Regels curse of anraheir

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Regels curse of anraheir

Berichtdoor Bram1988 » 01 nov 2012 19:42

http://www.warseer.com/forums/showthrea ... f-anraheir

ik heb met mijn gebrekkige engels maar eens een topic geopend op warseer om te kijken hoe mensen deze spell spelen.
Omdat ik er op het tournooi tegenaan liep dat theo en ik deze spel beiden op een andere manier spelen.

Hier kan je het topic volgen en de verschillende meningen en interpretaties *( hoe de hek je dat ook schrijft) volgen..

wat is jullie mening over deze spell? hoe zouden jullie hem spelen?
Legers die ik speel: High Elves
Avatar gebruiker
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2009 09:53

Re: Regels curse of anraheir

Berichtdoor Chris » 01 nov 2012 22:43

Pfoe das een goeie. Is echt coinflip. Beide argumenten zijn compleet steekhoudend.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Regels curse of anraheir

Berichtdoor Bram1988 » 03 nov 2012 19:05

jup vind ik ook, ik vraag me ook af of er een officiele ruling over is. zou namelijk wel mogen.
Legers die ik speel: High Elves
Avatar gebruiker
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2009 09:53

Re: Regels curse of anraheir

Berichtdoor Beastherder » 04 nov 2012 15:29

Typisch geval van Rules As Written (RAW) versus Rules As Intended (RAI)

Ik moet zeggen dat de RAW-advocaten gelijk hebben, als je de letter van de regel volgt.
'Open Ground' word ge-classificeerd als Terrain (weliswaar zonder regels), dus de spell heeft er effect op

De grote vraag is of dat ook was wat de regelmakers in hun hoofd hadden toen ze de regels schreven :dunno:

Ik vermoed van niet, want was het dan niet véél simpeler geweest om gewoon te zeggen "If a unit moves it makes Dangerous Terrain tests" ipv "If a unit moves in terrain... "
Als het idd de bedoeling was geweest dat de tests ook in Open Ground genomen moeten worden is de hele toevoeging van enige referentie naar Terrain compleet overbodig, want er is dan simpelweg nooit een punt waarop de tests niet genomen hoeven te worden als de Unit beweegt :roll:

Omdat de referentie naar Terrain er wel staat, heb ik het hele sterke vermoeden dat de regelschrijvers de bedoeling hadden dat de tests alleen in Terrain-features(bossen, moerassen, etc. ) genomen hoeven te worden, maar zolang dat niet bevestigt word door een FAQ/Errata kun je niet anders dan mensen die willen dat je de tests altijd neemt gelijk te geven :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6132
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron