40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Berichtdoor vhati » 19 jan 2009 19:55

alleen model die als infantry moven mogen run doen, dus infantry en jump infantry + walkers, random movement is geen infantry movement dus mag je niet runnen
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Berichtdoor Bobske » 19 jan 2009 20:01

ok, rulebook, codex en faq er bij

Bonesword
Niks in de faq idd zowel de tyranid als 5th ed faq.
Je doet een psychic test, dus is het een power en mag je er maar één per beurt.
De meeste powers bij Nids werken automatisch, alleen warp blast e niet dus je mag niet tegelijk Warp Blast en het uitbreiden vanCatalyst to 6" doen.

Lictors
Je gooit voor iedere lictor apart. Je kunt wel 2 lictors als een single elite choice nemen maar ze zijn allemaal apart een unit. En je rolt per unit voor je reserve roll (zo ook met Zoanthropes maar niet met Biovores want daar staat specifeik bij dat ze als unit deployen)

Los
Je kunt hierover blijven zeuren.
Niet te pietluttig doen zou ik zeggen. Als judge ga ik dan toch rulen ten gunste van diegene die het minste zeurt ;)



Spore mines
Nee spore mines kunnen niet rennen.
Kijk naar hun movement in de tyranidcodex

Bio plasma
Nee bio-plasma raakt altijd op een 4+ wederom zie entry codex


Fleshhooks
Wie je mag assaulten meet je vanaf het hoofd van je model tot de base van het model er boven
Niet zo'n probleem met een hive tyrant. Je moet altijd eerst het model dat het meest vooraan staat laten assaulten met het dichtbijzijnste model van de vijand. Haalt die het niet dan mag je niet assaulten.
Staat je hq dus vooraan zonder flesh hooks en haalt hij het niet omdat er vertically impasseble terrain is, pech unit mag niet chargen

twin linked devourer op warrior is legaal (let wel 1 heb je er dan maar, alleen monstrous creatures mogen er 2)

Bases, ge zegt alles op de juiste base en daar ben ik het mee eens want het maakt wel uit met meten voor shooting assault etc.

Hopelijk is het zo duidelijk
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3937
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Berichtdoor Caladai Doomblade » 19 jan 2009 20:41

Fleshhooks assault: de unit moved zo snel als het langzaamste model, dus ik zou zeggen dat als een unit nids met fleshhooks een model er in heeft zitten zonder fleshhooks, dat de hele unit dus vertical terrain gewoon moet overbruggen.

Bases: Het is compleet legaal om dingen op GROTERE bases te zetten dan waar ze op horen (zie guard weapon teams). Je mag er alleen geen misbruik van maken, want dan krijg je ruzie.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor shogun » 19 jan 2009 21:14

[quote="Bobske"]
Lictors
Je gooit voor iedere lictor apart. Je kunt wel 2 lictors als een single elite choice nemen maar ze zijn allemaal apart een unit. En je rolt per unit voor je reserve roll (zo ook met Zoanthropes maar niet met Biovores want daar staat specifeik bij dat ze als unit deployen)


We hebben dit wel altijd zo gedaan bob maar volgens mij zijn er geen regels die dit bevestigen. Volgens mij staat er nog steeds dat je de modellen apart mag deployen maar niet dat ze daarna tellen als een aparte unit. ook niet ten opzichte van reserves.

[quote="Bobske"]Los
Je kunt hierover blijven zeuren.
Niet te pietluttig doen zou ik zeggen. Als judge ga ik dan toch rulen ten gunste van diegene die het minste zeurt ;)


Met True LOS blijf je altijd dit probleem houden. Mocht je daadwerkelijk terrain hebben waardoor een carnifex bijna geheel in cover kan staan, dan kun je het altijd van te voren vragen aan je tegenstander.


[quote="Bobske"]Bases, ge zegt alles op de juiste base en daar ben ik het mee eens want het maakt wel uit met meten voor shooting assault etc.


geheel mee eens. In merendeel van de gevallen is het nauwelijks een voordeel als de tegenstander een iets wat grotere base heeft. Zelf moest ik een keer spelen (GT) tegen een geconverte defiler van wel 40 cm hoog! Deze colossus stond op een base van 25 cm doorsnee. De base vond ik niet zo erg maar het feit dat de speler vanuit het "oogpunt" van de defiler keek was wel wat oneerlijk, aangezien hij over alle cover heen kon kijken!!
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Berichtdoor Squiggoth » 19 jan 2009 22:14

[quote="Caladai Doomblade"]Bases: Het is compleet legaal om dingen op GROTERE bases te zetten dan waar ze op horen


Nee, dat was 4th edition. Tegenwoordig moet je de bases gebruiken die met het model worden geleverd.

In 6th edition mag je wellicht vierkante bases gebruiken, of het juiste formaat van een base random bepalen! :P
Squiggoth
 
Omhoog

Berichtdoor Caladai Doomblade » 19 jan 2009 22:21

Dus: Stefans forge-world avatar staat op een illegale base en guard weapon teams mogen niet met 2 man op een scenic base? Jawel, dat mag wel. Er is niet echt een standaard regels voor. Bikes bijvoorbeeld komen niet met een base, dus wat moet je daar dan mee? In principe zijn, als je redelijk blijft, grotere bases wel toegestaan, ook op GT's en dergelijke. Vehicles hebben bijvoorbeeld ook geen bases, en je mag ze gewoon converten, zelfs als ze daar groter (of kleiner) van worden.

In principe is het heel slim om een rhino te converten naar soort van kleine land raider: sneller cover/out of sight en blast markers scatteren sneller van je model af. Het is misschien niet eerlijk, maar het mag (zolang het maar citadel modellen zijn en je je tegenstander inlicht over wat als wat telt)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Skevan » 19 jan 2009 22:24

klein detail. volgens mij komen bikes nu wel met bases. ik heb van die langwerpige bases gezien met een ronde voorkant. Heb zelf nog geen nieuwe bikes gekocht, maar ben pretty sure en bij the way voor toernooien ga ik de GW avatar aanschaffen. kleiner dus beter te verbergen.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Berichtdoor Squiggoth » 19 jan 2009 22:29

Oh dat klopt, in het nieuwe roelboek is base size een kwestie van "discuss with your opponent". Wèl zo verstandig van GW, aangezien ze vaak niet eens de moeite doen om identieke modellen met consistente voetstukjes te verpakken .... koop maar eens voor de grap drie Killa Kanz. :p
Squiggoth
 

Nieuw vraagje over de regeltjes

Berichtdoor Lex » 02 maart 2009 23:42

En weer een nieuwe vraag om de mensheid bezig te houden:

In mijn DA codex staat dat een company master als standaard wargear heeft:
power armor
bolt pistol
krak&frag grenades
iron halo
chainsword

Ik mag voor 25 punten mijn chainsword inruilen tegen 1 lightning claw
er staat ook dat ik een storm bolter mag nemen voor 5 punten

Als ik dat doe heb ik dus een stormbolter, een lightningclaw, en een bolter als bewapening.

Nou heb ik standaard 3 Attacks, maar in het grote regelboek staat dat een pistol in close combat een extra attack is.
Betekent dat dan dat ik 4 attacks heb?
En mag ik die 4e attack dan ook rerollen als ik mis?
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Avatar gebruiker
Lex
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 17 feb 2009 19:59
Woonplaats: Nieumehgen

Berichtdoor vhati » 02 maart 2009 23:51

zover ik weet staat ook in t boek dat je bij powerfists, thunderhammers en lightning claws alleen een extra attack krijgt voor een additional handweapon als je een 2e neemt dus pas bij 2 lightning claws heb je die 4e attack en ja als je 2 lc hebt mag je die 4 rerollen. (dus ook pas bij 2 fists en 2 hammers)

bij de sm codex zijn de claw en een power weapon net zo duur, maar t verschil is dat je pw+pistol wel een extra attack op levert en een claw+pistol niet, maar wel reroll to wound heeft
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron