftig :dunno:
Als ze met genaamde Chapter Masters komen gaan ze echt te ver.
"Nu: Ragnar Blackmane vs Azrael in KillTeam!" :nono:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Killteam

Berichtdoor Sjoerdn » 28 sep 2018 20:36

Naast de nieuwste 40K-FAQ is er ook een Kill-team FAQ gepubliceerd, net op tijd voor ons toernooi :grijns:

https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... a_en-1.pdf
Legers die ik speel: AOS Stormcast Eternals
Sjoerdn
Tau kung-fu master
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: 04 mei 2018 08:00

Re: Killteam

Berichtdoor brammo1991 » 29 sep 2018 05:57

Page 95 – Grey Knights, Melee Weapons points table
Change ‘Nemesis falchion’ to ‘Pair of Nemesis falchions



:thumbup:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Killteam

Berichtdoor Beastherder » 29 sep 2018 07:48

Yeey! ^_^


Ziet er uit als een redelijke basic 'errata' (geen grote regel of punten verandering)

Guards mogen Medic, Chaos Marines mogen Combat, dat waren heel vreemde missende Specialismes.

4+ save voor Drones is een leuke boost :yes:
Is dat wat ze in normaal 40k ook hebben?

Verandering aan de Bonding Knife moest ik 3 keer lezen voor ik door had wat er nu veranderd is. :unsure:
Bonus is nu alleen van modellen van dezelfde soort (Breacher, Pathfinder, etc.)
Maakt het een stuk moeilijker om te gebruiken, maar het was toch al iets waar ik niet veel rekening mee hield.


GW zou er toch goed aan doen om hun regels wat beter te laten proofreaden.
De reactie "Guards mogen geen medic? WTF! Ze hebben er zelfs een model voor!" stond al op het Net de dag dat het boek uit was.
Dat soort simpele dingen moeten toch te voorkomen zijn :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Killteam

Berichtdoor Beastherder » 30 sep 2018 15:28

Er is ook een FAQ/Design Note

https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2018/09/kill_team_designers_commentary_en-1.pdf

Ook redelijk overzichtelijk allemaal: Ja, het werkt echt zoals in het boek staat :yes: (ook de wat minder logische dingen ;) )




4+ save voor Drones is een leuke boost
Is dat wat ze in normaal 40k ook hebben?


Ik heb de Codex niet, maar wel de Index, en daar is het idd ook 4+
Niet dat het veel uit maakt, volgens mij heb ik nog geen enkele keer een Drone save hoeven maken. Al mijn tegenstanders schieten op de engere Stealth Suits en Sniper met Rail Rifle -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Killteam

Berichtdoor Rick » 01 okt 2018 16:49

[quote="Beastherder"].

4+ save voor Drones is een leuke boost :yes:
Is dat wat ze in normaal 40k ook hebben?
[/quote]

Yep dit hebben ze in de codex ook. Verder komen alle veranderingen voor Tau neer op dingen gelijk trekken met de codex.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Avatar gebruiker
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 08 maart 2010 20:20
Woonplaats: Nijmegen

Re: Killteam

Berichtdoor Beastherder » 08 okt 2018 15:59

Killteam Commanders

https://www.warhammer-community.com/2018/10/07/7th-oct-coming-soon-its-time-to-take-commandgw-homepage-post-2/

https://www.warhammer-community.com/2018/10/08/kill-team-commanders-of-the-imperiumgw-homepage-post-1/

Wel aardig allemaal, niet super-schokkend.

Heel benieuwd naar de prijs van die Commander doosjes
Als ze veel duurder zijn dan de prijs van die bestaande modellen los zie ik het niet zo'n succes worden.
Voor dezelfde prijs (of stiekum zelfs goedkoper?) is het natuurlijk toch verleidelijk om een keer te proberen.


Die Tau Fireblade zat toch al in een tijdje in mn achterhoofd als een cool model.
Blij dat ik m niet gekocht heb, kan ik m dadelijk krijgen met KT extra's ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron