The dead come to Mordheim

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

The dead come to Mordheim

Berichtdoor Richard » 25 nov 2011 11:18

Eindelijk was het weer stil in het winterse bos. Het lawaai had lang geduurd. De dorpsbewoners van het nabije dorp, Varcal zullen die nacht wakker hebben gelegen van de angstaanjagende geluiden. Maar nu was de rust weergekeerd.
Gehurkt tussen twee boomstronken staarde baron Harloc in de vlammen. Zijn stalen pantser gedeukt en bevlekt met spetters rood bloed. Om hem heen lagen de lichamen van de wezens die het grote vuur hadden aangestoken. In stukken gescheurd, ontvelt, verbrand.
Maar Harloc had geen aandacht voor de lichamen in de sneeuw.
Hoe had een prachtige nacht zo snel in een ramp kunnen veranderen. Amper anderhalf uur geleden had hij in zijn landhuis genoten van de diensten van een jonge maagd. Ze was door de bewoners van Varcal, aan een boom gekluisterd, als offer aan de witte meester.
Harloc ging niet vaak in op de offers van de dorpelingen. Het dorp was klein, met een bevolking van amper honderd bewoners. Te veel mensen wegnemen zou de bevolking uitdunnen. Hetgeen op lange termijn Harloc zelf zou schaden.
Maar dit keer was het anders! Deze jonge dame was een schoonheid. Hij had haar halfnaakte lichaam op een afstandje staan bewonderen. Hoe ze daar bibberend in de sneeuw lag, woedend om wat haar aangedaan was. Toen hij haar benaderde veranderde het tafreel dramatisch. Schreeuwend van angst had ze voor hem gekronkeld, om aan haar boeien te ontsnappen. Maar aan baron Harloc viel niet te ontsnappen.
Genietend van de laatste druppels rood vocht, had baron Harloc op zijn satijnen dekens gelegen. Het meisje had aan zijn beste verwachtingen voldaan, het was het absoluut waard geweest om haar mee te nemen. Rustig voor zich uit starend naar het plavond dwaalden zijn gedachten af. Hij zou dit vaker moeten doen! Hij had er alle recht toe.
Daarna ging alles razend snel. Plotseling werd zijn rust ruw verstoord. Lawaai op de begane grond. Harloc rende er heen. Een gevecht in de hal, zwaardgekletter, Woeste krijgers die zich op zijn bedienden stortten. Fakkels en knuppels gedragen door gespierde krijgers. De geur van grote hoeveelheden bloed deed Harloc's hoofd tollen.
Razendsnel schoot hij naar voren, zijn zwaard als de wervelwind van de dood. Een arm vloog door de lucht, een nek werd gebroken, zijn vuist brak ribben. De aanvallers leken snel hun moed te verliezen.
Totdat plotseling een afzichtelijke gedaante in de deuropening verscheen. Het monster was ooit vrouw geweest, maar nu was ze dat zeker niet meer. Een grote klauw groeide uit haar arm. Haar huid was een vreemde blauw-paarse kleur. Haar ogen als vurige bollen.
Harloc had geweten dat er volgelingen van chaos in de omgeving gezien waren. Maar nooit hadden ze gewaagd zijn landhuis binnen te treden.
Het gevecht wat uitbrak was slopend geweest. Harloc's had al zijn kunsten aangewend, maar de volgeling van tzeench ontweek zijn aanvallen. En als hij haar toch raakte, sloot de wond zich in een mum van tijd. Hij werd zelf meermaals geraakt door de grote schaar.
Om zich heen zag hij zijn laatste bedienden een voor een vallen.
Nog vier, nog twee, nog een. Als het monster hulp zou krijgen, zou hij zeker het onderspit delven.
Met een snelle zwaai schoot hij tussen twee tegenstanders door, naar de voordeur.
Twee grote sprongen over straat, van de heuveltop naar beneden. Het woud in.
Achter zich voelde hij de warmte van zijn eigen landhuis, dat in vlammen op ging.
Geen tijd om zich daarover druk te maken, Necallar de Necromancer moest zichzelf maar redden. Het overleven van een vampier ging altijd voor.
In het bos had Harloc zich kort verstopt. Verzwakt door zijn verwondingen sloop hij langzaam tussen de bomen door. Hij moest bloed vinden, om weer aan te sterken.
In de verte hoorde hij het geroffel van trommels en lange uithalen van grote hoorns.
De beastmen die Harloc vond boden maar weinig weerstand tegen de bleke krijger.
Het bloed in hun aderen had hem snel weer op de been.
Maar pas nu, geknield tussen de bomen voelde hij zijn verlies. Lange tijd had hij met Necallar in het landhuis gewoond, nu was het weg. De necromancer was weer eens op de begraafplaats geweest, die zou het wel overleven. Hij zou hem later wel opzoeken.
Maar hij moest opnieuw beginnen. Nieuwe volgelingen zoeken, een nieuw leger oproepen uit de dood.
Langzaam keek baron Harloc om zich heen, de verminkte dode lichamen van de beastmen kleurden de sneeuw om hem heen rood. Een diepe zucht ging door hem heen. Hij moest toch ergens mee beginnen.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: The dead come to Mordheim

Berichtdoor Richard » 25 nov 2011 11:19

Teaser voor mijn nieuwe mordheim warband.
Kortgeleden een begonnen.

Vampire baron Harloc
Necromancer Necallar
En een lading dode/halfdode beastmen

Soon coming to a table near you! Beware!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: The dead come to Mordheim

Berichtdoor Bobske » 25 nov 2011 11:28

Goed verhaal, ik heb gisteren al het begin gezien van de warband, ik ben benieuwd.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: The dead come to Mordheim

Berichtdoor Richard » 25 nov 2011 11:58

Word een heel eenvoudige warband.
1 Vampire
1 necromancer
3 dregs
3 ghouls
en 2 dire wolves

In de toekomst moet het hele legertje gebaseerd worden op de vampier. De rest mag dood.
Doordat de vampier in de regels bijna alle skill tables mag gebruiken kan hij echt veelzijdig worden. Ik zit nog te twijfelen of ik een combat-vampire wil maken
Of richting een vampire-magiër wil spelen. Beide kunnen echt leuk worden... hmmm...

de eerste is early game al leuk.
De tweede moet eerst 2 skills krijgen, en word dan erg indrukwekkend... maar skills krijgen met je generaal valt nog niet mee.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: The dead come to Mordheim

Berichtdoor Chris » 25 nov 2011 17:25

Die arme vampier toch. Gemene chaos om hem uit zn huis te gooien!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: The dead come to Mordheim

Berichtdoor Richard » 26 nov 2011 11:32

tja... stakker...
Maar de eerste beste chosen-chaos-dude gaat gewoon aan stukken gescheurd worden. ( tenzij hij van simon is... dan word het waarschijnlijk een omgekeerd verhaal ).
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: The dead come to Mordheim

Berichtdoor Furios666 » 26 nov 2011 13:27

:whistle:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: The dead come to Mordheim

Berichtdoor TROLL » 27 nov 2011 12:31

Simon is like the Chuck Norris of mordheim
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: The dead come to Mordheim

Berichtdoor Richard » 02 dec 2011 00:50

ik kom er net achter dat de poison, die ik voor mijn vampier heb gekocht, maar eenmalig gebruikt kan worden.
Das eigenlijk wel wat slecht voor een item van 38 gold... vinden jullie het goed als ik dat item inruil voor een ander
item van gelijke rarity/of lagere rarity??
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: The dead come to Mordheim

Berichtdoor TROLL » 02 dec 2011 11:28

jep :) is goed,

neem healing herbs! als die een lagere rarity hebben XD
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Volgende

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten