Pagina 1 van 2

Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 03 okt 2015 16:59
door Onnozel
Hier de website en de regels van de 9th editie.

Dit is de fanbase nieuwe regelset gebaseerd op de 8th editie.

De ETC toenooien zullen deze regels gaan gebruiken na een stemming tussen 9th, 8th, AoS en koW.

http://www.the-ninth-age.com/index.php?simple-page/

Re: Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015 19:03
door Benman
LOL ...... leave a gap and someone jumps in. GW, eat your heart out. :grijns:

Facebook: https://www.facebook.com/9thage?fref=ts

Re: Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015 13:38
door Gotrek
Ik ben erg actief op het Dwergen gedeelte van het forum. Ik was erg skeptish in het begin, maar heb me daar overheen gezet om te proberen ze te helpen het best mogelijke spel te maken. In Andere systemen mis ik gewoon erg veel van de regeltjes die WHFB voor mij zo leuk maakte (regels zoals de Runes bij Dwergen). Helaas zitten er een hoop tussen die met ontzettend rare ideen komen, en was er in het begin bijna niets meer van WHFB over. Volgens mij beginen ze nu wel een beetje door te krijgen dat dat niet gaat werken (als dit niet het vervolg op WHFB word waarom zouden mensen dan niet gewoon op Kings of War overstappen is een punt wat vaak word aangehaald).

Re: Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015 13:46
door TROLL
Ben benieuwd hoe dit uitpakt :) leuk initiatief

Re: Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015 21:19
door Beastherder
Het moet in de basis natuurlijk wel warhammer blijven
otherwise what's the point? :dunno:

snelle vraag: heeft het nog steeds de random charge afstand en niet-schalende magic van de vorige editie warhammer?

Want dan hoef ik hier niet verder naar te kijken :nono:

Re: Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 06 okt 2015 08:14
door Caladai Doomblade
Ik heb me er niet erg in verdiept, dus onderstaande 'rant' kan er compleet naast zitten, maar dit is wel mijn eerste indruk. Start rant:

Hoewel ik het een mooi initiatief vind, heb ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen in een systeem wat enkel door een online community ondersteund wordt en niet door een bedrijf dat een gedegen productondersteuning kan bieden.
Daarnaast zet ik mijn twijfels bij een stemming waarin de stemmers kiezen tussen 4 systemen waarvan er één door hun eigen community is ontwikkeld, om 1 van de andere systemen (AoS) te vervangen. Niet erg 'representatief' ben ik bang.
Als laatste heb ik weinig zin om een systeem te gaan spelen waarvan het 75 pagina tellende regelboek (kaal, geen plaatjes, geen fluff, echt 75 paginas met regels) nog continue aangepast wordt en ik dus elke keer nieuwe veranderingen moet bijhouden en, belangrijker nog, onthouden. Ik heb al 4 edities warhammer door mijn hoofd zwermen, dus dat wordt nooit wat.
Daarnaast is er geen fluff, en die zal ook niet snel komen of als het wel komt snel gevolgd worden door een copyright claim.

Kortom, hoe langer ik er over nadenk, hoe minder enthousiast ik hier over ben. Ik denk dat er meer potentie zit in Kings of War. :dry:

@Beastherder: Ik zie in ieder geval random charge ranges... :whistle:

Re: Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 06 okt 2015 12:38
door Furios666
Ik kan me volledig bij Laurens aansluiten. Warhammer is dood, laat het daar waar het is, want eerlijk gezegd vond ik 8e editie ook al niet fantastisch met de volledige over de top sterke magic.

9th...tsja, leuk dat iemand er iets mee wilt doen, maar ach, speel dan gewoon 8e. Een perfect spelsysteem bestaat niet en dan hou ik me liever bij "officiele" meuk dat door bedrijven ondersteund wordt met "officiele" verklaring van regels (FAQ's etc.). Zo'n levend rulebook is leuk, maar je gaat dan zeker problemen krijgen met iedereen up to date houden.

Verder ETC...moeten we dat werkelijk zo serieus nemen? Ik hou het zelf bij KoW :yes:

Re: Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 06 okt 2015 13:57
door Gotrek
Laat ik eerst voorpop stellen dat ik zelf ook erg skeptisch ben, en me afvraag of dit systeem over 5 jaar nog bestaat (dit zal van een aantal dingen afhangen, maar dat is nu niet belangrijk).

Het systeem is opgezet door enkele leden van Swecomp en vogens mij ook ETC, het staat hier echter helemaal los van (afgezien van het feit dat ETC heeft besloten met dit systeem verder te gaan voor de komende toernooien).

Ik denk niet dat je het kunt verglijken met een open rulebook community systeem, want de jongens die dit doen doen het wel erg professioneel. Wel willen ze naar de communities luisteren, maar zullen aan hun eigen visie vast blijven houden. Er zijn naast het officiele rules team verschillende andere teams samen gesteld (hier hebben mensen serieus op gesolliciteerd). Zo zijn er per Army Book commissies (hoewel het rules team altijd het laatste woord blijft houden), zijn er achtergrond(fluff) teams, en mensen voor het artwork/design. Het is dus echt niet zo dat er dadelijk 77 pagina's met alleen maar regeltekst zijn.
Op dit moment zit het geheel nog in een erg vroege Beta, regels staan eigenlijk alleen maar online zodat mensen die het willen kunnen playtesten, en zij die informatie kunnen gebruiken (naast hun eigen ervaringen). Eind oktober/begin november komt de eerste grote update, army books op dit moment zijn eigenlijk alleen maar even snel snel samengesteld zodat het main rulebook getest kan worden (er gaat dus ook vooral in de army books nog een hoop veranderen).

Dat het in de basis zo veel mogelijk op Warhammer moet blijven lijken is iets wat ik bijna dagelijks op het forum aanhaal. Helaas is het forum niet echt representatief voor het spel want het zit vol met lui die een gedachtengang van een 12 jarige hebben (google wat op plaatjes en alles wat je tegenkomt is supercool en moet meteen als nieuwe unit in het armybook komen). Voor mij de reden om wat tegengas te geven. Helaas moet ik wel zeggen dat Dwarfs waarschijnlijk het lastigste regelboek is (vooral omdat het regelteam in het Dwarven stigma lijkt te geloven en denkt dat iedere Dwarfs speler alleen maar gunlines wilt spelen). Hier komen dus best wel wat veranderingen in voor, gelukkig blijft het Rune systeem wel bestaan (de reden waarom ik bij KoW toch wel ben afgehaakt).

Random charges bestaan nog wel, maar er is nu wel een minimum afstand die je zowieso haalt 4 inch + movement (in de regels staat het uitgelegd dat als je lager gooit het als minimaal 4 geld, je hebt hier wel een unit champion voor nodig). Ook dit kan uiteraard nog veranderen.

Het andere wat mij uitermakte stoort is de totale paniek van somige mensen als het over GW gaat. Zelfs namen die door meerdere andere bedrijven gebruikt worden durven ze niet altijd te gebruiken (ik heb ze al wel een paar keer kunnen overtuigen, maar in het tijdelijke armybook ziet het er idd nog niet uit). Daarbij zijn er ook weer een hoop idioten die met de meest verschrikkeijke namen komen en dit dan zelf weer helemaal geweldig vinden.

Ik kan iedereen die er nu van schrikt dus aanraden om gewoon even af te wachten, of om je juist in de duscussies te mengen (als je de tijd en het geduld er voor over hebt, want af en toe word je er niet goed van). Ik heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijke product echt niet zomaar een community living rulebook word (of iets van een bedrijf wat zijn modellen probeerd te verkopen). Maar het zou inderdaad ook erg verkeerd kunnen uitpakken en totaal geen WHFB feel meer hebben. In dat geval zijn er meer dan genoeg andere alternatieven.

Re: Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 06 okt 2015 15:59
door Beastherder
Heel vreemd om te besluiten je toernooien te gaan organiseren met iets wat nog zo heel erg in ontwikkeling is :dunno:


Ik hoor over een jaartje wel of het iets geworden is :whistle:

Re: Warhammer 9th

BerichtGeplaatst: 07 okt 2015 00:15
door Gotrek
Ja het vertrouwen moet dan wel heel erg groot zijn, maar goed ik ben toch geen toernooi speler dus laat ze het daar maar lekker uittesten. Goed om snel te weten te komen of het geballanceerd is.