WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Samen Warhammer 9th edition skirmisch beginnen een goed idee?

Poll eindigt op 26 apr 2015 16:04

Ja, ik doe mee.
5
29%
Misschien ik wil eerst de kat uit de boom kijken
7
41%
Nee, ik wil het wel doen maar wil alles van mezelf
3
18%
Nee, ik speel geen/ga geen 9th edition spelen
2
12%
 
Totaal aantal stemmen : 17

WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor Bobske » 27 maart 2015 16:04

Ik zit te denken over een nieuw club concept.

Met een groep samen spullen aanschaffen, schilderen en spelen

Vroeger speelde iedereen Warhammer.
FB en/of 40K

en we deden er wat losse spellen bij. Necromunda, Mordheim, Epic etc.
Nu heb je vele spellen.
We klagen al jaren dat GW te duur is maar hebben bijna allemaal enorm veel in de kast staan. Meerdere legers van meerdere spellen.

Als we een nieuw spel beginnen steken we daar weer veel geld en moeite in.
Bv
X-wing heeft iedereen al meteen meer schepen dan hij in een normaal potje kan gebruiken, en meerdere fracties.
Marvel Dice Masters hebben ik en Stefan al weer een hele zut dubbele kaarten en dice en de verzameling van 2 verschillende sets beide samen compleet.

Ik ben ook clubkampioen in het kopen en weer goedkoop verder verkopen als ik er even later niks meer mee doe. Ik gun iemand anders meer het plezier dan dat ik zelf het geld wil/nodig heb.
En de meeste van ons spelen volgens mij alleen/voormalijk op de club

Ik ben ook bezig met over mijn consumeren na te denken.
IK wil wel leuk leven maar hersenloos consumeren, elke keer weer iets nieuws en meer, meer meer, daar word je niet gelukkig van ben ik wel achter.
Maar samen een spelletje doen, samen iets maken dat vind ik wel leuk.

Dus mijn idee: een clubje binnen de club, als experiment.
Ik ga ervan uit dat Warhammer 9th edition er als volgt komt uit te zien:
-Oldhammer, gewoon in de Warhammer wereld voor de End Times het ouderwetse Warhammer spelen met je legers.
-End Times Warhammer , gooi lekker alles bij elkaar met extra grote monsters etc., Warhammer Apocalypse dus
-New Warhammer, de post End Times skirmish game.

Ik verwacht een basisdoos zoals Shield of Baal. 2 kleine legers/warbands in 1 doos met regelboek.
http://www.games-workshop.com/en-NL/Shi ... rm-English

Voorstel:
Iedereen die mee wil doen legt wat geld in. Iedereen hetzelfde
-We kopen de basisdoos.
-We zetten de minaturen in elkaar en schilderen ze samen.
-Iedereen kan doen wat hij leuk vind, bv Chris T. zet ze in elkaar, Stefan en/of Jan basecoaten ze, Ik en Joost zetten ze in de basiskleuren en Frank P. en Gerie doen de details (ik noem maar wat namen;)
Dat doen we ook samen, op de club en/of thuis. Maar alles moet wel elke week op de club weer aanwezig zijn dat iedereen er aan me kan helpen en mee kan spelen.
- Dan hebben we dus in een paar weken 2 mooie warbands/legers af en kan iedereen er meer spelen.
-Is het leuk, kopen we samen nog een 2 warbands, Kunnen er al 4 mensen tegelijk spelen. (ligt er aan hoe/wat GW uitbrengt)
-We kunnen er ook intro battles mee houden
-Wil iemand extra meedoen, prima, bepalen we een basisinleg, en kunnen we weer nieuwe spullen kopen.
-Bang dat het gejat wordt? Dan maken we een kast/kist/bak met sleutel(s) voor de leden.
-Doe je niet meer mee, dank je voor de moeite je inleg heb je plezier voor gehad.
-wil je het buiten de club een keer spelen(toernooi), moet toch ook


Voordeel:
-minder inverstering zowel qua geld als tijd per persoon
-gedreven groepje
-makkelijk instappen voor nieuwe mensen, mensen met minder geld


Wat denken jullie er van?
De pol loopt 30 dagen.
Je mag 2 opties aanvinken, doet dit ook als je twijfelt
En graag motivatie, extra ideeen aub.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor Bobske » 27 maart 2015 16:09

Ik heb dus zelf
Ja ik doe mee
en
kat uit de boom kijken ingevuld.

Het is mijn idee dus tuurlijk wil ik meedoen/het regelen.
Maar WHFB 9th is nog niks van bekend, dus even de kat uit de boom kijken/afwachten.

Verder kan dit ook voor andere games.
-Mijn Dreadball Terraton Team + Giant ligt al een jaar op de club en kan iedereen gebruiken.
-X-wing heb ik dus de Tantive IV gekocht omdat dat meer voor een campaign is en mijn x-wing kan ook iedereen lenen, ligt nu op de club.
-Mijn Marvel Dice ligt vanaf donderdag er, dus die kan iedereen spelen op de club.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor Skevan » 27 maart 2015 16:26

Komt er dus ook een optie:
Ja, maar geen GW spel :grijns:


ik heb ja en kat uit de boom gestemd. Ik zie wel waar het schip strand
Laatst bijgewerkt door Skevan op 27 maart 2015 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor theWoodcutter » 27 maart 2015 16:30

Ik doe wel mee. ^_^
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor Chris » 27 maart 2015 16:45

Ik heb kat uit de boom en nee gestemd. Ik was eigenlijk niet van plan nog bijzonder veel aan GW spul uit te geven. Ik heb ondertussen zoveel staan dat verdere investering mij een beetje zondig lijkt. (Dit geldt niet voor andere spelsystemen. Met de groep een raider/rebel transport aanschaffen heb ik zeker oren naar.)
Daarentegen is de optie "-Doe je niet meer mee, dank je voor de moeite je inleg heb je plezier voor gehad." voor mij wel aantrekkelijk. Het zien als een soort van contributie om met nieuw spul te kloten. Nou is het daar alleen jammer dat het over fantasy gaat, waar er over het algemeen een stuk minder te converten/kloten valt.
Vandaar dus mijn eindoordeel nog even kat uit de boom kijken.
Laatst bijgewerkt door Chris op 27 maart 2015 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor vhati » 27 maart 2015 16:46

Ik heb nee gezegd,

paar punten:
1 als ik geld spendeer wil ik de modellen gewoon hebben, wil ik de modellen er uit laten zien zoals ik het mooi vind, wil ik de eenheden kopen die ik wil spelen. Ik wil 'mijn leger' spelen

2 ik heb al zoveel dat ik geen enkele reden zie om een nieuw basisleger te kopen in wfb of 40k dus die systemen vallen al af.

3 van de andere spellen heeft iedereen al te veel en als ik een keer een potje tegen iemand wil spelen is het gewoon een optie om te vragen of ze 2 legertjes willen meenemen, mocht ik het zo leuk vinden dat ik het wil hebben dan maak ik 'mijn leger' (zie 1)

4 enige waar het bruikbaar voor zou zijn is dus voor spellen/systemen waar niemand nog wat van heeft of 1 persoon met 1 leger, en in dat geval ga ik er sowieso geen geld aan uitgeven want dan kan je het spel niet spelen. En laat ik heel eerlijk zijn ik heb al zoveel spelsystemen dat ik toch geen nieuwe spelsystemen koop tenzij mensen het al spelen en het bijna niets kost. En dan heeft het samen kopen weer wat minder nut omdat het goedkoop genoeg is voor 1 persoon
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Re: WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 27 maart 2015 17:21

Dit hangt voor mij sterk af van wanneer 9th uitkomt: als ik dan al in Eindhoven woon gaat het me niet lukken om mee te doen.

Verder wil ik eerst maar eens zien wat ze met de nieuwe editie doen.
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines
 
Berichten: 400
Geregistreerd op: 14 aug 2012 14:16
Woonplaats: Eindhoven

Re: WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor Bobske » 28 maart 2015 06:44

Ja, maar geen GW spel


(Dit geldt niet voor andere spelsystemen. Met de groep een raider/rebel transport aanschaffen heb ik zeker oren naar.)



Stefan, zoals gezegd, staat het iedereen vrij om dit voor andere spelen te doen. Mijn Dreadball, Marvel Dice Masters en x-wing staan al op de club
en de Tantive IV mag voor mij een clubaanschaf worden hoor. Ik schilder hem wel verder, dat hij echt van ons is??
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor Bobske » 28 maart 2015 06:54

4 enige waar het bruikbaar voor zou zijn is dus voor spellen/systemen waar niemand nog wat van heeft of 1 persoon met 1 leger, en in dat geval ga ik er sowieso geen geld aan uitgeven want dan kan je het spel niet spelen. En laat ik heel eerlijk zijn ik heb al zoveel spelsystemen dat ik toch geen nieuwe spelsystemen koop tenzij mensen het al spelen en het bijna niets kost. En dan heeft het samen kopen weer wat minder nut omdat het goedkoop genoeg is voor 1 persoon


Ik ga er even van uit dat "WH skirmisch " een nieuw spel wordt met "nieuwe" modellen.
"Goedkoop"is natuurlijk een relatief begrip. Als we et gezamelijk aanschaffen kun je het dus ook uitproberen met een groep.

Zie het als 40k roleplay, heb je daar iets voor gekocht?, nee maar 1 persoon heeft wel een dik regelboek gekocht waarvan 6 personen plezier hebben.
En het regelboek kochten we voor de club, tot het te duur werd en te weinig clubleden het nog speelden.
Maar toen ging iedereen bij 40k aan Jan en mij vragen, mag ik je boek even lenen, tot wij zeiden, amehola, koop er zelf één.

Ik vind het een beetje idioot om met zijn allen te consumeren, lees allemaal een rulebook/ vliegtuigjes/ teams te kopen, terwijl we allemaal bijna alleen op de club spelen.
Voordeel is ook dat je voor het spel dat we gezamelijk aanschaffen (hoeft niet 9th te zijn), een demoleger hebben en je makkelijker nieuwe spelers aantrekt.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: WH 9th Edition, een nieuw (club) concept.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 28 maart 2015 08:02

Ik heb hier nog geen mening over. Ik kan het nog niet voor me zien zolang er geen duidelijk spelsysteem is. Ik ben echter wel iemand die het het leukst vind om met zijn eigen modellen, met hun eigen background en hun eigen kleurtjes te spelen, dus ik denk niet dat dit iets voor mij is.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Volgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten