@ chris
ik heb geen 10% restrictie gemaakt voor rare.
je kan nog steeds 25% rare inzetten.
Als je 1 rare monster inzet mag het tot 25% komen. Maar 2 monsters mogen samen niet meer dan 10% zijn. Op deze manier hou je dingen als 2 hydras etc tegen tot ong iets boven de 3000pts (waarin ik persoonlijk 2 hydras niet meer kaas vind.
Over dat magie:
het was express mijn bedoeling om 3 levels per 1000 te maken. Er werd veel geklaagd dat magie te sterk was, en naar mijn mening is dit een goede oplossing. Als er meer mensen zijn die dit een probleem vinden dan kan het aangepast worden.
Het is tegenwoordig mogelijk om met legers als: empire, skaven, O&G en lizardmen(skinks) veel goedkope wizards in te zetten, en niet alleen hero's.
Als voorbeeldje: night goblin great shaman (140pts) in 1000 pts kan je er hier 2 van mee nemen, backup door kleine tovenaars: van 50pts en voila je hebt heel veel magic users.
bedenk even empire mages (allemaal met lore of death) 65pts t stuk, lord level 145 als ik me niet vergis? dit komt neer op heel veel damage. (en extra power dice niet te vergeten!)
het is niet bedoeld om anti slann te zijn.
Een aanpassing zou kunnen zijn:
per 500pts 1,5 magic level.
dus: 1000pts: 3. 1500pts 4.5(dus 4)
Laat maar horen?