Frank's Necromunda modellen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 10 dec 2017 18:23

Tijd om hiermee aan de gang te gaan, de verleiding is te groot :wub:

Om te beginnen de Eshers in elkaar geplakt.
Prachtige modellen, met lekker veel opties :yes:

Het liefst zie je voor een spel als Necromunda natuurlijk nog meer, alle wapenopties in zowel linker- als rechterhand, en dan meerdere van ieder, maar je moet je soms neerleggen bij de technische beperkingen van een sprue -_-
Het is nog steeds vele malen beter dan de metalen modellen van vroeger


Om te beginnen de Leader en 2 Champions
De leader heeft de 2 armen van de boltgun/needle combi en zweep, want die geven je ook de hippe leren officier-jas over de schouders.
Die zweep vind ik echter niks, dus die is afgeknipt en vervangen door een power-sword, nog steeds een indrukwekkend wapen

1 champion heeft een even indrukwekkende plasma pistol.
Heel krachtig, maar zeer onbetrouwbaar, dus de laspistol is er meer als backup dan om tegelijk te schieten (maar het kan wel)

Andere champion heeft de altijd handige shotgun

Afbeelding

Die shotgun is misschien wel mijn favoriete wapen van de Esher sprue
Een semi-automatisch, magazijn-geladen, dubbelloops shotgun :grijns:
Afbeelding
Heerlijk zinloos cool zoals alleen in het 40k universum kan B)


2 modellen met spectaculaire pose, 'klein' haar en pistool/mes zijn prima geschikt voor Juves, zeker als je de plateau-zolen wegsnijdt. Iets wat ik ook bij alle gangers heb gedaan
Afbeelding


En wat meer gangers
Een 2e shotgun, natuurlijk, en Eshers betalen maar 5 credits voor een lasgun, dus die kan je niet laten liggen
Afbeelding

En nog meer gangers
Pistool met (giftig) zwaard voor de meer 'up close & personal' aanpak. Autogun is minder betrouwbaar dan een lasgun, en voor Eshers dus duurder, maar voor de 'rule of cool' moet je m toch hebben ^_^
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor brammo1991 » 10 dec 2017 20:37

Toffe conversions! Wat voor kleurenschema ga je gebruiken?

Ik heb nog een bucketload aan skitarii wapens liggen, vast makkelijk te converteren naar veel te sjieke auto/lasrifles, als je wilt kan ik ze op de club leggen.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 10 dec 2017 22:11

Daar zit nauwelijks iets aan conversies tussen, alleen die zweep/zwaard swap, rest is allemaal rechtstreeks van de sprue -_-

kleurenschema ben ik nog heel erg over aan het nadenken, nog niet echt een duidelijk idee :dunno:


Geen idee hoe die skitarii wapens er uit zien, dus ik wil ze altijd wel even bekijken ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 dec 2017 08:44

Ik maakte er al een opmerking over tijdens ons potje, maar ik denk dat een Escher gang zich prachtig kan lenen voor een aantal verschillende huid-tinten. Zeker in combinatie met de hanekammen in felle kleuren.

Qua kleding heb ik het bij necromunda altijd lastig gevonden om te kiezen tussen de 'bij elkaar geraapt zooitje-look' en een gemeenschappelijke kledingkleur om de eenheid van de gang te laten zien. Misschien allemaal dezelfde kleurspoeling in hun haren om te laten zien dat ze bij elkaar horen??
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 11 dec 2017 21:35

De dames hebben allemaal verschillende kleding aan, dus die kun je geen uniform geven al zou je het willen.
Iets van een terugkerende kleur wil je wel, als een gang-mark, maar dat hoeft niet erg overheersend te zijn. Denk aan de rode/blauwe zakdoeken van de Bloods/Crips in Amerika.

De Goliaths hebben veel meer gelijke kleding. Allemaal dezelfde soort broeken/laarzen/borstplaat, dus die kan je wel een soort van uniform geven. (Komen van de zware industrie, dat is duidelijk gebaseerd op de fabrieks werkkleding)

Verschillende huidskleuren zal er idd erg goed uitzien, maar is wat lastig te verklaren in de setting.
Na al die millennia zullen de originele rassen van oud Terra volledig gemixt zijn, en die Hive gangers hebben waarschijnlijk al generaties geen daglicht gezien.
Een bleke huid is dan toch het meest voor de hand liggend. :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 17 dec 2017 15:24

En de Goliaths



Leader met combi-plasmapistol en power hammer
Afbeelding


Champions/Gangers met speciale wapens
Afbeelding


Gangers met Stubcannons
Afbeelding


Ganger met Grenade Launcher en Cleaver
Afbeelding


Gangers/Juve met Stubgun/CC wapen
Afbeelding

Die laatste 2 hebben simpele conversies
Gast rechts heeft de kop van de handgranaat vervangen gekregen door een bijl, en links heeft de arm van de combiplasma waarvan de gun vervangen is door een gewone stubgun


Na de Eshers vallen de Goliaths een beetje tegen qua opties, en dat heeft alles te maken met hun formaat.
De lichamen en ook dus de armen en wapens zijn flink groter en breder dan die van de Eshers, maar ze hebben een zelfde maat sprue waar het allemaal op moet passen. Betekent dat er gewoon minder op past en je dus al snel opties dubbel moet gaan nemen om dezelfde 10 man te krijgen.
Je valt al snel terug op dezelfde poses die de studio ook heeft gebruikt, of je moet gaan converten (vandaar dus ook mijn 2 wapen-swaps)

Modellen zijn verder geweldig, met prachtig scherp detail. Enige reden dat ik klaag is omdat ik de Eshers eerst heb gedaan -_-

Belangrijke tip voor wie er nog mee aan de gang wil: de mohawk bits hebben ook de nek, en die geeft het hoofd zn kijk-richting.
Plan dus goed welke op ieder model gebruikt gaat worden, anders hou je een hoofd over dat een onnatuurlijke kant op kijkt voor je laatste model :disturbed:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Caladai Doomblade » 18 dec 2017 13:36

Cool! Niet zo cool als de Escher, maar wel cool.

Ik was altijd een Orlock fan, maar ik denk dat de Goliaths eigenlijk meer in de richting van mijn speelstijl komen. Misschien toch een Goliath gang beginnen? :disturbed:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Furios666 » 18 dec 2017 14:08

Dit is echt supervet! Goed bezig Frank! :thumbup:

Ik wil graag scavvies, maar daar zie ik nog niks van terugkomen :(
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 18 dec 2017 19:53

Ze hebben gezegd dat ze uiteindelijk 'alles van de originele Necromunda+meer' willen maken, dus die Scavvies zouden een keer moeten komen
Zal je wel nog flink geduld moeten hebben. Alleen voor de eerste 'basic' human gangs zullen ze wel een jaar+ nodig hebben, en daarna zullen andere dingen waarschijnlijk voor gaan :dunno:


Die Goliaths zijn wel erg goed hoor :yes:
Zeker in die tunnels is hun 'up close & personal' speelstijl ideaal.
Je standaard gangers zijn al S4 en T4 :o

Ze zijn wel ook duurder in de credits
Mijn lijstje voor een 1000cred startgang is maar 6 man, tegenover 8 dames van de Eshers
(Beide met bewapening gebaseerd op coole modellen, niet op enig tactisch inzicht :wink: )

Je kan ze binnenkort wel een keer uitproberen ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Furios666 » 19 dec 2017 09:21

Ik wil ze graag een keer uitproberen. Speeltechnisch lijken de Goliaths me wel heel aardig.

Ik kan deze week weer niet naar de club, maar ik ben er wel de 28e. Misschien dan een potje speulen?
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Volgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron