Arabian nights

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Arabian nights

Berichtdoor Richard » 03 nov 2010 22:33

Ik zit al jaren te dubben over een leuk project om mijn green-stuff skills op te trainen.
Nu ben ik dan eindelijk begonnen aan iets wat al lang in mijn hoofd rondzwerft.
Het is allemaal nog een beetje een hersenspinsel, maar daarom dit topic.
Bedoelt om mijn beeld wat helderder te krijgen, en waar mogelijk wat adviezen van jullie te smeken.

This is the plan:
Een arabisch warhammer leger, gebaseerd op de Brettonia army list.

Ik wil eerst proberen naar een lijstje van 5 a 600 punten toe te werken. Omdat een volledig leger converten nog even gekkenwerk is.





Ik zat aan het volgende te denken:

Paladin ( De Kalief )
Vow waarmee hij voetvolk mag joinen

Paladin
BSB
op een paard/kameel

samen ongeveer 200 punten.

25 Men-at-arms ( de arabische speermannen vormden de bulk van een arabisch leger )
Banner, musician

10 peasent bowmen ( tja, gonna need those )
Banner

samen ongeveer 210 punten

Grail relic ( dit word de imam op altaar of een sultan ( paymaster ) met zijn bodyguard... weet ik nog niet )
15 pelgrims

ongeveer 200 punten





Het idee is om later uit te breiden met units die ik leuk vind.
Mounted yeomen ( murtak? )
Pegassus knights ( Flying carpet's ? )
Prophetes ( Djinn ? )
En de ridders, die ik zo min mogelijk wil, moeten natuurlijk op kamelen komen!






Om even te kijken of het wat word, alvast een proef-sculpt.

Afbeelding


Als jullie leuke tips hebben voor modellen die ik zo kan gebruiken. Of adviezen om mijn green-sticky stuff techniek te verbeteren...
Dan hoor ik het graag.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: Arabian nights

Berichtdoor Chris » 03 nov 2010 23:30

Henny had een sultan wizard vorige keer dat ik tegen hem speelde. Volgens mij een oud model, maar zag er erg cool uit. Kan zo snel geen plaatje vinden.
Vergeet niet om van zwaarden scimitars te maken.
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... &view=next
Iemand anders die een vliegend tapijt gemaakt heeft.
Vergeet ook niet je damsels met sluiers.
Laatst bijgewerkt door Chris op 03 nov 2010 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Arabian nights

Berichtdoor Lex » 03 nov 2010 23:31

Gaaf plan! Stiekem heb ik zelf wel eens gedacht aan hoe gaaf het zou zijn om een leger te hebben met nomaden, arabieren en ander levend woestijnvolk. Ik heb alleen nooit de moed gehad om er een leger mee te maken.

Voor modellen kun je een kijkje nemen in de LotR easterling/haradrim/mahud-range van GW. Je kunt misschien een Mahud Raider gebruiken om je standard bearer van te maken. Verder kun je de Warriors of Harad vrijwel zonder conversie-werk gebruiken als je standaard troepen. Ze zijn wat kleiner dan de standaard pupkes in warhammer maar vergeet niet dat de arabieren in onze wereld ook relatief klein zijn.

Je testmodellen zien er al goed uit, ik zou alleen bij het linkermodel iets doen aan het riempje van de pijlenkoker, die ziet er naar mijn mening buiten proportie groot uit, en de puntjes van de schoenen zitten wat raar. Misschien helpt het om eerst het voorste stukje van de voet weg te vijlen?

Ik ben heel benieuwd hoe dit project verder gaat verlopen. Zet em op! :thumbup:
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Avatar gebruiker
Lex
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 17 feb 2009 19:59
Woonplaats: Nieumehgen

Re: Arabian nights

Berichtdoor Benman » 04 nov 2010 00:16

DUH, die eerste sculpts zien er veelbelovend uit. Gelijk duidelijk waar het om draait. Ik heb ook nog wel een Suliman le Saracen voor je liggen. Zal eens zoeken ........ :wink:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Arabian nights

Berichtdoor Squiggoth » 04 nov 2010 11:59

Die archers zien er erg strak uit. :thumbup:
Kijk even bij Mordheim ... je hebt daar een "Cathayan Merchant" die stiekem heel erg op een dikke Arabier lijkt, en de oude Dogs of War range had Sheik Yadosh (paymaster) en Al Muktar's Desert Dogs ("Lawrence of Arabia"-stijl light cavalry unit) die wellicht van pas kunnen komen.
Squiggoth
 

Re: Arabian nights

Berichtdoor Richard » 04 nov 2010 14:11

Hej allemaal,
Bedankt voor de goede tips. Een aantal van die modellen had ik op internet al effe bekijken. En ik denk dat ik de dogs-of war units zeker erin ga voegen.
De Harad modellen zijn idd best een goede toevoeging om er een paar tussen te zetten. Ze zijn volgens mij wel iets "slanker" dan warhammer modellen.
De murad rider vind ik niets. zijn kameeltje is leuk. maar hij zelf komt niet echt desert-themed over. Meer een bosjesman voor afrikaanse masai-tribe ofzo :P.

@ ben.
Fijn dat je een model voor me hebt... Die past er echt perfect tussen!
Wat wil je ervoor hebben?



effe heel iets anders.
Ik ben nu leuk aan het sculpten... maar kom steeds dingen tegen die moeizaam gaan. Misschien kunnen jullie me daarmee helpen.

1: De greenstuff plakt niet aan plastic modellen. Erg frustrerend.
Heb je een leuke pof-broek gesculpt... pak je het model op, vallen de benen er zo weer af! AARGH!

2: De green stuff zakt snel in. Gesculpte benen kan je geen bovenlijf op plakken... want ze worden zo een paar millimeter korter.

Ik heb gemerkt dat dit niet meer gebeurt als je er 10sec lijm overheen gooit... maar alle mogelijkheden tot bijwerken zijn dan ook meteen verdwenen.

TIPS?
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: Arabian nights

Berichtdoor Lex » 04 nov 2010 14:45

1: green stuff hecht maar matig aan gladde oppervlaktes, het helpt bij mij meestal al enorm als ik er van te voren even met een vijltje overheen ga. Als dat niet genoeg is kun je ook met een hobby-mesje gaan krassen waar de verbinding komt.

2: ik krijg de indruk dat je ze erop plakt direct na het sculpten. In dat geval zou ik het spul gewoon eerst hard laten worden en dan erop plakken. (let wel: green stuff lijkt na een paar uur al hard, maar het is meestal pas echt volledig uitgehard na een nachtje slapen) Wat je ook kunt doen is het bovenlichaam op een stukje ijzerdraad zetten en daar de benen omheen sculpten, dan rust er geen gewicht op je werkstuk en zal het ook niet inzakken.
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Avatar gebruiker
Lex
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 17 feb 2009 19:59
Woonplaats: Nieumehgen

Re: Arabian nights

Berichtdoor Chris » 04 nov 2010 15:13

Veel met paperclips werken als je dragende constructies hebt. Green stuff zelf kan bijna niks hebben als het nog zacht is. Je kan die paperclips ook meteen in de bovenlijven pinnen, dan kun je al meteen zien hoe het uiteindelijk uit gaat zien. Ik heb zelf ook wel stukjes sprue in benen gestopt, heb je ook meteen stuk minder nodig.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Arabian nights

Berichtdoor Iron Bars » 04 nov 2010 16:28

Gebruik de goede tool en heb gedult, ook als het er niet uit ziet gewoon doorgaan met duwen en trekken aan de greenstuf, dan komt het soms nog goed. Anders wachten tot het hard is en er af trekken (zodat je de details niet beschadigt doordat er greenstuf in blijft zitten).

Ik vind deze dingen: http://www.colourshaper.com/cs002.htm echt een uitvinding, je greenstuf blijft er namelijk niet aanplakken en je kunt dus veel gladder afwerken.

Edit: Verder ziet wat je al gedaan hebt er erg goed uit.
Flak armor is not just a muscle shirt with the word "ARMOR" stenciled on it
Legers die ik speel: Imperial guard/Space marines
Iron Bars
Not banned yet
 
Berichten: 196
Geregistreerd op: 15 feb 2008 14:13
Woonplaats: Oss

Re: Arabian nights

Berichtdoor Squiggoth » 04 nov 2010 23:49

I'm with Lex ... even vijlen en zorgen dat het oppervlak vetvrij is. Denk er ook aan dat Greenstuff een hele korte verwerkingstijd heeft, na 15 tot 20 minuten is het plakkerige effect al grotendeels verdwenen en na 45 minuten begint het op taaie kauwgom te lijken. Ga dus ook geen grote kwatten greenstuff in één keer mengen, want halverwege je eerste beentje kun je de rest vaak al weg gooien of gebruiken om gaten in plastic rat ogres ruw op te vullen.

Wat dat inzakken betreft ... het duurt ongeveer 24 uur voordat greenstuff volledig uitgehard is. Je kunt dat versnellen door je sculpt onder een gloeilamp te zetten, maar zelfs dan moet je nog zeker zo'n zes uur geduld hebben voordat je er bovenlijfjes op kunt plakken. Immer mit der Ruhe! :peukie:
Squiggoth
 

Volgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten