release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor shogun » 26 apr 2017 09:22

[quote="Caladai Doomblade"][quote="kaleith"]Gezien ik er een aantal mensen op de club ken die er iets tegen hebben, het is confirmed dat 8th geen Destroyer wapens meer heeft.

Raar eigenlijk, met de groei van groot-groter-grootst arsenaal waren D wapens wel logisch. Maar S10 is net zo eng, dus ik vind het prima! (ik heb 1 D wapen in mijn beide legers, en daar moet ik eerst een dubbel voor rollen op de scatter, en ik kan het 1 keer per battle afvuren, dus het zal mij een worst wezen dat het verdwijnt)

Maar het wordt dus AoS in space. Everything can hurt everything is niet iets goeds in mijn boekje. Lasguns die een tank kunnen stukschieten is niet oké. We zullen zien.

Het gaat uiteindelijk toch om de complete synergy in het spel, maar sneller/simpeler is sowieso al beter. Als je 100 lasguns nodig hebt om een dreadnought een wound te kunnen doen dan is het niet een big deal. Als ze het spel sneller willen laten verlopen dan zullen dingen sowieso sneller dood gaan. Als de effectiviteit van een MC of vehicle achteruit gaat bij elke wound dan is het de vraag of vehicles er beter van gaan worden. De assault vehicles zullen wel een voordeel krijgen vooral als een tegenstander zijn hele arsenaal moet gebruiken om een landraider tegen te houden.

Misschien willen zo ook dat het iets dichter bij AOS zit zodat spelers wat makkelijker kunnen overstappen van spelsysteem.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Hashut with the hat of Nagash

Berichtdoor brammo1991 » 26 apr 2017 12:38

Meer nieuws:

http://www.belloflostsouls.net/2017/04/40k-breaking-new-unit-profiles-teased.html

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen innitiative meer en stevigere termies :)
Wie weet worden mijn grey knights weer interessant.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor brammo1991 » 26 apr 2017 18:45

Ook meer nieuws over de wapens: https://www.warhammer-community.com/2017/04/26/warhammer-40000-weaponsgw-homepage-post-4/
Yesterday we took a look at the profiles of units in the new Warhammer 40,000. But that is, of course, only half the story. The other half is the weapons they wield. Like units, these have had some pretty big changes, but are still recognisably the weapons you know and love.

Let’s take a look at three classic examples: the iconic boltgun, flamer and lascannon:

Afbeelding

Damage is a big change. This stats effectively lets a single hit deliver multiple wounds to one model. So, as we can see, the bolter does a single wound per hit, and so is optimised for shooting models that have a single wound themselves, whereas the lascannon, one of the most powerful man-portable weapons in the game, kicks out D6 damage, allowing it to blast chunks off large vehicles and monsters and kill light vehicles and characters in a single hit. Against something like Guardsmen or Orks though, this formidable damage output will be wasted.

The AP system is changing too. Rather than a binary yes/no on saves, the new Warhammer 40,000 uses modifiers – the lascannon will punch easily through power armour, while the bolter and flamer are, again, best deployed against less durable, more numerous targets.

Lastly, you can see that the flamer no longer uses a template. However, when in range, it causes D6 hits that do not have to roll to hit, and this applies even against units of a single model – this can be devastating, especially when used in large numbers <cough-Burna-Boyz-cough>, trust us when we say we may be entering the age of the flamer as the go-to special weapon of infantry squads the galaxy over – let the galaxy burn!

The rules team behind the new game have taken the opportunity to rebalance a lot of the weapons in the game, and with the new armour modifier system and removal of the cap of 10 on Strength values, we’ve made sure that every weapon has its use on the battlefields of the 41st Millennium. D weapons, for example, are gone, and instead there is a scalable Strength and damage that matches the effectiveness you’d expect from every weapon.

So there you go.

We’ll be back tomorrow when we look at movement.
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Leandertje » 26 apr 2017 19:39

lijkt meer en meer op de 2de editie :grijns:
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Tittilating Pink

Berichtdoor Beastherder » 27 apr 2017 07:33

[quote="brammo1991"]

2 wounds klinkt beter, maar er zijn dus ook veel meer wapens in het spel die multiple wounds doen (zie lascannon hierboven)
Ik weet niet of je dan kan zeggen dat termies veel sterker zijn geworden

verder:
Yeey, armour modifiers! :tu: na al die jaren hoef ik daar niet meer over te zeuren
Wel opvallend dat de bolter nog steeds maar AP 0 is :dunno:

Yeey, movement rating! :tu: Zo kan je veel units echt gaan differentiëren en beter laten passen bij de fluff (langzamere termies zijn een goed voorbeeld) met de potentie voor interessante tactieken

Geen Initiatief :scratch: Benieuwd hoe dat werkt. Combat wordt duidelijk anders dan nu. Ik hoop wel dat ze op de een of andere manier toch onderscheid blijven houden tussen snelle jongens als Eldar en de rest
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 27 apr 2017 10:51

tussen snelle jongens als Eldar en de rest

dat heet de movement value :P
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Dragorius » 27 apr 2017 11:04

Ik snap ruleswise (wat we tot nu toe weten) wel dat bolters geen ap.modifier hebben. -1 armor is nu al sterk, dan gaan marines al naar 4+ en terminators naar 3+

Ik ben vooral ook erg benieuwd naar de veranderde combat phase. De veranderingen tot nu toe stemmen me vrij positief in elk geval.
In Space, There Is Only Binary... :P
Dragorius
Prozac of Khorne

Berichtdoor Caladai Doomblade » 28 apr 2017 10:38

Aangezien Initiative de deur uit is, verwacht ik meer richting AoS in combat opzicht: dus 'we kiezen om de beurt een unit die mag slaan, maar het is mijn beurt dus ik mag eerst kiezen'.

Bolter AP 0 is inderdaad logisch als je ziet dat een lascannon 'slechts' AP -3 is (niet zoals in 2nd edition, toen een lascannon -6 of -7 was). Het zorgt er ook voor dat Termies nog een 5+ save hebben tegen lascannons, ongeveer gelijk aan de 9+ save op 2D6 die ze in 2nd edition tegen een lascannon hadden. Zware wapens zijn dus nog steeds effectief tegen termies, maar machinegeweren zijn door de 2 wounds duidelijk minder effectief geworden. Grote vraag is wat de stats van de immer aanwezige plasma-wapens en grav wapens worden.

Het lijkt er op dat alle standaard infantry wapens dezelfd stats gaan krijgen (bolters, shootas, lasguns, etc.)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 28 apr 2017 10:46

Movement spoilers!

https://www.warhammer-community.com/2017/04/27/new-warhammer-40000-movement/

Some units will have a minimum move too – this mostly applies to flyers, who can’t stop. Again, this is much like the rules today, but every flyer will have their own minimum and maximum move value, to represent the fact that swift fighters will naturally be quicker than a lumbering bomber.

Running has been rolled into the Movement phase now, too. You can “Advance” when you move by rolling a dice and adding the result to your Movement to go a bit faster at the expense of shooting.

This applies to all models – infantry, vehicles, bikes – everyone. By including this roll as part of your move, the game speeds up, as you no longer have to move models in both the Movement and Shooting phases.

If you’re in combat at the start of your turn, you can Fall Back by moving away from the enemy. You’ll lose the ability to advance, shoot or charge that turn, and crucially, enemies will be able to shoot at you! This does, however, open up a vast range of tactical options for armies like the Astra Militarum, who will now be able to effectively deploy in firing lines, with each row falling back from any assaults in good order (if they survived) while the unit behind them fires at the attackers. It goes both ways though – if you have a dedicated assault unit that specializes in killing infantry (like Warp Talons) your opponent will find it much harder to pin them down in combat with heavily armoured units for the entire game.

Klinkt goed allemaal. Logisch en niet heel veel anders. Niks over charge moves (oh oh)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor brammo1991 » 28 apr 2017 13:57

[quote="Beastherder"][quote="brammo1991"]

2 wounds klinkt beter, maar er zijn dus ook veel meer wapens in het spel die multiple wounds doen (zie lascannon hierboven)
Ik weet niet of je dan kan zeggen dat termies veel sterker zijn geworden

Hett lijkt me dat ze sterker of in ieder geval minder fragiel zijn dan nu, aangezien ze twee wounds hebben, armour saves krijgen tegen wapens die nu hun armour negeren (AP lascannon). Ik heb geen idee of instant death, grav weapons, invul saves, feel no pain, etc. nog bestaat en hoe dat werkt. Je zult vast een unit terminators kunnen doodschieten door sheer numbers ertegen aan te gooien, maar een terminator kan in ieder geval niet meer doodgaan door een bolter schot.

Maar goed, eerst maar eens afwachten wat het totaal plaatje is, want nu weten maar weinig :P
brammo1991
Kirby

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000