For Odin!

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 01 jul 2012 16:02

Boot is idd puur scenery
Zet meteen de juiste sfeer neer B)

Uiteraard zijn er later nog wel scenarios te bedenken waar ie een rol zou kunnen spelen (Burn the Ship of Fall Back to the Sea of zo)
en als er echt behoefte aan is verzin ik wel regels voor hoe het ding zou kunnen varen :D

Voorlopig is hij toch nog niet af, dus dan maakt het niet uit :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 05 aug 2012 18:17

Vierdaagse en warm weer hebben er voor gezorgd dat ik (voor mijn doen) al weer een hele tijd hier geen nieuwe pupkes heb kunnen laten zien.

Maar met de olympische spelen op de achtergrond heb ik de kwast weer in handen genomen

Dus hierbij 2 gepantserde Hirdmen (maakt samen met de vorige zes 2 punten) en 4 Bondi (een half punt)

Afbeelding
Afbeelding


En ook het schip heeft een paar likken verf gehad, tijd voor zeilen en touwen :unsure:
De schilden worden geschilderd samen met de pupkes, zodat dadelijk de schilden op het schip overeen komen met de warband :grijns:
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor Braxandur » 06 aug 2012 09:04

Ziet er erg goed uit en schiet lekker op!

Dat schip vind ik ook erg leuk. Is dat nou het viking schip van revell? Daar zit ik zelf nl. al een tijdje over te twijfelen om hem aan te schaffe, maar was nog niet helemaal zeler over het formaat. Zou je er mogelijk een foto van kunnen maken met één van je jongens erbij?
Legers die ik speel: WFB: Chaos,undead. 40k:Nids. Lotow: Outlaws. Saga: Vikings. WAB: imperial romans. BloodBowl: Skaven, chaos. Necromunda: Van saar.
Braxandur
Slaanesh' favourite studded tanga
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 11 apr 2012 10:32

Re: For Odin!

Berichtdoor Skevan » 06 aug 2012 09:17

gaat weer lekker, Ik word teveel afgeleid. Amoy, Talon, falschirmjager, eldar,
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Re: For Odin!

Berichtdoor drava » 08 aug 2012 07:56

Gaaf, ziet er echt heel netjes uit :).
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 12 aug 2012 08:27

[quote="Braxandur"]Is dat nou het viking schip van revell? Daar zit ik zelf nl. al een tijdje over te twijfelen om hem aan te schaffe, maar was nog niet helemaal zeler over het formaat. Zou je er mogelijk een foto van kunnen maken met één van je jongens erbij?


Is idd het schip van Revell, en de schaal is perfect :yes:

De schilden die er bij zitten zijn exact even groot als de schilden van de Gripping Beast plastics :D

combi-foto is een goed idee, ziet er natuurlijk erg cool uit. Ik zal er binnenkort eens 1 maken
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 03 jul 2016 15:13

Zo, hier is al lang niks meer gebeurd :unsure:


Viking Schip Museum Oslo:

Afbeelding

Afbeelding


Vakantie naar het Hoge Noorden heeft voor Viking inspiratie gezorgd, dus ik wil hier wel weer eens wat mee doen

Boeken zijn te voorschijn gehaald, modellen afgestofd, en de eerste laagjes verf zitten al op wat modellen

Weet iemand anders nog waar hij zijn Saga modellen heeft gelaten? ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 10 jul 2016 15:14

WIP van de eerste groep Vikingen in 4 jaar ^_^


6 boogschutters en 4 warriors, allebei goed voor een half punt

Afbeelding

Geen uniformen in deze tijd, dus het verzinnen van kleurencombo's gaat veel tijd in zitten.
Met de organisatie van latere tijdperken gaat dat toch een stuk makkelijker :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: For Odin!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 jul 2016 15:57

Zoals we gewend zijn, prachtig werk weer! :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: For Odin!

Berichtdoor Beastherder » 16 jul 2016 21:04

Afgelopen donderdag eindelijk weer eens een potje Saga gespeeld :thumbup:

Tegenstander was Simon, die ik met wat geïmproviseer een Normandische warband kon leveren.
Simon zn eerste potje, dus veel uitleg, en voor mij was het ook wel even geleden :unsure:

Die Normandiërs zijn erg goed in schieten, dus mijn Vikingen moesten flink wat pijlen incasseren.

Na wat heen en weer geknok probeerde Simon een charge met zn ridders op 1 van mn kleine units Hearthguard.
Die overleefde ik wonderbaarlijk goed, waarna ik de overlevenden samen met mijn Warlord kon Counterchargen.
De ridders werden prompt van tafel geveegd, waarna de Normandische Warlord erg geïsoleerd achter bleef.

Mijn Warlord en zn vriendjes chargen Simon's Warlord, en ik stack meteen maar alle Viking abilities op die ene combat.
Simon's Warlord gaat neer, ik win :tu:
(en gelukkig maar, want mijn andere units waren echt in de problemen gekomen als ze nog een beurt schieten hadden moeten incasseren :whistle: )

Het was weer een bevestiging van wat dit spelletje zo goed maakt.
De basisregels zijn simpel en makkelijk te leren, maar het goed omgaan met je Abilities en Dice maken het toch iedere keer een echte uitdaging :yes:


Leermomenten:
- Mijn Levies deden de hele battle niks. Met geen enkele Shooty Ability op de Viking Battleboard is het eigenlijk altijd interessanter om iets met andere units te doen
- Ik had 2 units van 4 Hearthguard, en dat is toch wel erg klein, zeker tegen een shooty leger als Normandiers of Welsh.
Volgende keer de Levies thuis laten en voor dat punt Hearthguard kopen?
Dan heb ik er 12 en kan ik 2 units van 6 inzetten.... :scratch:



Ook heb ik de modellen van hiervoor af gekregen, dus:

4 Warriors

Afbeelding
Afbeelding
De lange speer van de vent met toeter krijgt nog een vlag, maar daar moet ik nog iets toepasselijks voor vinden


6 Levy met boog

Afbeelding
Afbeelding

Het zijn beide figuren van een wat lager klasse dan de gepantserde Hearthguard, dus ik heb de kleuren en schildontwerpen expres wat soberder gehouden
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron