Warhammer Old World

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Beastherder » 14 nov 2023 16:32



Wat kleine tweaks hier en daar, maar de basis principes zijn redelijk hetzelfde -_-

Grootste verschil is dan waarschijnlijk wel dat de 'shooty' magic ook in de Shooting Phase gebeurd (en evt. movement magic in de Movement Phase, etc.)
Geen aparte Magic Phase meer, dus :Tzeentch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6142
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Bobske » 18 nov 2023 06:57

https://www.warhammer-community.com/202 ... the-sands/


Afbeelding

:o :o :o

Flabbergasted....

zo'n model dat je denkt, how the tijd om je mond te spoelen! komt maar eens in de zoveel tijd voor, :wub: :hc: :worship: :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3936
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Beastherder » 21 nov 2023 17:42

En de combat regels:

https://www.warhammer-community.com/2023/11/20/old-world-almanack-fight-the-good-fight-in-the-combat-phase/


Zoals alle vorige regels, klinkt allemaal heel prima ^_^

Geen rare dingen als het afschaffen van WS vs WS tabel zoals bij de andere GW spellen tegenwoordig.
Grootste verandering is dat nieuwe resultaat van combat. Naast 'stug doorvechten' en 'wegrennen' hebben we nu ook 'langzaam naar achter'
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6142
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Bobske » 05 dec 2023 16:46

https://www.warhammer-community.com/202 ... ttlefield/

It's a kind of magic!

En wat vinden we hier van? Old Skool people?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3936
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor drava » 05 dec 2023 17:02

Ben heel erg benieuwd hoe het in de praktijk bevalt maar het primair dispellen door andere tovenaars (of runepriests) is wel echt wat anders. Benieuwd of magic dan veel belangrijker wordt omdat het in alle fasen terug komt en nu dus ook een extra element heeft van tactisch plaatsen. Want als je een tovenaar verkeerd neerzet dan wordt dispellen een stuk lastiger ook al heb je een sterke tovenaar bij (de 'gratis' 2d6 per turn is maar een kleine kans op dispel natuurlijk). Beetje bang dat het een wapenwedloop wordt waarbij steeds meer punten worden geinvesteerd in steeds krachtigere tovenaars. Maar goed, geen idee of spreuken zo sterk worden om de uitslagen van gehele battles te bepalen en misschien dat dispel scrolls ook nog een sterkte functie hebben.

De regels dat op een dubbel 1 dispellen niet lukt voelt voor mij als een logische, weet niet meer zeker of die er vorige edities in zat. :unsure:

Dus al bij al, het artikel roept weer veel vragen op. Houden ze je toch mooi 'in the loop'. :wink:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 570
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Beastherder » 05 dec 2023 17:30

Belangrijkste verschil is dat er niet meer een pool aan power/dipell dice is die je kan gebruiken.

Iedere Cast/Dispell is een 2D6 rol

Haalt een beetje wat tactiek uit de magic phase (proberen met onbelangrijke spells de dispell dice van je tegenstander uit te lokken, al je 5 dice gebruiken voor die ene 5+ spell die nu echt moet lukken, etc.)
Maar ik kan er mee leven. Wel wat simpeler zo -_-

De regels dat op een dubbel 1 dispellen niet lukt voelt voor mij als een logische, weet niet meer zeker of die er vorige edities in zat.

Dubbel 1 was wel vaker een auto-faal (net als dubbel 6 een auto-succes kon zijn)
Belangrijker verschil is dat de verdedigende Wizard nu ook een Miscast resultaat kan krijgen, met alle potentiële nare resultaten die daar bij horen
(Naast een wizard staan kan erg slecht voor je gezondheid zijn. 5"blast S10 AP-2 is wel het einde voor de meeste units :disturbed: )

De 24"/18" range voor een dispell poging is ook nieuw. Dat was in (alle?) voorgaande edities onbeperkt de hele tafel.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6142
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Beastherder » 12 dec 2023 11:16

Statlines en unit regels :geek:

https://www.warhammer-community.com/2023/12/11/old-world-almanack-living-saints-and-special-rules/

Afbeelding

Afbeelding


Was 30x60 cavalry base al bekend? :scratch:
Past iig wel bij de verwachtingen

Verder wel zoals verwacht (wel rekening houden met dat dit dus wel de meest super-duper-ultra-elite is van de Bretonnians)
Interessant dat de Lance-formatie dus een optie is voor Bret cavalerie

AP is nu dus een aparte statline voor het wapen, wat waarschijnlijk betekent dat het niet meer direct gerelateerd is met de Strength.
Vind ik wel prima, geeft meer ontwerp-ruimte.
Betekent dat je nu ook modellen hebben met bv S6 en toch geen AP (blunt force) waar toepasselijk
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6142
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Beastherder » 15 dec 2023 15:28

Iemand bij de drukker kon het niet laten een plaatje te schieten :piccie:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dat is een grote army box
Startset mét regelboek en klassieke whippy sticks :bottom:

Helaas dus wel bijna allemaal (hele) oude sculpts :snif:
Alleen de draak en karakter te voet zijn nieuw.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6142
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Beastherder » 19 dec 2023 20:06

https://www.warhammer-community.com/2023/12/18/old-world-almanack-mustering-the-grand-army-of-bretonnia/

Wat meer info over Army Composition en ook wat andere Bret unit stats




Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Minstens 25% Core, Max 25% Rare, etc. klinkt allemaal heel bekend :yes:

Benieuwd wat de opties zijn voor die 20% 'Mercenaries'
Terugkeer van de Dogs of War??

'Suspicious' Allies klinkt ook interessant ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6142
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor drava » 20 dec 2023 10:38

Oeh dit is wel tof om te lezen. Geeft weer allerlei mogelijkheden met zowel mercenaries als allies. Bretonnians met gunline? :grijns:

En zijn squires een nieuwe unit? :scratch: Want the mounted Yeomen ken ik wel maar ze worden apart genoemd.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 570
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten