Necromunda Returns

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 31 jul 2018 09:38

Cawdor incoming


https://www.warhammer-community.com/2018/07/30/gang-war-4-the-contents/

https://www.warhammer-community.com/2018/07/29/gangs-ghosts-and-grandhammers-next-weeks-pre-orders/


Heel benieuwd naar het alternatieve campaign systeem :scratch:

Wat ik zo begrijp van de geruchten meer gericht op het veroveren van territorium ipv reputatie.
Klinkt als een verbetering....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Caladai Doomblade » 31 jul 2018 12:39

Tja, Cawdor doet met helemaal niks. Redemptionists zijn cool, maar deze arme sloebers heb ik niks mee.

Die campaign regels zijn dan weer een reden waarom je dit boek zou moeten hebben ook als je geen Cawdor speelt... -_-

@Beastherder: Wanneer begon die campaign van jou? :whistle:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 31 jul 2018 16:10

En nu ook

https://www.warhammer-community.com/2018/07/31/31st-necromunda-gang-focus-house-cawdorgw-homepage-post-1fw-homepage-post-1/
Smaakverschil zal je altijd hebben, en daar is niks mis mee ^_^
Daarom zijn er verschillende gangs.
Ik vind ze wel cool, en die namaak custodes-speren zijn een geniaal idee



Campaign starten blijft toch erg lastig als je weet dat er over een paar maanden weer regels bij komen :dunno:

Moet zeggen dat ik de Necromunda campaign regels ook ietwat onnodig complex vind met Rating, Reputation, Territories, House Favours en de rest, zeker nu ze zo onoverzichtelijk over al die boeken verdeeld staan.

De oude Mordheim regels misten misschien in vergelijking wat diepgang, maar ze waren een stuk makkelijker om een redelijk 'zelf-runnende' campaign te spelen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 03 aug 2018 13:25

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 aug 2018 15:26

Yes! Melta's, en combi-melta! :thumbup:

en hamers :gaap:

en een fietsketting rechtsvoor?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 03 aug 2018 16:01

Yes! Melta's, en combi-melta! :thumbup:

Voor als je écht zeker wilt zijn dat wie je raakt absoluut niet meer opstaat ^_^
Een beetje overkill in een Necromunda setting, vermoed ik, maar wel cool.

(moet je natuurlijk wel eerst raak schieten :whistle: )


en een fietsketting rechtsvoor?

Yup B)
want motorbende :D


Lijkt me overigens wel een vreselijk kwetsbare bit, zeker in resin :unsure:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 09 aug 2018 13:00

https://regimental-standard.com/2018/08/08/calling-all-cawdor/


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


- Regular supply of clean drinking water
- Food, weapons and clothing guaranteed recycled not more than five times
- Regular opportunities for worship and praise
- All the heretics you could ever want to burn

Cawdor, de ideale rekruten
:grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 12 aug 2018 17:03

Cawdor zijn uit, net als GW4

https://www.games-workshop.com/en-NL/Necromunda-Gang-War-4-2018-eng

https://www.games-workshop.com/en-NL/Necromunda-Cawdor-Gang-2018

Gisteren meteen opgepikt, en er zit mooi spul tussen :yes:


Cawdor modellen zien er goed uit. Wat minder modulair dan sommige andere gangs, maar met een beetje slim plannen kun je er zeker nog veel kanten mee op.
Ze hebben best hippe regels en equipment.

Die namaak-Custodes-speren zijn natuurlijk het meest opvallend en komen in 2 smaken: met een autogun of een blunderbus.
In combat is de speer Unwieldy (2 handen nodig) maar geeft +1S en is ook te gebruiken als een 2" shooting attack met Versatile.
Het autogun deel spreekt redelijk voor zich, de blunderbus schiet met een template met de keuze uit S2 met Scattershot of S3 met Blaze (yeey, mini-flamer! :hehe: )

Alle Cawdor autogun en autopistols zijn overigens 'refurbished', oftewel bij elkaar geraapt van gevonden onderdelen :D
Geeft ze een slechtere Ammo rating voor wat punten korting.

Coolste equipment optie zijn toch wel de getrainde 'Bomb Delivery Rats' :rat:
Geeft je de optie om een granaat (ieder type dat je model heeft) mee te geven aan een rat en die richting de vijand te sturen.
Vereist een Intelligence check en kan hilarisch verkeerd aflopen als je die faalt (ja, de rat loopt random over het speelveld tot ie een model tegenkomt en dan Boem! :grijns: )
Geweldig cool en grappig, maar ik vraag me toch af of het in de meeste gevallen niet een stuk efficienter zou zijn om de granaat gewoon te gooien :dunno:



Misschien nog wel interessanter dan de Cawdor, zijn de regels voor de alternatieve 'Dominion' campaign.
Die zijn heel interessant, en spreken mij veel meer aan dan de standaard campaign regels :yes:

In plaats van een relatief eindeloze campaign die draait om Reputation is dit een veel strakkere, kortere campaign met een vast eindpunt die draait om het veroveren van territorium.
Ik zie het helemaal zitten om die campaign vorm te proberen ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Bobske » 13 aug 2018 13:06

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Caladai Doomblade » 13 aug 2018 13:19

Hebben ze de foutjes uit het origineel er uit gehaald? Zoals pupkes die geen equipment kunnen die speciaal voor hen bedoelt is, etc?

Maar fijn dat het op deze manier beschikbaar gemaakt wordt, fideel van ze.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron