Warhammer Ancient Battles

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Warhammer Ancient Battles

Berichtdoor The Duke » 18 jan 2007 00:06

het leek mij interesant dit gedeelte van de hobby eens te bekijken, en ik vroeg mij af of mensen hier op de club er al ervaring mee hadden.
Ik vind vooral het laat romeins, germaans, romano brits tijdperk erg interesant.

Dus, weet iemand van de club hier nog meer af? Heeft iemand een regelset? Kan iemand mij verder helpen of misschien zelfs iets van een intro battle aanbieden? Het is allemaal welkom! :)

Ik heb al op internet rondgekeken maar er is moeilijk een site te vinden met uitleg van wat het precies inhoud en hoe het werkt enzo. Alleen maar miniatuur fabrikanten en sites voor fanatiekelingen. of WW II, maar dat boeit me wijnig. :unsure:

Alvast bedankt!
The Duke
 

Berichtdoor Furios666 » 18 jan 2007 08:22

Ik ken het niet echt, maar het lijkt me enorm tof om met Romeinen te rellen omdat Romeinen enorm cool zijn.

Der behoort een site te zijn waar de boeken te koop zijn, eens kijken of ik die vanaf m'n werk kan bereiken (der is een hoop geblokkeerd). En dan moeten er nog modellen zijn ergens...hmm...

*Edit*

Warhammer Historical
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Berichtdoor henerius » 18 jan 2007 14:20

Ik heb zo'n boek eens doorgelezen. de stats die er in staan lijken verdomde veel op die van warhammer. Alleen heb je dan ancient troopjes.

Ik heb zelf twee romeinse catapulten met bemanning. Maar ja. Het spel spelen heb ik nog nooit gedaan. helaas.



[edit] ow ja ik heb die regels gelezen in het spelkwartier in Arnhem. daar hebben (hadden?) ze die boeken liggen.[/edit]
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Furios666 » 18 jan 2007 15:12

Hmm, misschien zodalijk even langslopen dan...
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Berichtdoor The Duke » 18 jan 2007 16:45

Een site met mooie en goedkope miniaturen met uitgebreide range heb ik al gevonden :) .

http://www.grippingbeast.com/

En bedankt Simon, die site helpt ook wel :D !
The Duke
 

Berichtdoor Beastherder » 18 jan 2007 16:55

Ik heb er wel s naar gekeken idd
Het volgt redelijk normaal de regels van warhammer, maar uiteraard zonder magic en al die andere rare dingen.
Legers lijken dus veel meer op elkaar en het gaat veel meer om manouvreren e.d. dan verschillen in troeptypes.

Zijn wel wat problemen.
Eerste is dat ik niet echt weet waar je hier in Nederland aan de modellen kunt komen. De Perry’s maken geschikte modellen voor bepaalde fabrikanten, maar die zul je dus moeten bestellen via internet of zo, want in winkels zie ik ze nooit. 1:72 modellen zijn wel verkrijgbaar in goede modelbouwwinkels (ik kan het weten) maar die zijn wel wat klein voor zo iets.
Tweede is dat er veel verschillende tijdsperiodes worden behandeld in de verschillende uitbreidingen, en legers uit verschillende tijden schijnen niet echt goed tegen elkaar te kunnen vechten (qua balans en zo), dus als je met een groepje er aan begint moet je vrij goede afspraken maken wat je gaat verzamelen, anders kun je nog steeds niet tegen elkaar spelen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Gotrek » 18 jan 2007 17:19

hmmm toch relatief weinig spartanen, met uitzondering van meer hired arms achtige lijsten. Ok is op zich wel te begrijpen maar toch.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura


Berichtdoor Gotrek » 19 jan 2007 00:24

kijk dat lijkt er al veel meer op. Ik miste die zij flappen bij de modellen op die andere sites (iets wat voor mij bij spartanen toch erg beeldbepalend is).
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Berichtdoor Furios666 » 19 jan 2007 20:44

Deze hebben ook nogal wat keuze.

1:72 is inderdaad wat klein, maar het spel is volgens hun eigen site niet echt op schaal gemaakt en de afstanden zijn wel aan te passen lijkt me...

Romeinen :wub:

Spelkwartier had iig geen boeken meer...maar Wentink had wel een model van een DB9 ^_^

Volgende week toch eens even bij Frank langs...
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron