8th ervaring, tips, vragen etc.

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 21 jun 2017 11:32

[quote="Bobske"]
Ik heb mijn 49 power-point lijstje van afgelopen donderdag even na zitten rekenen, en ik kwam op ongeveer van 958 punten uit. En jij Bob?


50 power points 945 punten

Nice. Leuk dat het redelijk overeen komt. Het is inderdaad een prima systeem om snel lijsten te maken. :thumbup:

Ik had 2 lijsten gemaakt voor mijn game tegen Johan, allebij 1500 punten. Eén van 69 PP, de ander 81 PP :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Beastherder » 21 jun 2017 14:42

[quote="Bobske"]De primaris uit de starters doos zijn 50 power points en 934 punten


Ah mooi
daar kwam ik ook op uit

(of we maken allebei dezelfde fout :wink: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Dragorius » 22 jun 2017 15:32

2 potjes met Power gespeeld (50 en 100) Necrons.
Het speelt sneller, loopt beter maar ik vind de nieuwe Reanimation Protocols echt sterk verbeterd :o

Combat heeft me positief verrast. Flayed Ones met 4 attacks elk en re-roll to wound is nice. Maar Scarab Swarms (voorheen WS3 ofzo) raken nu op 3+ ! En wounden altijd op een 5+ of beter. Me like!
In Space, There Is Only Binary... :P
Avatar gebruiker
Dragorius
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 100
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:40
Woonplaats: Fsssht ... Ik ben een Lictor!

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 22 jun 2017 21:50

3e potje gespeeld Mijn Primaris vs Theo, speelt echt heerlijk vlot en eigenlijk alleen wat weapon stats/datasheets bekeken
:thumbup:
Maar naar Nids toe bewegen is nog steeds geen goed idee (ach na 4 wins in a row kon ik wel wat hebben, volgende keer speel ik tactischer Theo)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 jun 2017 08:41

[quote="Bobske"]
Maar naar Nids toe bewegen is nog steeds geen goed idee (ach na 4 wins in a row kon ik wel wat hebben, volgende keer speel ik tactischer Theo)


Dus de Nids hebben WEER gewonnen? :disturbed:

Gisteren dus 1500 punten Dark Angels tegen Guard gespeeld. Matched play, met tactical objectives (nog geen fan van eigenlijk). De Dark Angels hebben redelijk dik verloren, er stonden alleen nog een paar rhino's, een razorback en 5 marines op tafel terwijl Johan slechts 2 tanks en een character kwijt was.

Nu had hij een tank-heavy leger (8 vehicles), maar zelfs met 7 lascannons in mijn lijst heb ik er maar 2 dood gekregen, wat toch wel laat zien dat je serieuze anti-tank mee moet nemen als je voorbereid wil zijn op meer dan 3 vehicles. Ik had zelf 4 tanks en een land-speeder mee en daarvan hebben ook 3 tanks de battle overleeft, dus ook Johan had moeite om door al die High Toughness wounds heen te komen.

De artillery was ook wel erg goed, normale accuracy zonder line of sight is best eng! De hoeveelheid wounds valt mee, maar het tikt wel aan!

Mijn favoriete unit blijft de predator. Met 4 lascannons (of 2 lascannons 1 autocannon) is het een van de weinige dingen die echt veel schade op vehicles kan doen. Daarnaast is de Darkshroud echt fantastisch met zijn -1 to hit met shooting op alles binnen 6".

Een Leman Russ punisher is met 29 S5 schoten al niet grappig, maar met Pask (BS2+) er in is het echt absurd. Meteen doodschieten dat ding!

En verder: transports zijn best nuttig om mee te assaulten, ze zijn vrijwel immuun voor Overwatch en de unit (of tank) die je assault kan de volgende beurt niet schieten. Charge Rhino in leman russ, leman russ moet volgende beurt een fall-back maken en kan niet schieten. Perfect!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...
Omhoog

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Bobske » 23 jun 2017 09:52

Nu had hij een tank-heavy leger (8 vehicles), maar zelfs met 7 lascannons in mijn lijst heb ik er maar 2 dood gekregen


het is met meerdere dingen (Necrons anyone?) nu echt focussed fire geworden, kill it till its dead.
:grijns:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 jun 2017 10:00

[quote="Bobske"]
Nu had hij een tank-heavy leger (8 vehicles), maar zelfs met 7 lascannons in mijn lijst heb ik er maar 2 dood gekregen


het is met meerdere dingen (Necrons anyone?) nu echt focussed fire geworden, kill it till its dead.
:grijns:


Oh, het is niet of ik een wound had gedaan op 1 van zijn andere tanks toen de eerste 2 dood waren. Focus fire heb ik gedaan, resultaat is 2 dooie tanks. B)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...
Omhoog

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Johan » 23 jun 2017 18:24

Ik had zelf ook geen enorme anti tank units bij me. Manticores zijn goed tegen vehicels (maar goed, dat zijn ze ook wel tegen infantry) maar met een -1 to hit valt de schade erg tegen. Ik had 3 beurten nodig om de dark shroud te mollen en slechts 1 beurt om daarna de predator naar de scrapyard te helpen. :whistle: Het lijkt er op dat guard ook echt hun vendetta's en melta's nodig hebben.

Grootste leerpunt is dat je geen cover meer krijgt als je ergens achter staat (uitzondering, achter baricades) Dingen kunnen line of sight blokken, maar voor cover moet je echt IN een tereinstuk staan.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 jun 2017 18:29

[quote="Johan"]Grootste leerpunt is dat je geen cover meer krijgt als je ergens achter staat (uitzondering, achter baricades) Dingen kunnen line of sight blokken, maar voor cover moet je echt IN een tereinstuk staan.


Yep, de jungle tafel is dus een vrijwel open tafel, omdat je de bosjes echt niet in kunt.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...
Omhoog

Re: 8th ervaring, tips, vragen etc.

Berichtdoor Beastherder » 24 jun 2017 07:37

It's The Return of Area Terrain! :grijns:


net al die moeite gedaan om alles dicht te bouwen om LOS te blokken :roll:
lekker weer terug naar de plaat met 3 bomen ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten