Rogue Trader

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Rogue Trader

Berichtdoor FrankV » 11 mei 2018 08:50

Omdat Necromunda, Kill Team en Shadow War Armageddon natuurlijk niet genoeg zijn:

https://youtu.be/Wb9eMhoFg8I

Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Jealous Beastlord, banning pigtails
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 08 jul 2017 15:28

Re: Rogue Trader

Berichtdoor Beastherder » 11 mei 2018 09:04

What the Hell? :o :o :o


Waar komt dit nu weer vandaan?
Wat is het?



Wat maakt het uit, ik wil het hebben! :panic:






Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

(Rechtsonder: hallo Inquisition henchmen en Orlock hond :grijns: )


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ook al is het spel zelf compleet niks, Dat zijn iig gave Necromunda scenery bits :yes:


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ik heb godverd... net een Spawn zitten converteren :disturbed:
Die gaan we dus meteen vervangen voor deze :whistle:


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Death Cult assassin B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rogue Trader

Berichtdoor Gotrek » 11 mei 2018 10:18

Ik moet er nog even aan wennen, maar aangezien ze pas eind dit jaar uit komen heb ik nog even de tijd. Ging met de nieuwe van Saar ook prima en daar heb ik maar eenn maand de tijd voor gehad :grijns:.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: Rogue Trader

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 mei 2018 10:39

Wow... Oké, dus kill team wordt rogue trader? of hoe moet dit werken?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Rogue Trader

Berichtdoor Beastherder » 11 mei 2018 11:49

Nog onbekend :dunno:

Het is 'skirmish', wat dat dan ook mag betekenen, en veel mensen maakten al snel de connectie met de al aangekondigde Killteam.

De naam Killteam word hier nergens genoemd, en alle modellen en scenery zijn compleet anders dan was te zien in de Killteam video.
Ik denk dat dit iets compleet anders en nieuw is :huh:

Misschien meer een Warhammer Quest-achtig iets in 40k setting?
Veel meer een complete game in 1 doos dan een uitbreidbare wargame?

Nobody knows
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rogue Trader

Berichtdoor Gotrek » 11 mei 2018 12:15

Lijkt mij een boardgame. Als je goed op de foto kijkt ziet het eruit alsof het een spaceship moet voorstellen met een captains chair wat console's een reactor. De originele Rogue Trader was van voor mijn tijd dus ik weet niet wat voor een spel dat was, en of ze alleen de setting hebben overgenomen of dat het een reboot is.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: Rogue Trader

Berichtdoor Beastherder » 11 mei 2018 12:25

Het lijkt er op dat in ieder geval een deel op een schip gespeeld word, maar ik denk niet alles.
Dan hadden ze de bases niet met bruin zand en gras geschilderd :nono:

Het lijkt idd te staan op een kartonnen bord, maar dan zou ik het nog geen boardgame noemen (zie Necromunda :wink: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rogue Trader

Berichtdoor Gotrek » 11 mei 2018 12:52

Tja je kunt er wel heel erg specifiek gaan debatteren over wat wel en geen boardgame is maar het lijkt mij vrij zeker dat het iig ook op een bord gespeeld kan gaan worden :wink: Dat het daarbuiten eventueel net zoals Necromunda ook 3d gespeeld kan gaan worden lijkt mij niet onwaarschijnlijk maar dat weten we op dit moment gewoon nog niet.

Wat mij wel vrij duidelijk lijkt is dat dit geen Kill Team is/vervangt maar gewoon een aankondiging van een aankomend (bord)spel.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: Rogue Trader

Berichtdoor Beastherder » 11 mei 2018 18:18

[quote="Gotrek"] De originele Rogue Trader was van voor mijn tijd dus ik weet niet wat voor een spel dat was, en of ze alleen de setting hebben overgenomen of dat het een reboot is.[/quote]

Rogue Trader het spel was in feite de eerste versie van 40k

Dit zal gaan over het karakter Rogue Trader, en niet het spel.

Een Rogue Trader zelf was een speciaal karakter
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Rogue_trader
Fluff nog uit de absolute begintijd van het 40k universum.
Gaf een prima excuus voor het feit dat de modelcollectie van GW nog veel te klein was voor complete legers.
Je bij elkaar geraapte verzameling Marines, Guards, Squats en wat verdwaalde aliens waren de crew van een Rogue Trader,net als je tegenstander.

In de 2e editie (nu echt 40k) had GW genoeg modellen voor echte legers, en de Rogue Trader fluff kreeg niet veel aandacht meer
(maar bestond nog wel. Bijna ieder regelboek heeft wel ergens een kleine alinea gehad over de functie van Rogue Traders)

De fluff zal een beetje moeten worden aangepast aan hoe de 40k setting zich heeft ontwikkeld (Het is nu toch wat lastiger uit te leggen hoe zo'n semi-legale ruimte piraat het commando heeft over een company space marines) maar je kan nog alle kanten uit met de avonturen van een Rogue Trader

Met deze modellen zie ik hier dan ook een paar Rogue Trader-achtige karakters, die met behulp van een squadje scheepscrew en een assassin/bodyguard op ontdekking gaan op een Chaos-geïnfecteerde planeet/schip.
Ik verwacht een soort Quest/Silver Tower achtig spel
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rogue Trader

Berichtdoor kaleith » 19 mei 2018 17:47

Over de rogue trader fluff: daar heeft de Rogue Trader RPG (waarvan ik het boek heb liggen, want space pirates!) best wel veel over geschreven.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron