Kings of War spelen?

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Kings of War spelen?

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 jun 2014 22:02

Is er iemand die volgende week een potje Kings of War wil uitproberen?

Ik heb wel tussen de 750 en 1250 punten Elves, dus ergens rond die punten lijkt me leuk. De regels en legerlijsten kun je zo van de Mantic Games website halen.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Kings of War spelen?

Berichtdoor Skevan » 05 jun 2014 22:41

Ik zou wel willen, maar heb geen fantasy :x
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: Kings of War spelen?

Berichtdoor kaleith » 05 jun 2014 23:16

Ik wel, ik zal de regels ondertussen wel even op zoeken, ik heb vampire counts of dark elves, dus waarschijnlijk undead of elves.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kings of War spelen?

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 jun 2014 06:12

prima. Rond 8 uur? Een potje duurt niet langer dan 2 uur denk ik.

Ik heb trouwens ook het Basilean Legacy boek, waar meer magic items in staan (niet super boeiende, maar toch). Ik zal die ook meenemen.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Kings of War spelen?

Berichtdoor kaleith » 06 jun 2014 13:24

ok, 8 uur it is. ik zal wel ongeveer 1250 pts aan undead meenemen, kunnen we dan wel zien hoeveel pts en met hoeveel magic items.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kings of War spelen?

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 jun 2014 13:31

Prima, ik maak wel een 1250 punten lijstje. Ik heb wel een paar 'proxy' modellen (white lions als swordmasters, etc.). Mijn WH leger is niet gemaakt op units van 20!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Kings of War spelen?

Berichtdoor kaleith » 06 jun 2014 13:41

Ik moet ook wat proxien, undead hebben in wfhb geen war machines of mummies. De unit sizes haal ik wel :P
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kings of War spelen?

Berichtdoor Caladai Doomblade » 13 jun 2014 09:51

Gisteren een pot KoW gespeeld. Wat mij betreft een toffe en spannende pot, die eigenlijk heel soepel verlopen is ondanks onze onervarenheid met de regels. We moesten geregeld wat opzoeken, maar eigenlijk konden we alles snel vinden en was alles duidelijk. Ik speel graag binnenkort weer een pot, dus als iemand intresse heeft, kom maar op.

De regels zijn op het eerste gezicht wat simpel, maar ik ben heel blij met een tactisch en snel spel dat niet gebaseerd is op duizenden opties en random rolls. Meer schaken gehalte en minder 'mens-erger-je-niet' gehalte. Heerlijk. Ik hoop binnenkort ook een keer Warpath te kunnen proberen, maar ik denk dat dit minder verschil maakt met 40k.

1250 punten:
Elves:
Elf king met throwing-pussy-cat.
Elf mage met magic trinket (1 keer per battle, 2 shooting attacks in 1 fase, vergeten te gebruiken...)
20 spearmen
20 palace guard
10 palace guard
10 cavalry
10 archers
2 bolt throwers
3 Forest shamblers (treekin)
1 Drakon Rider (flying cavalry)

Tegen Undead:
1 necromancer
1 battle standard
60 (endless horde) zombies
60 (endless horde) zombies
20 elite skeletons / wights
5 wight cavalry
5 elite vampire cavalry
4 catapults (zeer eng)

Er waren 7 objectives, je moest er 2 meer hebben dan de tegenstander om te winnen.

Ik had al snel besloten om de endless hordes of zombies zoveel mogelijk links te laten liggen. De catapults van de undead waren zeer link. 5+ om te raken en niet binnen 12", maar als ze raakten deden ze toch 2D6 hits die op 2+ verwonden. Mijn cavalry had al na beurt 1 een berg wounds, maar bleven dankzij een slechte nerve-roll nog een beurt op tafel staan (wel WAVERING, waardoor ze niks mochten doen). Echter in beurt 2 werden ze alsnog van tafel geveegd...

Mijn spearmen en grote unit palace guard schakelden de wight cavalry uit met een gecombineerde charge, de forest shamblers overleefden de charge van de vampire cavalry en counter-chargeden samen met de andere palace guard om zich uiteindelijk met hulp van de Drakon rider door de elite cavalry heen te slaan.

Mijn King werd aangevallen door de wight infantry maar overleefde dit wonderwel goed, waarop ik de wights in de flank kon chargen met mijn grote blok palace guard.

In de tussentijd wist mijn mage wat rond te ZAPPEN en mijn king de necromancer met een goed geworpen pussy-cat dood te maken. Dat zorgde er in ieder geval voor dat de undead geen rare magische moves meer konden maken en de hordes zombies veroordeeld waren tot een langzame schuifel righting de objectives.

De catapults bleven gevaarlijk. Voor het einde van de battle moesten mijn spearelves het ontzien en werden ook de forest stalkers nog vernietigd, maar uiteindelijk wisten de elves 4 objectives te claimen (in de laatste (extra) beurt tegen de 2 objectives die door zombies bezet werden. Tot de laatste rol kon het echter nog een gelijkspel worden.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Kings of War spelen?

Berichtdoor kaleith » 13 jun 2014 13:38

precies, wat ik erg top vond was dat de laatste 5 rolls ofzo allemaal bepalend konden zijn voor het verschil van een draw of een loss (mijn army was niet super op het objective cappen gedeelte, maar als ik die ene objective lang genoeg hield met men 2 catapults dan was het een draw). had ook mijn zombie en skeleton hordes verkeerd neergezet (die tweede was een skellie horde), maar inderdaad erg close. Ben erg fan van het systeem, het is vrij simpel, duurt niet zo lang als fantasy, en het is idd meer schaken als de beste units nemen- de lijsten zijn vrij goed gebalanced, zo goed zelfs dat je geen core/special/rare choices hebt, je kunt een all-heavy-cav list nemen, maar dan moet je die erg goed weten te spelen, gezien war machines en spearblobs erg goed werken tegen cavalry. Heroes en hun magic items zorgen ook voor een grote hoeveelheid tactiek, op het moment dat mijn necromancer viel en mijn banner bearer onder aanval kwamen door zijn flink snellere elfjes (en ik zijn chars niet dood kreeg) had ik vrij grote problemen op mijn linkerflank. De volgende keer maak ik kaartjes voor mijn deployment strategie, want ik heb iedere keer in mn hoofd de goede deployment, alleen stel ik ze dan verkeerd op (deze game, en de vorige 3 fantasy games).
Maarja, tl;dr zeker een systeem wat ik wel nog een keer wil spelen.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron