release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 mei 2017 08:46

Charging wijzigt nauwelijks:

The basic mechanics of this phase are very similar to how they work now. You can select any unit within 12″ as the target of your charge, and your units will move towards them 2D6″.

Enemy units still have a chance to hit the charging unit with overwatch, provided that they are not already in combat. Just as in the current edition, overwatch is a hit on a flat 6 – all pretty familiar so far.

In the current Warhammer 40,000, you need to reach base contact. In the new edition, though, you only need to come within 1″ of an enemy, which in practice means that compared to the current charge range, you get an extra inch.

You also can’t move within 1″ of an enemy you didn’t declare as the target of your charge, so if you want to engage multiple units, you’ll need to brave the overwatch fire of all of them. Overwatch can also be fired multiple times per phase, but as soon as the unit is engaged, they will no longer be able to fire back.

______________________________________

Nog steeds random charge-range (jammer)
Overwatch meerdere keren per beurt mogelijk (raar vind ik, dit is één van mijn grootste bezwaren in FOW)
Niks boeiends dus eigenlijk.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: release rumors

Berichtdoor Bobske » 02 mei 2017 09:20

Nog steeds random charge-range (jammer)
Overwatch meerdere keren per beurt mogelijk (raar vind ik, dit is één van mijn grootste bezwaren in FOW)
Niks boeiends dus eigenlijk.


Nou ja, niks boeiends, dit is voor mij misschien wel de make-or-break van de nieuwe editie.
Random charges vind ik echt héél slecht op 2 d6 (doe dan je move + d6). Close combat blijft daardoor een stuk onzekerder dan schieten.
Overwatch vind ik ook heel slecht omdat schieten nog beter wordt t.o.v. close combat.
Is misschien "realistisch" maar maakt voor mij het spel niet leuker.


Maar het zegt allemaal nog niks, eerst alles zien. Wie slaat er eerst? hoe zit het met terrein, granaten, break test, mag je door-chargen als je combat wint, etc.

Als bv 10 genestealers nu dood worden geslagen door een squad imperial guardsmen die chargen, voordat ze iets terug kunnen doen...

Maar vandaag meer over de combat en de rest van de veranderingen zie ik heel positief tot nu toe. Dus wie weet
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: release rumors

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 mei 2017 10:38

[quote="Bobske"]
Overwatch vind ik ook heel slecht omdat schieten nog beter wordt t.o.v. close combat.
Is misschien "realistisch" maar maakt voor mij het spel niet leuker.


Ik vind overwatch wel goed, het hangt allemaal samen met hoeveel punten alles cost. Wat ik niet goed vind is dat als een unit gecharged wordt en door overwatch de vijand terug drijft (of vernietigd), dat ze dan bij de volgende charge WEER kunnen schieten.

Van de andere kant, misschien kun je helemaal niet een morale test falen van overwatch.

Ik was gewoon heel positief tot nu toe, maar dit is voor mij wel een domper, de random charge en multiple overwatch regels.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: release rumors

Berichtdoor Bobske » 02 mei 2017 11:20

Ik vind overwatch wel goed, het hangt allemaal samen met hoeveel punten alles cost. Wat ik niet goed vind is dat als een unit gecharged wordt en door overwatch de vijand terug drijft (of vernietigd), dat ze dan bij de volgende charge WEER kunnen schieten.

Van de andere kant, misschien kun je helemaal niet een morale test falen van overwatch.

Ik was gewoon heel positief tot nu toe, maar dit is voor mij wel een domper, de random charge en multiple overwatch regels.


psieeeees

ik denk niet een morale test falen maar als je al geschoten hebt in jouw shooting fase (keer 1)
en je wordt gecharged, schiet overwatch (keer 2), charge faalt
je tegenstander doet nog een charge, overwatch (keer 3), charge faalt

etc,Dan denk ik, shooting is te goed in vergelijking met cc, wanneer raakt je ammo op etc.

En zo staat het er dus wel... :td:

Maar eerst kijken.. dan zeuren :) :P :grijns:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: release rumors

Berichtdoor Bobske » 02 mei 2017 11:23

en als dat zo is en mijn Nids worden niet een stuk beter in cc, dan gaat ook mijn rode Nid leger de deur uit denk ik. Al mijn Nids legers zijn gebouwd op cc

Maar ja, cover saves, venomthropes .. ik ben steeds benieuwder hoe het gaat worden
Dat hypen ze dan goed, damn you GW :hc:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 02 mei 2017 12:42

Nog echt te vroeg om in paniek te raken, Bob :wink:

Iets van Overwatch hoort wel in het spel te zitten. Zonder krijg je die rare situaties units gecharged worden zonder dat ze de kans krijgen te schieten.
Hoe krachtig het is valt totaal nog niet te beoordelen.

Je hebt nu wel de fluffy tactiek om eerst te chargen met een horde Gaunts, overwatch incasseren, horde en fearless dus ze komen in contact en voorkomen zo overwatch op de zware jongens die er direct achteraan komen ^_^


2D6 charge range is wel vreselijk irritant :snif:

Zeker na de her-introductie van Movement values is dit weer een stap terug naar tactiek vervangen door dice-rolls van de 'oude' GW :dry:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: release rumors

Berichtdoor Furios666 » 02 mei 2017 13:04

Overwatch raakt op een 6, niet echt supersterk toch? Van een tactical squad gemiddeld minder dan 2 hits, 4 voor assault weapons. Ik begrijp wel dat het dan wel interessant is om een flamer in te zetten. Maarja, dan heb je dus niet geschoten met die unit in je eigen shooting turn. Volgens mij valt het wel mee.

Random 2d6 is niet fantatisch, maar als je goed nadenkt en je weet dat je op 2d6 een "7" wel redelijkerwijs eruit kan halen dan is het niet zo heel random meer. Zeker aangezien je maar op 1" afstand hoeft te komen. Als je dan met wat passen en meten zorgt dat je aan 6" genoeg hebt dan is het allemaal zo erg nog niet...er is enkel een risico dat je het niet haalt. Kans/risico heeft altijd al bij het spelletje gehoord, dus ook daar denk ik dat er geen paniek nodig is.

Heel vroeger kon je toch gewoon alleen 6" assaulten? Praktisch is dat dus hetzelfde gebleven met een mogelijkheid om van wat verder te komen en een relatief klein risico dat je het eens een keer niet haalt.

Of ben ik nu iets te rationeel? Laat ik het anders zeggen, dit was niet hetgene wat ik storend vond/vind aan de regels van WH40k :wink:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: release rumors

Berichtdoor Bobske » 02 mei 2017 15:41

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-4/

Klinkt weer goed
Raken op 2+ :thumbup: Go Stealers
Slaan buiten de normale volgorde met lash whips e.d
Multiple combats als je tegenstander de boel te dicht bij elkaar laat staan (doorchargen na combast was te sterk, niet -doorchargen ik-sta-nu-met-mijn-neus-stil-voor-je-gunline was te slap)

Ik blijf benieuwd en positief neiuwsgierig elke dag.
damn you GW
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 02 mei 2017 16:21

Vaste to-hit waarde in combat vind ik een beetje jammer :dunno:
De WS v WS vergelijking vond ik altijd wel een aardige manier om te simuleren dat een goede vechter ook moeilijker te raken is (pareren, ontwijken, etc.)
Zo voelt het toch wat meer alsof het doelwit zich maar laat slaan

Zeker geen deal-breaker, maar toch

Rest klinkt allemaal prima

[quote="Bobske"]
Dat hypen ze dan goed, damn you GW


Zo iedere keer een beetje regels lekken houdt de discussie op de verschillende web-fora behoorlijk levendig :grijns: :whistle:
Een veel betere aanpak dan de stricte geheimhouding van voorgaande jaren :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: release rumors

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 mei 2017 12:29

[quote="Beastherder"]
[quote="Bobske"]
Dat hypen ze dan goed, damn you GW


Zo iedere keer een beetje regels lekken houdt de discussie op de verschillende web-fora behoorlijk levendig :grijns: :whistle:
Een veel betere aanpak dan de stricte geheimhouding van voorgaande jaren :yes:


Ik vraag me alleen af hoe ze dit interesant gaan houden tot de release. Elke dag een rules-spoiler, dan heb je het hele regelboek over 2 weken wel online staan....
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...
Omhoog

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron