Frank's Necromunda modellen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 15 apr 2018 15:27

Eshers in de primer gezet, dus om ze speelbaar te houden meteen eerst de bases gedaan (belangrijk dat je de namen en Vision Arc kan zien)
Die Necro bases zien er toch wel super stoer uit als je ze lekker roestig en vuil schildert ^_^

Afbeelding



Verder mijn eerste Necromunda model af gekregen! B)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Simpel gehouden, met zwart, bruin leer en metaal.
Wilde ideeën voor tattoos en MadMax Warboys bodypaint maar laten zitten, want Goliaths worden toch niet mn hoofd-gang en ik wil er niet te veel tijd en moeite in steken

Laatste highlight op dat bruin kan wel wat subtieler :scratch: maar verder prima tevreden zo -_-

Maak ik nu eerst die Goliaths af of ga ik gewoon meteen door naar de Eshers? :whistle:




Ook verder geknutseld aan het speelbaar krijgen van de Chaos Cultists
Om te beginnen zijn ze verwijderd van hun saaie standaard bases en op Necromunda bases gezet

Afbeelding
Wat andere kleine veranderingen zijn dat de leider zn zwaardarm is verdraait en een champion heeft een pistool gekregen ipv zn overprijste klauw.
Verder ook wat granaten en andere bits toegevoegd, maar dat is nauwelijks te zien hier.

Dan heb je natuurlijk een Spawn nodig, want dat maakt die cultists echt uniek, maar het officiele GW model is super-lelijk, vrij duur, en (naar mijn mening) ook wat groot voor de Necromunda statline.
Tijd om te gaan grabbelen in de bitbox

Lichaam van een Beastman, armen en hoofd van de oude Chaos mutation sprue, en Skaven staarten voor wat random tentakels geeft een prima Spawn ^_^

Afbeelding Afbeelding

Hij staat op een 32mm base en is een flinke kop groter dan een standaard ganger, dus hij is nog steeds toepasselijk 'aanwezig' op tafel


Mis ik alleen nog een Witch :scratch:

Dan denk ik al snel aan zoiets https://www.games-workshop.com/en-NL/Dark-Elf-Sorceress
Maar dan zit je wel een beetje vast aan een Slaanesh-cult -_-

Dit model heeft ook veel potentie https://www.games-workshop.com/en-NL/The-Deathmages-Necromancer-2016
Vervang die staf door iets met een meer 40k-vibe en je zit wel goed.

Denk ik nog even over na....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 apr 2018 09:03

Erg mooi schilderwerk weer Beastherder! Ziet er puik uit, en zoals gezegd veel beter dan de rode broek-groene hanekam van de originele gang. Het zwart maakt hem erg stoer en geeft laat de paar kleuren die er zijn, zoals de 'adrenaline boosters' of wat het ook zijn, er goed uitspringen. :thumbup:

Ik ben ook heel benieuwd naar je eerste Escher model. Heel benieuwd! ^_^

Die cultists zijn niet mijn ding. Ik ben gewoon niet zo'n fan van de hele duidelijke mutaties en chaos aanbidding. Ik zie hive city cultists meer als 'normale citizens/gangers' die naast hun gewone zaken stiekem samen komen om de chaos goden te aanbidden. Wel een prima spawn conversion overigens! :tu:

Keep it up!

Wat betreft die Witch moet er toch iets cools te verzinnen zijn, buiten alle psyker modellen van GW... https://giveusyourmoneypleasethankyou-w ... s/angelica misschien? Of https://giveusyourmoneypleasethankyou-w ... a-lovelace

Malifaux, dat wel. Maar 32 mm schaal zal wel aardig overeen komen met GW necromunda schaal.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 17 apr 2018 14:39

[quote="Caladai Doomblade"]
Die cultists zijn niet mijn ding. Ik ben gewoon niet zo'n fan van de hele duidelijke mutaties en chaos aanbidding. Ik zie hive city cultists meer als 'normale citizens/gangers' die naast hun gewone zaken stiekem samen komen om de chaos goden te aanbidden. [/quote]

Zo zijn deze natuurlijk ook begonnen, maar als je met Psychic powers begint te gooien en met een Spawn gaat rondlopen heeft het weinig zin om de boel nog geheim te houden ^_^
Dan kan je er beter voor gaan en vol gebruik maken van de geïndoctrineerde angst voor Chaos van alle burgers van het Imperium.

Er zijn ook heel veel vormen van cultist natuurlijk.
Je hebt de up-hive cults van rijke/gemiddelde burgers. Die hebben vaak de mogelijkheid om de activiteiten beter te verbergen.

Deze cultists zijn echt het laagste van het laagste van de Hive, wat je ook kan zien aan de zeer beperkte wapenopties (en lage Int rating :wink: )
Die moeten al snel gaan vechten voor zelfbehoud, want politieke vriendjes hebben ze niet.

Op de lange termijn zijn ze behoorlijk hopeloos, natuurlijk, want zo gauw ze succesvol genoeg zijn dat de Arbites of Inquisition van ze te horen krijgt worden ze onherroepelijk uitgeroeid. :disturbed:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 21 apr 2018 20:45

Toch maar gegaan voor deze


Afbeelding

Met zn versleten kleding en algehele arme indruk past ie toch het best bij de rest van de Cultists.
Staf vervangen door een Chaos icon uit de bitbox, op een Necromunda base gezet, en klaar :tu:


Afgelopen donderdag ook al een pot gespeeld met de Cultists tegen FrankV die mijn Orlocks gebruikte.
Het was zijn eerste pot Necromunda, dus hij maakte een paar inschattingsfouten (kijk uit voor granaten)

Grootste lol was met de Flamer en de Scouring power van de Witch. Mensen in de fik steken is leuk! :grijns:

Niet echt goed gebruik gemaakt van de Spawn. Met zn D6 movement is ie niet bepaald snel, maar hij is enorm taai.
Waarschijnlijk T5 (deze keer rolde ik zelfs een T6 :o ) en hij negeert Pinned, Flesh Wounds én Serious Injury!
Alles behalve een rechtstreekse Out of Action en hij blijft gewoon gaan.
Ik was nu te gehaast om op de trage Spawn te wachten, maar stuur die Spawn als eerste naar voren en hij incasseert alles.

Uiteindelijk een ruime overwinning voor de Cultists, maar er waren zeker een paar momenten dat het had kunnen kantelen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 13 mei 2018 15:57

Eerste geschilderde Gang! :thumbup:


Afbeelding

Simpel zwart kleurenschema, met wat rode details om de Leider en Champions er uit te laten springen

De Baas:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding



Champion 1
Afbeelding Afbeelding



Champion 2
Afbeelding Afbeelding




En gewone Gangers

Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 27 mei 2018 15:38

Afgelopen 2 weken wat potjes gespeeld met de Goliaths, met wisselend succes.

Eerste keer tegen Bob zn GSC met een infiltrerende Demo-Charge-gooier was heel snel beslist. Die komt echt snoeihard aan in beurt 1 :disturbed:
Tegen Luis, die speelde met mijn Orlocks, begon het ook allemaal dramatisch. Uiteindelijk alleen nog een Champion en de Leader over, maar die sloopten daarna alle Orlocks in combat :huh:
2e pot tegen Bob's GSC was een goede revanche. Hij probeerde dezelfde truc met de Demo Charge, maar dit keer met een stuk minder succes. De Goliath Leader chargde de grote groep cultists in en ging als een beest tekeer. Uiteindelijk sloeg ie in zn uppie 7 man Out of Action :o

De les is duidelijk: Die Goliaths zijn echt super-eng in combat.
Hou ze op afstand :yes:




Ook de Van Saar natuurlijk niet kunnen weerstaan, en lekker bezig geweest met knippen en plakken.
Behoorlijk 'fiddly', maar wel super-fraai.

Afbeelding

Gegaan voor lekker dure spullen, want die Van Saars hebben echt heel hip speelgoed B)
Als ik ze alles had gegeven wat ik wilde was het waarschijnlijk een 4 man gang geworden, en je wilt er toch 6 anders mag je geen 2 Champions.

Hou ik wel 4 modellen over, en die gaan voor andere dingen gebruikt worden.
Mijn Inquisitors hebben nog henchmen nodig ^_^


Afbeelding

Linker komt recht van de sprue, maar ik heb de kabels van de 'life support' weg gelaten.
Rechter heeft een Orlock hoofd, en een Genestealer shotgun (bedankt, Bob) met wat greenstuff om het allemaal passend te maken.



En er is geschilderd
Dit zijn de 3 meest gevorderde Eshers (maar nog steeds behoorlijk WIP)

Afbeelding

Tattoos zijn 'uitdagend' :disturbed: maar erg tevreden met het resultaat

Meeste kleding en equipment blijft zwart, want ik ga voor de 'Goth' look, maar moet nog wel een highlight krijgen.
Terugkerende gang-kleur worden de blauw-groene loincloths
(iedere overeenkomst met mijn Alpha Legion kleuren berust op puur toeval natuurlijk :whistle: )

Haar zal ook een leuke uitdaging worden ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Caladai Doomblade » 28 mei 2018 06:45

Heel mooi die eschers! Super vette tattoo's!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 04 jun 2018 14:30

Eerste complete Eschers! :grijns:



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Nu nog die andere 7 :whistle:

(en dan een 2e doos, en dan nog wat van die FW wapenopties....)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor FrankV » 04 jun 2018 17:22

Wow, die zien er echt goed uit, Frank.
Heel anders dan de meeste Eschers die ik heb gezien, maar toch erg Escherig.
Coole tattoos ook.
Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Jealous Beastlord, banning pigtails
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 08 jul 2017 15:28

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 05 jun 2018 12:44

Thanks ^_^


Veel Eschers zie je idd met veel felle kleuren. Veel te 'cartoony' voor mijn smaak.
Dit maakt ze donkerder en 'serieuzer', en de paar kleuren die er zijn knallen er meer uit
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten