Idee: House Rules

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor theWoodcutter » 01 mei 2011 19:14

Ik weet niet of Theo het zo letterlijk bedoelt, met die grenzen zo strak. Ik kan me voorstellen dat 1500 = 4,5 levels. De enige die daar duidelijkheid in kan verschaffen is Theo. Oh ja dat betekent overigens wel de doodsteek voor een tzeentch deamon lijst. Met 1 herald of Tzeentch kan je nog max 40 horrors meenemen. Met 2 nog maar 20. Die was al de gehandicapped door de powerdice aanpassing (maar nog wel speelbaar). Dan owordt het screamers spelen in een pure lijst. '_'
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor TROLL » 01 mei 2011 20:33

@ chris

ik heb geen 10% restrictie gemaakt voor rare.

je kan nog steeds 25% rare inzetten.

Als je 1 rare monster inzet mag het tot 25% komen. Maar 2 monsters mogen samen niet meer dan 10% zijn. Op deze manier hou je dingen als 2 hydras etc tegen tot ong iets boven de 3000pts (waarin ik persoonlijk 2 hydras niet meer kaas vind.

Over dat magie:
het was express mijn bedoeling om 3 levels per 1000 te maken. Er werd veel geklaagd dat magie te sterk was, en naar mijn mening is dit een goede oplossing. Als er meer mensen zijn die dit een probleem vinden dan kan het aangepast worden.

Het is tegenwoordig mogelijk om met legers als: empire, skaven, O&G en lizardmen(skinks) veel goedkope wizards in te zetten, en niet alleen hero's.

Als voorbeeldje: night goblin great shaman (140pts) in 1000 pts kan je er hier 2 van mee nemen, backup door kleine tovenaars: van 50pts en voila je hebt heel veel magic users.
bedenk even empire mages (allemaal met lore of death) 65pts t stuk, lord level 145 als ik me niet vergis? dit komt neer op heel veel damage. (en extra power dice niet te vergeten!)

het is niet bedoeld om anti slann te zijn.

Een aanpassing zou kunnen zijn:
per 500pts 1,5 magic level.
dus: 1000pts: 3. 1500pts 4.5(dus 4)
Laat maar horen? :)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor Chris » 01 mei 2011 20:43

Ik snapte hoe de rare 10% werkte, dat was mijn punt niet. Ik bedoelde meer dat je zo volgens mij ook geen 2 bolt throwers mee zou kunnen nemen in een 1500 punten lijst als elf, om maar een voorbeeld te noemen. Dat leek me redelijk aan de strenge kant.
Ik denk dat je met de los rolls al een heel eind komt om magic wat liever te maken. Ik weet niet of je daar ook een hardcap caster limit naast nodig hebt. Ik zou in dit geval rustig aan beginnen, en dan kan je evt later alsnog de magic lvl restrictie invoeren als het nog niet genoeg is. Sowieso vind ik de getrapte versie dan een betere optie, aangezien we vrij vaak 1500-1750 spelen hier.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor TROLL » 02 mei 2011 09:55

umh de 10% ristrictie gaat over rare monsters, niet over bolt throwers of standaard rare dingen als: knights, infantry, chariots etc etc.

over magic:

Hoe zou je het willen voorstellen dan? (in een regel?)

Wederom procentueel niet meer dan bijv: 30% van je leger in wizards?
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor Chris » 02 mei 2011 12:38

Oh ok, alleen monsters, niet alle rares. Ok dan ben ik het ermee eens.
Voor magic stel ik voor wat ik er net boven zei:
"Ik denk dat je met de los rolls al een heel eind komt om magic wat liever te maken. Ik weet niet of je daar ook een hardcap caster limit naast nodig hebt. Ik zou in dit geval rustig aan beginnen, en dan kan je evt later alsnog de magic lvl restrictie invoeren als het nog niet genoeg is."
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor TROLL » 03 mei 2011 09:09

hmm, ik blijf voorlopig bij: 1.5 magic level per 500pts army.

Verder heb ik nog een voorstel. (hersen spinsel toen ik de hond aan het uitlaten was)

Extra rules voor cavalry:

De beurt waarin cavalry charged tellen ze hun normale ranks +1.
Hierdoor kan je in je eerste beurt disruption halen ook met kleine units.

Cavalry met lans: on the charge niet allen +2 S maar ook +2 I
Cavalry met spears: on the charge niet alleen +1 S maar ook +1I

Ik speel zelf nauwlijks cavalry met mijn dark elves (dark riders en chariot) maar voor alle standaard knights lijkt me dit een welkome bonus. Zeg maar wat jullie ervan vinden.

Voorbeeldje: empire knights krijgen dan Initiatief 5 op de charge. iets waardoor ze tegen de meeste vijanden (behalve elite units) als eerste slaan met hun lans van 2m :P Lijkt me vrij normaal haha
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor henerius » 03 mei 2011 18:12

Je eerste restricties halen een boel angels uit het spel die het onaangenaam kunnen maken. :yes: De bovenstaande (cavalry) voorstellen zijn echter geen restricties, maar maken het echter een heel ander spel.... je kan ook gewoon editie 5, 6 of 7 gaan spelen in zo'n geval (om maar eens wat te zeggen).

De weg van (beperkende) restricties voor iedereen is een goede om sommige "inbalans" eruit te timmeren. De regels voor eenheden aanpassen is het maken van een totaal ander spel, da's een erg lange en ingewikkelde weg. Daar raad ik je echt vanaf Theo. -_-

Op zich erg goed bezig meneer Theo. :wink:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor TROLL » 03 mei 2011 22:06

haha ja klopt, het maakt het een heel ander spel. :)

laten we het maar bij mijn orginele concept houden zonder regels van units aan te passen.

ik zou graag een reactie willen van richard die dit onderwerp heeft aangekaart. :)
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor TROLL » 06 mei 2011 23:47

Goed ik denk dat de regels die ik heb opgesteld redelijk zijn. Er kan altijd nog wat aan veranderd worden, maar bij deze wil ik dit als onze club house rules invoeren.

Hive Novio concept house rules.

Leger compositie:
je mag niet meer dan 20% van je leger punten in warmachines stoppen.
Ja mag meer dan 1 rare monster/ monster unit zolang dit niet uitkomt op meer dan 10% van je leger in rare monster entries.
*1.

Magic:
characters krijgen look out sir tegen de volgende spreuken die automatisch de dood tot gevolg hebben of hele units uit schakelen: Dwellers below, final transmutation, dreaded 13th, infernal gateway 11-12 effect. Normale vereisten voor lookout sir zijn nog steeds van toepassing.
*2
Per 1000 pts aan leger mag je niet meer dan 3 magic levels.

Special characters, dogs of war, unofficial army lists, storm of chaos and other similar army lists/unit entries.

vraag aan je tegenstander of hij het goed vind dat je met een van bovengenoemde of soortgelijke units/army lists speelt.

Victory points:

Gebruik de warhammer 7th edition tabel.
unit destroyed: 100% point value.
Units below 75% starting size (not including characters) 50% point value.
Units below 50% starting size (not including characters) 20% point value.
Fleeing units count as automatically being below 75% starting size if not rallied before end of battle.
Table quarters are worth 75pts
The player with the most captured banners gain 75pts
Battle standard capture awards 50pts
General kill awards 50pts

Line of sight:
voor het bekijken of je units de tegenstander kan zien en beschieten gebruik het volgende:
Unit size

0: Swarms
1: Infantry, beasts, war machines, etc
2: Cavalry, mounted monsters, monsterous infantry. Etc
3: Alles groter dan bovengenoemde.
Als blijkt dat je het doel niet kunt zien omdat er een unit in de weg staat, kan je bepalen of je over een unit heen kunt zien. Je ziet over alles wat kleiner is dan jezelf heen. Is je doel groter dan jezelf en groter dan de tussenliggende unit (s) kan je het zien en beschieten. Iets wat net zo groot is als jezelf kan je niet overheen schieten want wat achterliggend is, is niet zichtbaar.
Over een unit heen schieten levert -1 to hit penalty op. (omdat je zicht beperkter is.)

Heuvels: elk niveua van heuvel geeft je 1 punt op je unit size die je hebt voor shooting. (dus een unit archers op een heuvel telt als 2 en kan dus over andere infantry heen schieten.

Skirmishers: blokken nooit line of sight, maar geven wel altijd de -1 to hit penalty als er doorheen geschoten word op een ander doel.

*1: arachnarok spider die meer is dan 200pts(10%) kan in 2000pts maar 2 hydras/andere zulke kaas combies kunnen dus pas vanaf 3500pts High elves mogen bijvoorbeeld wel 3 eagles inzetten, maar lizardmen krijgen moeite met 2 units salamanders inzetten.

*2: Nieuw spreuken in nieuwe army books met soort gelijke effecten moeten worden toegevoegd/ als spreuken worden behandeld in bovenstaande stuk.
Laatst bijgewerkt door TROLL op 07 mei 2011 12:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor theWoodcutter » 07 mei 2011 07:27

@Theo: ziet er goed uit! ^_^
Wel zie ik in een klein foutje. Volgens mij bedoel je Storm of Chaos. Hordes of Chaos is al vervangen door zowel Deamons als Warriors.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bobske, Nick en 11 gasten