Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor Pyro » 14 aug 2012 15:58

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Kellin. ik ben 23 jaar oud. Heb een jaar of.... 4 geleden een kleine verzameling Warhammer gehad en ook een oefenpotje gespeeld. Veel verder dan dat is het toen niet gekomen. Laatst kwam ik toch weer eens in aanraking met Moenen en Mariken en sinds dien is het warhammer weer een beetje gaan kriebelen.

Nou ben ik op het gebied van Battles een complete noob ( heb ooit het regel boek gelezen maar thats it) en vroeg me af of ik donderdag de 16e misschien met een van jullie zou kunnen afspreken om een oefen battle te doen + misschien wat advies met wat voor leger ik het beste kan starten en het best bij mijn voorkeur speelstijl past.

Mijn vorige leger was een Empire leger maar deze heb ik helaas( blijkt nu) verkocht. Daar heb ik overigens verder nooit mee gespeeld dus ook geen verdere ervaring mee.

Ik hoor graag of dit mogelijk is,

Mvg Kellin :worship: :worship:
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Avatar gebruiker
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 14 aug 2012 15:47

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor theWoodcutter » 14 aug 2012 16:05

Ha Kellin,

a.s. donderdag heb ik zelf al een Warhammer Fantasy battle staan. Als je wilt, kun je meekijken. Dan kun je tussendoor rustig vragen stellen.
Als iemand anders zich echter wil opwerpen voor een echt oefenpotje kan dat natuurlijk ook! ^_^
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor Pyro » 14 aug 2012 16:27

Oke, Misschien dat ik dan alsnog wel even binnen wandel. Alvast bedankt.

Mocht iemand anders wel tijd hebben hoor ik dat alsnog graag :) .

thnks
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Avatar gebruiker
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 14 aug 2012 15:47

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor Pyro » 24 aug 2012 18:42

Hallo Allemaal,

beetje late reactie. Heb me vorige week donderdag goed vermaakt, en afgelopen weekend een blister pack met Chaos Warriors gekocht.

De keuze voor het leger is dus op Chaos Warriors gevallen, ondanks het ontbreken van archery... Heb me eerste 3 Chaos Warriors geverfd en ik moet zeggen met jullie tips op gebied van Dry-brushen en ook het gebruik van Wash.... mag het resultaat er zeker wezen(gezien mijn schilder kwaliteiten).

Ik ben van plan om voor mijn verjaardag de warriors of Chaos Battalion Set te vragen. deze set + mijn 3 losse Chaos warriors, kan iemand mij een idee geven of ik dan al een kleine battle kan spelen ???

Ik hoor het graag en tot snel.


Groeten Kellin
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Avatar gebruiker
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 14 aug 2012 15:47

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 24 aug 2012 18:58

Battalion sets zijn júist gemaakt om een leger mee te starten/uit te breiden, dus daar zou je geen problemen mee moeten hebben. Je mist alleen wel een generaal. Koop een Hero (of twee, altijd goed) en je bent klaar om te spelen.

PS: enig idee of je je leger aan één van de vier Chaos Gods toe wilt wijden, of of je een gemixt leger wilt maken? Dit kan je keuze van Heroes beïnvloeden.
En daarnaast, het gebrek aan archery is niet zo'n groot probleem bij Chaos. Een Hellcannon en een Sorcerer kunnen al veel goed maken.
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines
 
Berichten: 400
Geregistreerd op: 14 aug 2012 14:16
Woonplaats: Eindhoven

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor Pyro » 24 aug 2012 23:24

Owke, dan zal ik het battalion eerst maar eens aanschaffen. Zou mijn leger graag aan een God toe wijden ;) heeft dat ook invloed op Core/special/Rare units
of alleen op Heroes? En waar kan ik wat lezen over de verschillende goden.

Laatste vraag, heeft elke god ook een andere kleur voor hun aanhang ?? gezien het feit dat ik al wat geschilderd heb :).


Groeten Kellin
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Avatar gebruiker
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 14 aug 2012 15:47

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor Chris » 25 aug 2012 06:28

Ik zou beginnen met het army boek lezen. :) Bedenk wel dat er binnenkort (binnen een aantal maanden) een nieuwe codex aan zit te komen.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor Bram1988 » 25 aug 2012 20:58

Chaos warrior is een erg vet leger! ik zou naast de battalion een generaal aanschaffen dan kan je daarmee alvast wat oefenpotjes spelen. Later kan je dan uitbreiden met magie of een hellcanon(shooting) maar om te beginnen is het fijn als je de basis een beetje begrijpt.. ik ben niet echt de aangewezen persoon om dit allemaal uit te leggen:P. Maar ik weet dat er genoeg mensen bij moenen zijn die een oefenpotje willen spelen en je de regels willen helpen leren. Dat gaat sneller dan je denkt;)

Veel plezier alvast en welkom:D
Legers die ik speel: High Elves
Avatar gebruiker
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2009 09:53

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor TROLL » 26 aug 2012 11:18

Hallo,

Ik zou je donderdag 6 sep. de basis van het spel kunnen uitleggen.

als je dit wilt stuur me even een PM (dan zie ik in mijn mail dat ik t forum moet checken)

Wil je met je eigen leger spelen als je dat dan al hebt?
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor Pyro » 01 sep 2012 12:21

Zo even een update,

Tot nu toe bestaat mijn leger uit het volgende:

15 Chaos warriors (zit er verschil tussen Warriors of Chaos en Chaos warriors(per 3 verpakt)....)
5 Chaos Marauder Horsemen
20 Chaos Marauders
10 Chaos Warhounds
5 Chaos Knights

En wat ik nog krijg voor me verjaardag.......

Geschilderd heb ik pas de 5 Marauder Horsemen en 3 Chaos warriors, de rest zit nog nieuw in het batallion...


Nou was mijn vraag nog, maakt het uit welke wapens/schilden etc ik mijn figuurtjes geef? ik heb bijv mijn marauder horsemen zo ingedeeld (1 muscisian, 1 leader , 1 banner en 2 Marauders met knots/fling... Echter las ik later dat de marauders ook speren kunnen gooien.... lijkt me best handig, er zaten ook speren bij voor op de rug en in de hand en bijlen voor in de hand. Omdat 2 man een knots vasthouden kunnen zij bijv geen schild dragen

Wat heeft dit voor invloed??... het Batallion moet ik nog in elkaar zetten dus dan kan ik een betere wel overwogen keus maken.

Alvast bedankt voor de reactie

Gr Kellin
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Avatar gebruiker
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 14 aug 2012 15:47

Volgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron