door Beastherder » 09 apr 2015 16:43
[quote="Benman"]Dan gaat Helm's Deep in de verkoop.
Zonde!
Dat is zo'n prachtig show-model, ook als je het spel niet speelt
Het LOTR spelsysteem is uitstekend
Je hoort/leest regelmatig van thuis-gemaakte regelsets voor bv historische settings die er op gebaseerd zijn
(Niks wat gepubliceerd is, helaas, want dat levert uiteraard copyright problemen op)
Een goede indicatie dat het met de (uiteindelijke) basis regelset wel goed zit
(De eerste versie die uitkwam bij de eerste film was belabberd, met een vreselijke balans tuusen de Good en Evil legers. Dit kwam ook omdat er in de eerste film nu eenmaal niet zulke heftige bad guys zitten, en als het niet in de film zat mocht GW het ook niet maken. Dit zorgde voor een slechte reputatie bij de 'old-school' Warhammer spelers waar het nooit van af is gekomen
Onterecht, want de latere versies waren veel beter)
Het is verbazingwekkend hoe snel de markt voor LOTR instortte toen de hype van de films eenmaal weg was
GW heeft het nog lang geprobeerd te rekken met allerlei modellen die niet uit de films kwamen (niet veel soeps) en, nog wanhopiger, die regels om grote battles te spelen (oftewel de laatst overgebleven LOTR spelers zo ver te krijgen om veel meer modellen aan te schaffen)
Ik had nog even hoop dat het met de Hobbit films weer terug zou komen, maar die mogelijkheid heeft GW compleet verprutst
Misschien dat het ook door de licentie komt, maar de prijzen die GW voor die modellen vraagt zijn compleet idioot
Op die manier recruteer je echt geen nieuwe spelers en ook je trouwe fans bedenken zich wel 2 keer voor ze daar aan beginnen
Ik had wel zin in een paar Hobbit modellen, puur voor de heb en zo, tot ik de prijzen zag