Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 19 jun 2020 13:40

Niet echt mijn eerste lijst, maar wel de lijst waarop ik nu ben begonnen met miniaturen te verzamelen. Rustig aan natuurlijk, maar toch.

Hoe dan ook, ik begrijp dat 9th edition misschien wel een hoop kan gaan omgooien gezien regeltjes de tacktieken zullen gaan veranderen. Neemt niet weg dat ik deze lijst ook heb samengesteld op de simpele regel "Als de modellen vet zijn dan komen ze erin!" :grijns:

Hoe dan ook, ik wilde mijn eerste lijst van 2000 punten opstellen met een allround army. Beetje van alles dus. Heb nu 1803 punten en zoek eigenlijk jullie hulp wat te doen met de laatste punten (of misschien wel iets te schrappen...)


++ Battalion Detachment +5CP (Imperium - Space Marines) [38 PL, 673pts] ++

+ HQ +

Captain in Phobos Armour [5 PL, 99pts]: Camo cloak, Master-crafted instigator bolt carbine
AL IN BEZIT

Lieutenants in Phobos Armor [9 PL, 81pts]
. Lieutenant in Phobos Armour
. . Occulus Bolt Carbine and Bolt Pistol: Grav-chute, Master-crafted occulus bolt rifle
AL IN BEZIT

+ Troops +

Infiltrator Squad [5 PL, 120pts]: Infiltrator Comms Array, Infiltrator Sergeant
. 4x Infiltrator: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades, 4x Marksman bolt carbine
AL IN BEZIT

Infiltrator Squad [5 PL, 120pts]: Infiltrator Comms Array, Infiltrator Sergeant
. 4x Infiltrator: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades, 4x Marksman bolt carbine
AL IN BEZIT

Intercessor Squad [5 PL, 91pts]: Auto Bolt Rifle, Auxiliary Grenade Launcher
. 4x Intercessor: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades
. Intercessor Sergeant

Intercessor Squad [5 PL, 91pts]: Auto Bolt Rifle, Auxiliary Grenade Launcher
. 4x Intercessor: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades
. Intercessor Sergeant

++ Vanguard Detachment +1CP (Imperium - Space Marines) [21 PL, 418pts] ++

+ HQ +

Techmarine [4 PL, 45pts]: Boltgun, Chainsword, Servo-arm

+ Elites +

Aggressor Squad [5 PL, 111pts]: 2x Aggressor, Aggressor Sergeant
. Auto Boltstorm Gauntlets/Fragstorm Grenade Launcher

Invictor Tactical Warsuit [6 PL, 131pts]: Fragstorm Grenade Launcher, Heavy bolter, Incendium cannon, 2x Ironhail Heavy Stubber

Invictor Tactical Warsuit [6 PL, 131pts]: Fragstorm Grenade Launcher, Heavy bolter, Incendium cannon, 2x Ironhail Heavy Stubber

++ Spearhead Detachment +1CP (Imperium - Space Marines) [39 PL, 783pts] ++

+ HQ +

Lieutenants [5 PL, 63pts]
. Lieutenant: Chainsword, Master-crafted boltgun
AL IN BEZIT

+ Heavy Support +

Eliminator Squad [4 PL, 72pts]
. Eliminator Sergeant: Bolt sniper rifle, Camo cloak
. 2x Eliminator with Bolt Sniper: 2x Bolt pistol, 2x Bolt sniper rifle, 2x Camo cloak, 2x Frag & Krak grenades
AL IN BEZIT

Repulsor Executioner [15 PL, 324pts]: 2x Fragstorm Grenade Launcher, Heavy Laser Destroyer, Heavy Onslaught Gatling Cannon, 2x Storm bolter, Twin Heavy Bolter, Twin Icarus Ironhail Heavy Stubber

Repulsor Executioner [15 PL, 324pts]: 2x Fragstorm Grenade Launcher, Heavy Laser Destroyer, Heavy Onslaught Gatling Cannon, 2x Storm bolter, Twin Heavy Bolter, Twin Icarus Ironhail Heavy Stubber

-------------------------------------------------

Ben benieuwd wat jullie adviezen zijn. B)
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Bobske » 19 jun 2020 15:01

"Als de modellen vet zijn dan komen ze erin!"


aka The Rule of Cool :grijns: B)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2020 15:26

Aangezien er binnenkort een nieuwe editie aankomt van de regels zal het heel lastig zijn om nu te beoordelen wat wel en niet goed werkt :dunno:

Tot die tijd lekker de modellen nemen die je cool vindt :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 19 jun 2020 16:20

true that to you both.

Maar had zoiets, post het toch even. Snap dat 9th het e.a. echt anders kan gaan doen. Maar zou je eens willen kijken met de bril van 8th? Dat geeft me toch al feedback en enige richting. 9th is uiteindelijk ook weer niet compleet anders van wat ik nu meekrijg. Uiteraard op vele details wel, maar The Rule Of Cool blijft :worship:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor kingjayko » 19 jun 2020 17:12

Nouja, met de nieuwe editie komt ook een puntenverhoging, dus misschien zijn de 1803 punten dan wel opeens 2000 punten, zonder dat je iets nieuws hoeft te kopen. :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 19 jun 2020 19:03

Ook al waar. Maar het is niet zo dat ik perse een setje zou willen dus beetje meer en je kunt gaan variëren natuurlijk. Dat is het niet. Snap dat mijn vraag redelijk onzinnig is maar zoek toch een soort sanity check. Zoiets als 2x tatical warsuit en 2x Repulsor Executioner met dubbele lascannons. Zou dat het waard zijn? Uiteraard in combo als transport met beide 5 man squats Intercessors. Toch erg kostbaar en tanks worden met de nieuwe rules verwacht ik niet snel goedkoper...
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Bobske » 20 jun 2020 05:24

mmm
Alliance Open GT 2017 5 x 20-0 verloren
Alliance Open GT 2018 5 x 20-0 verloren

Alliance Open GT 2019 niet meegedaan omdat ik mijn leger niet af kreeg en anders semi-hetzelfde leger weer meenam als 2017-2018.
Ik wilde beginnen met een competitief leger maar toch weer richting funny/fluffy gegaan. (en mee opgehouden :wink: )

Dus nee, ik moet maar geen advies geven.

Warsuits en repulsors schijnen wel goed te zijn.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor shogun » 20 jun 2020 07:07

Het hangt er ook vanaf welke chapter je gaat spelen. (iron hand, raven guard?)

Je hebt nu een solide lijst maar mist een beetje de anti-tank. Agressors kunnen hard schieten maar werken beter in grotere groepen (6) om zo het beste er uit te halen ten aanzien van Stratagems. Ook deepstrike je ze het liefste met raven guard.

In de 9de editie moet je juist Command points gaan betalen voor elke detachment die je pakt los van je ' Core-detachment' (warlord).

Misschien is dit een idee:

Battalion Detachment IRON HANDS

HQ: Captain in Phobos Armour [5 PL, 99pts]: Camo cloak, Master-crafted instigator bolt carbine (relic the iron stone)
HQ: Techmarine [4 PL, 45pts]: Boltgun, Chainsword, Servo-arm*
* Warlord Master of the forge (faith and fury) warlord trait: master the machine (+1 to hit vehicles within 6 inch)


TR: Infiltrator Squad [5 PL, 120pts]: Infiltrator Comms Array, Infiltrator Sergeant
. 4x Infiltrator: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades, 4x Marksman bolt carbine

TR: Intercessor Squad [5 PL, 91pts]: Auto Bolt Rifle, Auxiliary Grenade Launcher
. 4x Intercessor: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades
. Intercessor Sergeant

TR: Intercessor Squad [5 PL, 91pts]: Auto Bolt Rifle, Auxiliary Grenade Launcher
. 4x Intercessor: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades
. Intercessor Sergeant

EL: Invictor Tactical Warsuit [6 PL, 131pts]: Fragstorm Grenade Launcher, Heavy bolter, Incendium cannon, 2x Ironhail Heavy Stubber

El: Invictor Tactical Warsuit [6 PL, 131pts]: Fragstorm Grenade Launcher, Heavy bolter, Incendium cannon, 2x Ironhail Heavy Stubber

HS: Eliminator Squad [4 PL, 72pts]
. Eliminator Sergeant: Bolt sniper rifle, Camo cloak
. 2x Eliminator with Bolt Sniper: 2x Bolt pistol, 2x Bolt sniper rifle, 2x Camo cloak, 2x Frag & Krak grenades

HS: Repulsor Executioner [15 PL, 324pts]: 2x Fragstorm Grenade Launcher, Heavy Laser Destroyer, Heavy Onslaught Gatling Cannon, 2x Storm bolter, Twin Heavy Bolter, Twin Icarus Ironhail Heavy Stubber

HS: Repulsor Executioner [15 PL, 324pts]: 2x Fragstorm Grenade Launcher, Heavy Laser Destroyer, Heavy Onslaught Gatling Cannon, 2x Storm bolter, Twin Heavy Bolter, Twin Icarus Ironhail Heavy Stubber

-------------------------
1428 punten

Verschillende coole opties daarna:

HS: Relic Leviathan Dreadnought (175), 2x Heavy flamer (28) 2x Storm cannon array (2*50), 303pts
HS: Thunderfire cannon (92), 92pts
El: Legend dreadnought (60) 2x twin linked autocannon (2x20) 100pts
HS: Mortis dreadnought (forgeworld) met twee twin linked lascannons... volgens mij iets van 140 punten.. maak em een character (stratagem) en de tegenstander mag er niet op schieten...

Zet ze binnen 6 inch van je techmarine en in range van je captain en dan hebben je vehicles een +1 to hit en reroll 1-en.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 20 jun 2020 09:11

mmm
Alliance Open GT 2017 5 x 20-0 verloren
Alliance Open GT 2018 5 x 20-0 verloren

Alliance Open GT 2019 niet meegedaan omdat ik mijn leger niet af kreeg en anders semi-hetzelfde leger weer meenam als 2017-2018.
Ik wilde beginnen met een competitief leger maar toch weer richting funny/fluffy gegaan. (en mee opgehouden :wink: )

Dus nee, ik moet maar geen advies geven.

Warsuits en repulsors schijnen wel goed te zijn.



Whoehahaha. nice toch! Vet dat je uberhaupt hebt meegedaan. En daarnaast, 2x verliezen? Wie kan dat nou zeggen!
Welke army list heb je toen meegebracht?

Nee, ik ga ook echt niet voor een competitief leger, gewoon nice maken. Maar goed, bv. de repulsars en warsuits zijn gewoon echt vette modellen en ook nog eens nice. Dus win win zeg ik dan :grijns:

Het hangt er ook vanaf welke chapter je gaat spelen. (iron hand, raven guard?)

Je hebt nu een solide lijst maar mist een beetje de anti-tank. Agressors kunnen hard schieten maar werken beter in grotere groepen (6) om zo het beste er uit te halen ten aanzien van Stratagems. Ook deepstrike je ze het liefste met raven guard.

In de 9de editie moet je juist Command points gaan betalen voor elke detachment die je pakt los van je ' Core-detachment' (warlord).

Misschien is dit een idee:

Battalion Detachment IRON HANDS

HQ: Captain in Phobos Armour [5 PL, 99pts]: Camo cloak, Master-crafted instigator bolt carbine (relic the iron stone)
HQ: Techmarine [4 PL, 45pts]: Boltgun, Chainsword, Servo-arm*
* Warlord Master of the forge (faith and fury) warlord trait: master the machine (+1 to hit vehicles within 6 inch)


TR: Infiltrator Squad [5 PL, 120pts]: Infiltrator Comms Array, Infiltrator Sergeant
. 4x Infiltrator: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades, 4x Marksman bolt carbine

TR: Intercessor Squad [5 PL, 91pts]: Auto Bolt Rifle, Auxiliary Grenade Launcher
. 4x Intercessor: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades
. Intercessor Sergeant

TR: Intercessor Squad [5 PL, 91pts]: Auto Bolt Rifle, Auxiliary Grenade Launcher
. 4x Intercessor: 4x Bolt pistol, 4x Frag & Krak grenades
. Intercessor Sergeant

EL: Invictor Tactical Warsuit [6 PL, 131pts]: Fragstorm Grenade Launcher, Heavy bolter, Incendium cannon, 2x Ironhail Heavy Stubber

El: Invictor Tactical Warsuit [6 PL, 131pts]: Fragstorm Grenade Launcher, Heavy bolter, Incendium cannon, 2x Ironhail Heavy Stubber

HS: Eliminator Squad [4 PL, 72pts]
. Eliminator Sergeant: Bolt sniper rifle, Camo cloak
. 2x Eliminator with Bolt Sniper: 2x Bolt pistol, 2x Bolt sniper rifle, 2x Camo cloak, 2x Frag & Krak grenades

HS: Repulsor Executioner [15 PL, 324pts]: 2x Fragstorm Grenade Launcher, Heavy Laser Destroyer, Heavy Onslaught Gatling Cannon, 2x Storm bolter, Twin Heavy Bolter, Twin Icarus Ironhail Heavy Stubber

HS: Repulsor Executioner [15 PL, 324pts]: 2x Fragstorm Grenade Launcher, Heavy Laser Destroyer, Heavy Onslaught Gatling Cannon, 2x Storm bolter, Twin Heavy Bolter, Twin Icarus Ironhail Heavy Stubber

-------------------------
1428 punten

Verschillende coole opties daarna:

HS: Relic Leviathan Dreadnought (175), 2x Heavy flamer (28) 2x Storm cannon array (2*50), 303pts
HS: Thunderfire cannon (92), 92pts
El: Legend dreadnought (60) 2x twin linked autocannon (2x20) 100pts
HS: Mortis dreadnought (forgeworld) met twee twin linked lascannons... volgens mij iets van 140 punten.. maak em een character (stratagem) en de tegenstander mag er niet op schieten...

Zet ze binnen 6 inch van je techmarine en in range van je captain en dan hebben je vehicles een +1 to hit en reroll 1-en.


Ik ga voor een eigen verzonnen chapter. Geen speciale boeken dus. Ik zou officieel aangezien ik de kleuren van Necropolis Hawks redelijk ga overnemen (zie mijn avatar) als Raven Guard kunnen spelen (heb ik altijd twee keuzes :thumbup: ) maar eigen chapter lijkt me wel wat. Hoorde zelfs dat ik hier mijn eigen transfers kan bestellen of niet Bob B)

Ja, dat dacht ik al een beetje. Weinig/geen tank killers inderdaad. Met die resterende 200 punten dacht ik al aan 2 thunderfire cannon's, maar zijn dat tank killers? Dacht meer horde en gewoon veel vuurwerk zonder line of sight. Maar goed, dan heb ik dadelijk 3 techmarines op tafel, vond ik niet zo cool. Vind het wel mooie modellen die Thunderfire cannon's.

En vliegtuigen? Dat zie ik ook wel zitten namelijk. Of nog gewoon een extra tank killer tankje?

Nou ja, characters maken wordt in 9th toch ook minder interessant? Volgens mij hoorde ik dat je dan wel getarget kan worden in meer gevallen in ieder geval. Weet niet meer hoe het zat.

Dus Dreadnoghts zijn wel tank killers? Want je lijst is verder niet heel anders, maar haalt de dure HQ weg (ivm commandpoint opbouw) en aggressors en geeft me dus wat meer ruimte. HQ weg ga ik zeker doen ivm 9th. Dat slaat natuurlijk ook nergens op nu, vond het al veelte veel door die opbouw in 8th.

6x aggressors vond ik wat duur. Dacht wel een filmpje te hebben gezien dat 3 ook prima kan werken. Maar goed, wie ben ik in dit geval. Modellen komen er zeker wel 'n keer, maar zijn ook weer niet mijn favorieten. Was een beetje of Aggressors of Thunderfire cannons met 'veel' vuurkracht. Combi deepstrike vanuit Raven Guard klinkt wel goed trouwens B)

In iedergeval super bedankt voor je feedback! Heb ik zeker wat aan. :tu:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor shogun » 20 jun 2020 09:56

Meeste Space marine lijsten hebben minimaal 1 thunderfire cannon omdat je met stratagems er voor kan zorgen dat 2 enemy units maar voor de helft kunnen moven en advancen (geen flyers en superheavies).

Met ravengaurd kun je 6 aggressors deep striken in de tweede beurt (tactical doctrine) of al in de eerste beurt " teleporteren" samen met een character (warlord trait). In combinatie met een stratagem dat je telt alsof je niet hebt bewogen mogen de aggressors dubbel schieten. Samen met de tactical doctrine (-1ap) zijn dit *&%$#@#--veel schoten! Deep strike ze in cover en met de raven guard doctrine zijn ze ook nog moeilijk weg te krijgen. Je wil het liefste met 3+ Damage wapens op ze schieten maar dan schieten deze wapens niet meer op je repulsors.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron