Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hivenovio.nl/public_html/forum/includes/bbcode.php on line 124
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:124)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:124)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:124)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3829: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:124)
Hive Novio Nijmegen • Toon onderwerp - Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 02 aug 2020 10:55

Paar pogingen gewaagd om een Lore te schrijven maar nog niet echt ver gekomen. Even beter voor gaan zitten denk ik.

Wat vinden jullie van de volgende chapter namen?
Zoals jullie gesuggereerd misschien iets meer 40k.

Hoor graag jullie comments en/of top 3.
Extra ideeen zijn ook nog welkom hoor.

  • The Jade Imperius
  • The Jade Astartes
  • The Jade Patriarchs
  • The Jade Dragons
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Beastherder » 02 aug 2020 16:33

  • The Jade Imperius
  • The Jade Astartes
Erm, nee :huh:
Jade Imperius mengt Engels en Latijn op een rare manier, en wat is dan een Imperius?
Jade Astartes is net zo iets als Blue Marines. Beetje te beschrijvend :dunno:
(Nou zijn er zat 'officiele' chapters waarvan de naam in dezelfde stijl is, Crimson Fists, Iron Hands, maar toch...)


  • The Jade Patriarchs
  • The Jade Dragons
Duidelijk beter. :yes:
Patriarchs kan interessant zijn, maar hebben dan wel een verhaal nodig. Waar zijn ze de vader van?
De meeste Marine chapters zijn vrij afstandelijk ten opzichte van de gemiddelde bevolking, maar er zijn uitzonderingen (Salamanders) Voor een chapter met een meer intieme relatie met hun eigen planeet, als echte beschermende vader-figuren, zou het best kunnen werken :scratch:

Draken zijn gewoon cool en klassieke heraldiek dieren, dus dat werkt gewoon.
Zeker mijn favoriet.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor brammo1991 » 02 aug 2020 20:43

Jade heeft een hoop kleuren, het net als "iron space marine", werkt dus prima.

Het hangt er een beetje van af wat je wilt met je chapter.

Hieronder kun je iig wat inspiratie opdoen.
https://1d4chan.org/wiki/Space_Marine_C ... ion_Tables
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Bobske » 03 aug 2020 16:01

idem Frank/Beastherder :thumbup:

die link is cool Bram
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 04 aug 2020 19:55

  • The Jade Imperius
  • The Jade Astartes
Erm, nee :huh:
Jade Imperius mengt Engels en Latijn op een rare manier, en wat is dan een Imperius?
Jade Astartes is net zo iets als Blue Marines. Beetje te beschrijvend :dunno:
(Nou zijn er zat 'officiele' chapters waarvan de naam in dezelfde stijl is, Crimson Fists, Iron Hands, maar toch...)


True true, maar vond het wel lekker klinken ofzo. Maar goed dat ik het navraag hahaha, goede en terechte feedback.

  • The Jade Patriarchs
  • The Jade Dragons
Duidelijk beter. :yes:
Patriarchs kan interessant zijn, maar hebben dan wel een verhaal nodig. Waar zijn ze de vader van?
De meeste Marine chapters zijn vrij afstandelijk ten opzichte van de gemiddelde bevolking, maar er zijn uitzonderingen (Salamanders) Voor een chapter met een meer intieme relatie met hun eigen planeet, als echte beschermende vader-figuren, zou het best kunnen werken :scratch:
[/quote]
Ja, denk wel dat ik er iets mee kan, maar vond hem al wel de meeste specifieke en daarmee minder flexibel.

Draken zijn gewoon cool en klassieke heraldiek dieren, dus dat werkt gewoon.
Zeker mijn favoriet.


Ja, deze is ook gewoon blijven hangen vanaf het begin... Enige was nog dat ik het symbool draakjes wilde maken maar dat vond ik dus ook weer zo beschrijvend. Maar goed, bekt gewoon lekker en inderdaad. Draken zijn toch wel de moeder der fantasy dieren.

Jade heeft een hoop kleuren, het net als "iron space marine", werkt dus prima.

Het hangt er een beetje van af wat je wilt met je chapter.

Hieronder kun je iig wat inspiratie opdoen.
https://1d4chan.org/wiki/Space_Marine_C ... ion_Tables


Ohhh!!! Dat is een fantastische link! Al flink zitten lezen en dat gaat zeker extra helpen. Many thanks! :thumbup: :thumbup:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Vorige

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bobske en 1 gast