10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Bobske » 17 jun 2023 13:26

And the winner is

Afbeelding

Het vetste model uit de nieuwe doos. B)

Toen ik de trailer zag zat ik natuurlijk al te wippen op mijn stoel en Screamer Killer, Screamer Killer te herhalen :yes:

Fantastische weergave van een oude model. De oude was echt :wub: een living battering ram. Lomp en met dat iconische gezicht en I-hug-You armen.
De fluff was ook dat hij een bal plasma maakte, een electrisch veld maakte vooraan zijn klauwen en dan de plasma losliet.
De nieuwe heeft nodes in zijn onderarmen om de electriciteit te creëren :thumbup: . En ook geen achteruit stekende staart meer :worship:

Afbeelding

maar nu volop speculatie, komt er een nieuwe multi-part carnifex??
Zou haast wel moeten zou je zeggen.

iig deze 10 met griffel/10

De oude metalen tussenvorm was niks :sick:
De multipart plastic was fantastisch in zijn tijd :grijns:

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Bobske » 18 jun 2023 12:58

en dan de hele doos ^_^ :hc:

Afbeelding

47 Tyranid miniaturen!

1e indruk. Wauw!
2e indruk: Wauw!

Nu nog steeds Wauw! :grijns: :yes:

Je verwacht een horde tegen de Space Marines Check!
Één groot monster, dubbelcheck!, Screamer Killer en Psychophage (daarover later meer :wink: )
Middel monster Dubbelcheck! Winged Prime en Neurotyrant (daarover ook later meer :P )
allemaal nieuwe mini's Check!
een paar nieuwe mini's en voornamelijk nieuwe versies van oude mini's NOT Check! alleen de termagants en ripper swarms en evt de Screamer Killer bestonden al, de rest is NIEUW,NIEUW,NIEUW!

:wub: yup heel erg goede kwaliteit plastic crack.
En dan ook nog fluff, rulebook allemaal Nid georiënteerd,
turn it up to 11 /10
chapeau GW, wist niet dat ik het nog in me had

LET THE GAMES BEGIN :tu:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Bobske » 19 jun 2023 18:05

Lots of small stuff!!

Kijk, Tyranids zijn een horde leger, dus het was al vet dat er een nieuwe Termagant was.
Maar nu was er in de fluff ook altijd dat er honderden zo niet duizenden varianten zijn van het Gaunt Genus.
Termagants, hormagaunts en gargoyles had je en met wapens (fleshborer, devourer en spinefists) en toxin sacs en adrenal glands kon je nog aardig wat bouwen.
Vroeger hadden de termaganst nog spike rifles en stranglewebs (we can but hope dat die ook komen in de multipart kit).
De hormagaunt verwacht ik ook wel een nieuwe verzie van, de gargoyle is nog wel goed (mag ook nieuw, alles mag nieuw hoor GW :yes: :yes: )


Maar er zitten dus al 2 nieuwe Gaunts in de nieuwe doos :thumbup:

Barbgaunts

Afbeelding

Cool!, shooty, artillery achtige gaunts voor als je daar van houd en een long range tyranid leger wil maken.
Ik stoor me alleen ontzettend dat ze hun gun-symbiote met 3 poten vasthouden. Onzettend dom en stom. :td:
Hij valt zo op zijn neus, die dingen zijn vergroeid hoor

Andere Nids hebben zoals biovore en piorovore hebben dit ook niet.
2 poten houden hier de zak onder hun buik vast (zijn er mee vergroeid)


Afbeelding

Afbeelding

En de exocrine heeft gewoon kleine voorpootjes en een huge weapon symbiont met ogen,

Afbeelding

Ik stoor me hier erg aan, voor de rest cool model, coole symbiont dus 7/10

En dan nog de Neurogaunt.

Afbeelding

Deze is super. Achtergrond en regels is dat hij synapse versterkt, zelf niet heeft.
Brainy symbiote bug er bij, "leider"figuur met extra grote node. Duidelijk een termagant maar echt wat anders met de papagaai bek.
Cool. En ik zie het ook zo voor me, deze lopen tussen de honderdduizend andere dus ik "real" 40k moeilijk te targeten.

Eén minpunt, waarom hebben deze een pastel kleurenschema

9/10
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Beastherder » 20 jun 2023 09:56

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ik stoor me alleen ontzettend dat ze hun gun-symbiote met 3 poten vasthouden. Onzettend dom en stom. :td:
Hij valt zo op zijn neus, die dingen zijn vergroeid hoor

Andere Nids hebben zoals biovore en piorovore hebben dit ook niet.
2 poten houden hier de zak onder hun buik vast (zijn er mee vergroeid)
Het wapen ten opzichte van de originele bug is erg groot, dus het idee zal zijn geweest dat hij dan ook meer van zijn poten moet opofferen om m vast te kunnen houden.
Dit is een wapen dat een gaunt heeft overgenomen om te kunnen lopen, niet een gaunt met een wapen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ze hebben ook nog een brain-bug symbioot die verbonden is met het hoofd van de gaunt om nog s extra te benadrukken dat de gaunt hier niet de baas is.

Ben het met je eens dat de driepoot die het oplevert er wat ongebalanceerd uitziet, maar ik vind het wel cool wat de ontwerpers hier proberen duidelijk te maken.

De nieuwe modellen hebben sowieso weer wat meer nadruk op de losse wapen-symbioten. :yes:
Bij die Exocrine die je liet zien is het wapen eigenlijk niet meer te onderscheiden van de rest van het beest.
In die tijd leken ze dat hele idee van aparte wapen-symbioten een beetje te laten gaan. Goed om te zien dat het weer terug is




Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Deze is super. Achtergrond en regels is dat hij synapse versterkt, zelf niet heeft.
Brainy symbiote bug er bij, "leider"figuur met extra grote node. Duidelijk een termagant maar echt wat anders met de papagaai bek.
Cool.
Ja, een stel lopende Wifi versterkers :laugh:
Brain-bug symbioot en het feit dat de gaunt zelf blind is (?) versterkt weer het idee dat de gaunt zelf hier niet de baas is.

Grote-hond-formaat alien monster zonder gezicht geeft mij ook een flinke dosis Demodogs uit Stranger Things vibe :tu:
(terijl ik meteen toegeef dat ze verder totaal niet op elkaar lijken. Het is het 'gevoel' ;) )

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.





Eén minpunt, waarom hebben deze een pastel kleurenschema


In de woorden van de Studio zelf
Max: Revisiting Hive Fleet Leviathan presented a unique range of creative challenges. Tyranids are the only army in Warhammer 40,000 that is organic through and through, with absolutely no heraldry, armour, or insignias. To key into the organic, mutative nature of Tyranids we decided to vary up the Leviathan scheme more than before. Our development resulted in us finding inspiration in a variety of wildlife and undersea creatures, tapping into ideas such as the age or size of the creature and its role within the hive fleet informing the thickness of their hard shells and the colours on their bodies.
We approached the various miniatures in Leviathan with a focus on creating natural transitions across their bodies. Changing the apparent thickness of their carapaces helped us use a wider range of purple and bone tones than we’ve seen previously, employing lots of soft blends and glazes to add to their alien menace. You can see this with the Neurogaunts and the Neurotyrant – the former have a much brighter, thinner looking carapace, while the latter has darker, thicker armour which represents its age and resultant thickness of the armoured material.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



De Neurogaunt zijn het meest squishy, dus het lichtst van kleur.
En het zorgt voor een goed contrast met de brain-bug

Ik vind het een goed idee, maar het verschil met rest van de range had misschien beter iets kleiner gekund. :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Bobske » 22 jun 2023 19:09

Grote-hond-formaat alien monster zonder gezicht geeft mij ook een flinke dosis Demodogs uit Stranger Things vibe
(terijl ik meteen toegeef dat ze verder totaal niet op elkaar lijken. Het is het 'gevoel' )



heeft wel wat weg van de allereerste tyranid

Afbeelding

In de woorden van de Studio zelf


Ah, die had ik even gemist of vergeten was ook al ooit een idee van mezelf maar nooit uitgewerkt; elke armour save een donkerdere kleur, dus termagant 6+ geel, genestealer 5+ geel-oranje etc tot 2+ donkerrood, maar nooit uitgevoerd.
Vind dit net iets te slap en niet zichtbaar idd. Vooral ook ik zie geen verschil tussen, barbgant, termagant, prime of screamer killer
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Bobske » 22 jun 2023 19:23

2 posts op 1 dag :drunk:

De laatste mini(s) uit de nieuwe basisdoos.

De Neurotyrant
Een beetje de ster van de trailer want hij maakt gewoon een Terminator Librarian af '_'
jawel.

Afbeelding
:worship:

Als je hem dan vergelijkt met de andere psychic Nids, die ik cool vind: B)

Zoanthropes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Neurothrope

Afbeelding

Maleceptor

Afbeelding

Dan zie je alle designs wel terugkomen.

Gaaf is ook dat die twee losse breintjes in het spel gebruitk worden als markers voor een psychic power up die hij aan 2 units kan geven.

En als ik het goed zie zitten die breintjes ook op het grote model.
Het is niet 1 beest met een groot brein maar 3 of 4 aan elkaar.

Die krijgt wel 6 zoanthropes, 3 neurotropes en 1 maleceptor als vriendjes.(die had ik nog liggen),

Weet niet of het werkt maar dan heb ik 1.250 punten :D

Voor wie het interessant vind alle nid modellen

https://wh40k.lexicanum.com/wiki/Miniatures:_Tyranids

oh ja en dat rare mondje weer dus 9.5/10
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Beastherder » 23 jun 2023 10:14

Vooral ook ik zie geen verschil tussen, barbgant, termagant, prime of screamer killer
:huh:

De onderste 2 hier zijn voor jou hetzelfde? (Prime en ScrKiller)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

De ScrKiller is echt veel donkerder

De Barbgaunt en Prime zitten dan wel weer erg dicht bij elkaar. De prime had wel wat donkerder gemogen of de gaunt wat lichter. :scratch:

Het is ook niet zo dat de Studio schilders zo'n exact systeem hanteerden als jij beschrijft (save=dit exacte kleurrecept)
Dit zijn kunstenaars, het gaat om het gevoel :wink:

Maar het punt blijft dat ik het met je eens ben dat die neurogaunts wat te veel afwijken van de rest.
Iets dichter bij de kleur van de andere gaunt/gant types was beter geweest.



Wat de Neurotyrant betreft;
Hij is cool, superindrukwekkend model natuurlijk, maar de Nids hebben wel genoeg varianten van de brain-bug archetype ondertussen.
Niet een aspect van het Nid-genre dat mij heel veel doet :dunno:

En er is inderdaad wat up-close studie voor nodig om te zien hoe die mond nou werkt.
Ik hoor de Ordo Biologis al vragen voor vrijwilligers :laugh:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Bobske » 25 jun 2023 10:01

Maar we zijn nog niet klaar...
We komen nu in het rijk van geruchten en wenslijsten.

Één duidelijk gerucht, wat wel zal kloppen is een nieuw centerpiece model .
De Norn Emissary ookte bouwen als Norn Assimilator.
Een tussenvorm tussen een Hive Tyrant en de Epic Norn Queen?

Het komt uitgebreid voor in de nieuwe fluff en dit plaatje staat bij het verhaal:

Afbeelding

:td: Wat ik hier zie is gewoon een (grote?) Hive Tyrant met scything talons en rending claws.
Als dat het is ben ik zwaar teleurgesteld. Maar je ziet haast niks dus ik hoop op iets wat er heel anders uitziet.
Ook geen Plastic Dimachareon (FW) aub

Afbeelding

Grote nids moeten op 4 poten lopen

Afbeelding

Hierodule vond ik ook al nooit iets, überhaupt die stijl nids niet

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Beastherder » 27 jun 2023 10:27

Dat er 1 (of 2?) grote centerpiece modellen gaan komen voor de Nids lijkt me een heel redelijke verwachting als je kijkt naar vorige releases
Primarch/Avatar/Silent King equivalent, zeg maar


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Deze lijkt mij ook wat te veel op een super-sized Tyrant. :scratch:
Dan zie ik liever iets meer apart


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik snap dat deze een beetje hate-it-or-love-it is.
Misschien wat te spin-achtig?

Maar dan zie ik ze liever zoiets doen dan 'gewoon' een grotere Tyrant :yes:

Iemand heeft een lijstje gemaakt van de Nid modellen die niet te zien zijn in het Leviathan boek.
Dat zou je kunnen interpreteren als een indicatie dat ze dus nieuwe modellen gaan krijgen en daarom zijn weggelaten.

No Genestealers, not even in the GSC sections.
No Warriors (save the new winged prime)
No Trygon, or Mawloc.
No hormagaunts.
No gargoyles.
No bio/pyrovores.
No Carnifex.


Puur speculatie natuurlijk, maar het klinkt als een redelijke lijst van dingen die nieuwe modellen nodig hebben
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6133
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Bobske » 27 jun 2023 20:57

Iemand heeft een lijstje gemaakt van de Nid modellen die niet te zien zijn in het Leviathan boek.
Dat zou je kunnen interpreteren als een indicatie dat ze dus nieuwe modellen gaan krijgen en daarom zijn weggelaten.

No Genestealers, not even in the GSC sections.
No Warriors (save the new winged prime)
No Trygon, or Mawloc.
No hormagaunts.
No gargoyles.
No bio/pyrovores.
No Carnifex.


Puur speculatie natuurlijk, maar het klinkt als een redelijke lijst van dingen die nieuwe modellen nodig hebben


Nou ik hoop dat daar toch ook de eerder genoemd lictors bij zitten.
Maar dat was natuurlijk mijn volgende post, wishlisting, Ninja'd ^_^
Zou al een hele mooie lijst zijn.
:hc:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3929
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten