Coreheim

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Coreheim

Berichtdoor Beastherder » 26 apr 2015 20:22

Een paar gasten waren hier een paar weken geleden mee bezig op de club, en ik heb het zelf ook maar eens opgezocht


Coreheim, oftewel een uitgebreide aanpassing van het originele Mordheim (zeg maar gerust een compleet nieuw spel), uitgebreid ge-playtest en gemodificeerd door de internet-gemeenschap

http://www.coreheim.com/


Zelf de regels alleen nog maar doorgelezen, maar ze zien er heel netjes uit

Alle onduidelijkheden vage beschrijvingen zijn er helemaal uitgeschreven, heel verfrissend ^_^
(nee, deze skill is niet te combineren met die andere, ja, een magisch zwaard is ook gewoon een zwaard, etc....)


Ik mis wel wat van de rare Mordheim regeltjes die er lekker smaak aan gaven(wat is er mis met 6 verschillende Critical Hit tabellen? :P ) maar ik zie wel in dat duidelijke regels met goede balans ook hun voordelen hebben :wink:


Opbouw van sommige warbands is ook duidelijk anders (Een Possessed is de leider van een Possessed Warband :huh: ) en geeft meer mogelijkheden voor het gebruiken van 'gewone' Warhammer modellen
Empire Greatswords en Skaven Stormvermin zijn opties, en een helm is niet langer een apart stuk equipment, iets wat het vinden van WYSIWYG modellen voor Mordheim altijd heel lastig maakt


Binnenkort maar eens uitproberen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Coreheim

Berichtdoor kaleith » 26 apr 2015 23:54

Heb deze regelset in het voorbijgaan ook eens gezien. fijn ook dat undead tenminste 2 opties hebben voor units die xp hebben, lategame was een probleem voor de oude undead, je had een prima vampire maar de rest levelde niet, op je ghouls na, en die mochten geen equipment. Nu kun je tenminste skellies met gear en xp fielden.

en de critical hit tabellen kunnen we er altijd in houserulen, toch ?:P
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Coreheim

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 27 apr 2015 14:46

Woohoo! Meer (niet)Mordheim spelers!
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines
 
Berichten: 400
Geregistreerd op: 14 aug 2012 14:16
Woonplaats: Eindhoven

Re: Coreheim

Berichtdoor kaleith » 08 mei 2015 12:33

Het systeem blijkt prima te werken, ook vrij snel- maar je merkt wel dat ene hoop gestandardiseerd is- tot het punt dat onze leaders identieke statlines hadden en mekaar in de eerste ronde combat verwondden, en in de tweede ronde ze beide tegen de vlakte gingen. Dus je verliest wel degelijk aan charme, maar het speelt vlot en is wel beter balanced.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Coreheim

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 mei 2015 12:50

Met welke warbands speelden jullie?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Coreheim

Berichtdoor TROLL » 08 mei 2015 13:27

heb zelf met Bram & Co al een flink aantal potjes gespeeld/gezien. En ik kan me niet vinden in het statement over de standaardisatie van stats/leiders.

Er zijn een aantal verschillende warbands die elk op een eigen wijze spelen. En natuurlijk beginnen leiders enigzins hetzelfde (hoewel je dan nog gewoon keus hebt in equipment en je eigen speelstijl). Je warband members ontwikkelen zich semi random.

Equipment en rules zijn balanced en maken voor de gamer een uitdagend spelletje, als het om RP gaat heeft het misschien wat ingeleverd t.o.v. Mordheim.
Laatst bijgewerkt door TROLL op 10 mei 2015 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Coreheim

Berichtdoor Anatastarte » 08 mei 2015 14:28

Klinkt leuk. Eventueel eens kijken naar hoe dwergen zijn uitgewerkt in dit spel. Hebben we 'city' terrein voor fantasy?
Spelsystemen:
WFB: Dwarfs (0-2500pts max) / Bretonnians (in onderhoud)
W40K: Chaos Space Marines( 0-2000isch pts/(Tyranids 0-1500isch pts)

In de planning:
Firestorm Armada
Legers die ik speel: WFB: Dwarf/Brets W40K: CSM/(Nids)
Avatar gebruiker
Anatastarte
Chaos Space Marine Posessed Ballerina
 
Berichten: 48
Geregistreerd op: 02 aug 2013 00:36
Woonplaats: Arnhem

Re: Coreheim

Berichtdoor Beastherder » 08 mei 2015 14:34

We hebben uitgebreid Mordheim terrein op de club :yes:


Ik zag echter geen regels voor Dwergen Warbands in Coreheim :snif:

of heb ik ze gewoon gemist?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Coreheim

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 mei 2015 15:20

Nope, geen dwarfs in Coreheim. Jammer. :snif:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Coreheim

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 08 mei 2015 16:37

[quote="Caladai Doomblade"]Met welke warbands speelden jullie?

We speelden Possessed tegen Undead. Op een special rule of twee na waren de statlines van alles eigenlijk wel hetzelfde.

Ik vind ook dat de standaardisatie en het schaven voor snelheid erg jammer zijn. Dus... iemand potje Mordheim? :P
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines
 
Berichten: 400
Geregistreerd op: 14 aug 2012 14:16
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten