Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor Bram1988 » 18 apr 2011 16:10

Beste Hivenovio leden,

Na een maand of zeven/acht geen warhammer fantasy te hebben gespeeld.. zijn de intresses in de groep van malden en omstreken weer aanwezig.
destijds gestopt vanwegen moeilijkheden met de 8th edition de regels opnieuw leren etc.

Mijn vriendin werkt donderdags tot een uur of 23.00 dus ik ben voortaan donderdags in de club te vinden en probeer zoveel mogelijk te leren en ondertussen thuis te schilderen om weer een leger op niveau te krijgen. Ik weet zeker dat de rest van ons groepje uit malden ook steeds meer into warhammer begint. Maar we zullen alles opnieuw moeten leren omdat we allemaal geen enkele game 8th hebben gespeeld. dus voor mij houdt dat in veel spieken en het boek kopen en dat eens flink doorlezen.

een aantal vragen.

wat is het gemiddelde punten niveau waarop gespeeld wordt? 7th werd er bijvoorbeeld veel 2000 punten gespeeld hoe zit dit in 8th.
hoe vinden jullie het spelen van de 8th editie?
en is wawrhammer fantasy nogsteeds even populair? of is het nu bij moenen meer 40k geworden?

Tot donderdag groetjes Bram
Legers die ik speel: High Elves
Avatar gebruiker
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2009 09:53

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor Chris » 18 apr 2011 18:03

Hoi Bram. Ik persoonlijk zou je aanraden dat kleine regelboekje uit de basisset op de kop te tikken. Scheelt je een paar kilo zeulen iedere keer.
We spelen voornamelijk 1500 en 2000 punten op het moment, maar mensen spelen ook vaker 1000 of 2250 punten. Is puur wat je met je tegenstander afspreekt. Als jij liever dikke mega battles van 3000 speelt zou dat ook geen onoverkomelijk bezwaar zijn.
Ik persoonlijk heb geen 7th edition gespeeld, dus ik kan moeilijk vergelijken. Mijn grootste minpuntje van deze editie vind ik de magic. Die is te sterk en te wispelturig. Afgezien daarvan vind ik het heel erg prima spelen.
Er zijn een redelijk aantal fantasy spelers, zeker als ik de andere groep mensen mee tel die ook weer net beginnen. Zodra de nieuwe tomb kings uit zijn zouden daar ook een paar 40k mensen bijkomen. Al met al, zeker als jullie met een groepje komen, zou het niet moelijk mogen zijn om een battle te vinden als je die wilt.
Tot donderdag!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor TROLL » 19 apr 2011 07:30

eej bram,

Het grote verschil met de 8th edition is dat je units groter moeten zijn om effectief te zijn. Je zult minder grote aantallen units op het veld zetten.#

Magie is duidelijk sterker dan het ooit was, maar daartegenoverstaat dat je met de meeste legers maar 3-4 spells zult proberen per beurt, en als je een spreuk faalt de tovenaar die het probeerde die magic phase niet meer mag casten (het zelfde geld voor dispell) Dus magic is potentieel heel goed.

Schieten en combat zijn redelijk t zelfde.

Combat is nu steadfast heel belangrijk (als je de combat verliest maar je hebt meer ranks ben je stubborn op je eigen LD)

verder grote verandering is: je mag alles opmeten en charge is niet meer dubbel M maar je M + 2d6. (voor cavalry de hoogste 2 van 3d6)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor Richard » 19 apr 2011 12:25

Nieuwe serie is zeker interessant om te spelen. Hoewel ikzelf nog steeds de oude editie beter vond.

Naast de boven genoemde dingen zijn er nog een paar dingen die anders zijn:

Templates mag je gewoon neerleggen, en dan scatteren, zonder afstand te gokken ( of eigenlijk... moet je nog steeds gokken... maar je mag wel eerst meten ). Bovendien gelden half geraakte pupkes als Hits...
Alles wat je plastic-rondjes gebruikt is dus ineens super-goed!

Door de steadfast regel kan je je paardjes wel op ebay zetten... die zijn echt beroerd geworden.

Laatste wat ik wil aanhalen zijn de speciale missies.
Hoewel spelers ze de helft van de tijd niet spelen... zijn sommigen wel heel uitdagend. Een paar anderen moet je gewoon niet spelen op bepaalde puntenaantallen of legers.
Zo is vlag-veroveraartje, en het veroveren van een toren ( sorry dat ik de echte namen niet weet ) niet altijd even geschikt.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor Chris » 19 apr 2011 13:35

Blood and Glory en The Watchtower. Maar inderdaad, die worden meestal overgeslagen, zeker omdat ze voor sommige legers gewoon nergens op slaan.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor pijnappel » 19 apr 2011 17:16

@richard, mijn paarden doen het naar mijn verwachting.Ik vind ze zeker niet slecht.
ze zijn misschien wat slechter geworden maar niet beroerd.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 27 mei 2010 18:39
Woonplaats: Nijmegen

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor TROLL » 19 apr 2011 18:37

Dat ben ik met tim eens,

cavalry is misschien minder goed geworden (omdat infantry beter is geworden) maar dit houdt niet in dat cavalry niet mee genomen moet worden. (of zelfs verkocht haha :P )

Fast cavalry blijft goed (met vangaurd move van 12 voordat de battle begint) het zijn erg goede warmachine/kleine unit hunters.

Heavy cavalry blijft interresant, ze kunnen samen met andere units nog steeds erg hard gaan. + de overlevingskans van cavalry blijft erg groot in vergelijk met infanteristen.

belangrijk om te zien is dat cavalry een meer ondersteunende rol heeft gekregen. je ridders headlong in de vijand gooien gaat naar alle waarschijnlijkheid problemen opleveren. (of je hebt chaos knights, lizardmen of blood knights die allen meer dan 1 aanval hebben en daardoor een grotere kans hebben)

flanken/support charge maakt ze tactisch moeilijker maar zeker niet waardeloos.
Laatst bijgewerkt door TROLL op 19 apr 2011 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor Bram1988 » 19 apr 2011 18:38

Hoi Jongens..

Leuk dat ook hier nog leven is:D ik ben er donderdag bij om even mee te kijken met jullie! en misschien dat ik wat vrienden zover krijg ook mee te komen ik heb een candidaat voor skaven te gaan spelen.. en natuurlijk freek ( jullie kennen hem als de fanatieke darkelf speler) die wilt ook weer aan de slag.

De 8th edition lijkt me best leuk! alleen inderdaad het wordt een zware tijd voor mijn paardjes... nja ik ben eerst heel hard aan het schilderen en probeer een leger op de baan te krijgen dat ook meteen fully painted is. ( alleen zwaar klote dat me auto net voor 750euro aan reperatiekosten bij de garage staat zucht).

Maar ik zit te denken mijn cav leger zo te bouwen dat het fluf er ook in blijft want dat bretonnia gevoel met die boeren is niet echt me ding:P trebuchet tja die komen er dan wel een paar onder de verf 2 maximaal.

voor iedereen die het interesant vind.. ik kijk vanaf de 7th editie al naar de battlereports van vaulsc http://www.youtube.com/user/vaulsc?blend=1&ob=4 hier is de link naar zijn kanaal. Daar leer ik meestal wel een hoop van.. het commentaar is uitstekend en de kwaliteit is ook goed! dus voor iedereen hier die zich verveeld en graag na een battle kijkt.. klik eens op die link en leef je uit staan fimpljes genoeg 7th en 8th edition warhammer.

Wow die magic,, ook weer neit echt een bret ding mja:P met die percentage veranderingen is het mogelijk een prophetess te nemen. wie weet is het wat!
een raar idee templates neerleggen! richard ik hoorde jou donderdag al wat brabbelen over een empire leger.... klinkt om te huilen:P als die kanonnen en mortars afgaan!




ik zie jullie donderdag!!
groetjes Bram
Legers die ik speel: High Elves
Avatar gebruiker
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2009 09:53

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor TROLL » 19 apr 2011 18:45

@ bram, trebuchets van brets zijn eng....

donderdag gezien, ze raken net zo super als alle andere artillery maar hebben s5 templates (aka: halve units slopen) 2 daarvan mee nemen is dan wel vreselijk eng! :P
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor Chris » 19 apr 2011 18:55

2 Trebuchets betekent inderdaad dat een gedeelte van mijn leger die kant op zal marcheren om ze zo snel mogelijk te slopen :) Maarja, dat is eigenlijk met alle warmachines wel :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Volgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leandertje en 4 gasten