In GW3 zijn stiekum heel wat dingen aangepast
Iedereen mag gewoon Wargear hebben in de nieuwe wapenlijsten, Orlocks mogen Special Weapons net als de rest en meerdere Skills en Weapon Traits zijn anders (ook die niet al in de FAQ waren aangepast)
De Blaze trait (het in de fik steken van je tegenstander) kwamen we bijvoorbeeld al tegen bij het spelen met de Chaos Cultists, met de onduidelijkheid wat er gebeurd als iemand die in brand staat in combat staat.
De nieuwe bewoording is een stuk duidelijker, en je rent nu sowieso 2D6 in een random richting vóór je de test maakt of je het vuur kan blussen.
Verbeteringen zijn goed, natuurlijk, maar het maakt het niet duidelijker waar je alle regels kan vinden
Die Gang War boeken zie ik dan ook maar als veredelde tijdschriften met regels van een spel dat nog in ontwikkeling is
Oh, en over dit vraagstuk van het begin van dit topic
- Een pupke met 2 wounds die verwond wordt door een damage 3 wapen verliest 2 wonden en krijgt dan een injury roll van 3 (drie) dice. Je verliest NIET eerst 1 wond en dan blijven er nog 2 damage over voor injury! Je rolt injury dice gelijk aan de damage van het wapen, geen modifiers.
You sure?
Wat is dan het nut van het hebben van 2 Wounds?
Eén van de schrijvers/ontwikkelaars heeft dit op Facebook gegooid
Dus de Rule As Intended is wel degelijk hoe ik het interpreteerde, maar dit kun je moeilijk een officiële Errata noemen