Battle reports (veel foto's)

Een skirmish game met Anima achtige miniaturen

Moderator: theWoodcutter

Battle reports (veel foto's)

Berichtdoor theWoodcutter » 06 maart 2011 21:26

Aangezien ik en Martin met enige regelmaat spelen en ik nog wel eens daar foto's van maak, zal ik die hier posten. Inclusief verslag als mijn aantekeningen dat toelaten. Maar alleen foto's kan ook interessant zijn.

Van de eerste battle, althans waarbij Martin Wissenschaft speelt en ik Church, heb ik geen aantekeningen en alleen wat foto's (klik voor groter):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gespeelde modellen
Martin (Wissenschaft):
Legacy of Solomon (de grootste robot)
Goethia (de iets kleinere robot)
Lorenzo (met de robotarm)
Akio Kageshima (staat achter de twee robots in de eerste foto)

Joost (Church):
Saint Eleniai (met de grote vleugels in wit/grijs)
Lostaroth Marchosias (met de ontblote torso)
Damien (in het paars, met het uitstekende achterdeel: dat is geen cape nl, wat het wel is, is wat lastig te beschrijven).
Luzbell (het meisje met het schild op de arm)
Alis Testarrosa (het meisje met de vleugels en de speer)
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Battle reports (veel foto's)

Berichtdoor theWoodcutter » 06 maart 2011 23:15

Battle 3 (aangezien we de vorige keer nog eentje achteraan speelde. De eerste won Martin overtuigend, dus tegen de bovengenoemde party. De tweede verloor hij, aangezien dat een volledig anti gear (=anima naam voor robots) party was. En met ruim 150 punten van de 250 geïnvesteerd in gears is het dan lastig winnen voor hem. Aangezien ik dat niet zo heel leuk vond om nog een keer te doen, heb ik voor deze keer een iets andere party gebouwd.
Het eerste wat je eigenlijk kiest als je een party van 250 of meer punten gaat spelen is de leader ervan. Voor Church (link naar oracle) zijn daar momenteel 3 keuzes voor.
High Saint Eleniai, Romeo Exxet en optioneel Lostaroth Marchosias (dwz je kunt deze ook niet als leader inzetten, als leader is hij duurder, maar kan dan ook iets meer).
Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Saint Eleniai, aangezien zij eigenlijk alle modellen in haar party beter maakt:
-je mag gnosis gebruiken nadat je je worp gezien hebt (gnosis zijn extra rerolls die je gedurende de beurt hebt, 1 per 100 levels die je speelt)
-als 1 van haar abilities mag ze proberen dode modellen in leven te houden
-als 1 van haar andere abilities kan ze zorgen dat alle modellen in haar controle zone (een cirkel met een straal van 8 inch voor vrijwel alle figuren, bij Eleniai is dat 12 inch) 2 dobbelstenen mogen gooien voor elke aanval en elke verdediging.
Nadeel aan haar is dat ze eigenlijk niet kan vechten. Als zij als laatste over is, is er nauwelijks kans meer om te winnen.
Omdat ik het de vorige keer met Martin al over heb gehad: Eleniai is Intangible, wat wil zeggen dat ze alleen geraakt kan worden met Ki of Magic attacks. Een gewone basic attack werkt niet tegen haar. Daarom combineert ze leuk met Justina, want haar ranged attack kan tegenstanders seal geven. En als iemand gesealed is, kan deze Eleniai niet meer raken. ^_^
Daarnaast is anti-armor een van de dingen die in elke party hoort te zitten. Daarvoor zijn er eigenlijk 3 keuzes. Gelukkig dat 1 van die keuzes een lid van Church is: Damien. De andere twee zijn wanderers: Kujaku Hime en Faust Orbatos.
Qua support heb ik gekozen voor Gemini en Astraega. Beiden hebben een reeks abilities die erg goed zijn om modellen te healen dan wel van leuke statuseffecten te voorzien.
Als laatste heb ik dan nog een warrior nodig en dat werd Khaine d'Lacreu. Zij combineert perfect met church en met name met Saint Astraega:
Khaine kan de schade opvangen van een ander model, welke door de Saint er weer afgehaald wordt. Zo wordt het lastig voor mijn tegenstander om een model in een keer dood te maken.

Om het samen te vatten bestond mijn party uit:
High Saint Eleniai (+ Presence = +2 inch bij de controle zone)
Damien(+ Raphael's Gift)
Justina
Gemini
Saint Astraega (+ Transfer Rod)
en de wanderer Khaine d'Lacreu + (Supernatural Armor).
Daarnaast mag je bij een organisation party nog kiezen voor een 'advantage'. Mijne was Unshakable Faith. Daarbij mag ieder model, mits gedood door de tegenstander, 1 keer proberen terug te komen met 1 levenspunt, door een effectcheck te maken.

Martin's party bestond uit Wissenschaft leden:
Legacy of Solomon (pilot: Reist Ebersbacher)
Goethia (pilot: Frederick Mausser)
Celia
Alessa Raincross
Cordelia Rosalind
+ Plot card Power Source
Met de advantage 'The Process', waarbij je 2 positieve effecten aan twee verschillende niet gear en niet hidden modellen mag uitdelen.

Ik zie dat ik bij mijn foto's geen echte overview shots heb gemaakt. Jammer. We speelden op een tafel die 48 bij 48 inch was met 6 stukken terrein.
Wat rotsen, wat huizen en 1 bos.
Alle beschrijvingen hieronder zijn vanuit mijn oogpunt (ik heb het al lastig genoeg om tussen links en rechts onderscheid te maken, het wordt nog lastiger als ik dat vanuit twee oogpunten ga doen! -_- ) en daarnaast kan de volgorde net even iets anders zijn en zal ik ook niet alles wat gebeurd is beschrijven dat is nogal saai.

Ik probeerde gebruik te maken van de rots in het midden om buiten schot te blijven van Martin zijn twee sniper girls (Alessa en Cordelia). Ik begon met de abilities van Eleniai en Gemini (Zack) actief. Martin deed hetzelfde met zijn Sniper girls, nu waren ze voor mij niet zichtbaar. Er wordt door ons allebei bewogen met de meeste modellen waarbij ik op Justina na, al mijn modellen aan de linkerkant van de rots in het midden van de tafel wist te krijgen. Justina stond namelijk aan de rechterkant van de rots. Martin staat iets verder uit elkaar: op links staat Alessa, Legacy staat in het midden, met Goethia er iets achter en een stukje daar weer achter Celia als bodyguard voor Cordelia.
Beurt 1 is meestal niet de beurt waarin er veel gebeurd, hooguit inderdaad wat bewegen.
In beurt 2 begint de actie. Er worden wat schoten uitgewisseld door Cordelia op Justina, mis dankzij dodge en door Justina op Goethia: raak, omdat Goethia niet mag dodgen. Gelukkig voor Martin haalt hij wel de rol tegen de seal. Wel kost het Goethia vrijwel de helft van de 25 levenspunten, ondanks de 4 armor die zij heeft.
Het schot van Goethia op Justina, die nu zonder actiepunten zit, faalt. Het schot van Alessa op Khaine lukt wel, ondanks mijn dodge. Het kost haar aardig wat levenspunten.
Legacy charged Khaine. Daarbij delft zij het onderspit. Echter aangezien Khaine in de controle zone van Eleniai staat, is dat mijn eerste oplossing: wat levenspunten van Eleniai opofferen voor Khaine. Gelukkig werp ik daar 2 en komt Khaine dus weer terug met 2 punten, die Eleniai verliest. Astreaga heelt de wonden van Khaine met een 8, waardoor Khaine weer op 10 levenspunten staat. Volgens mij begint Martin hier al een behoorlijke hekel aan Astraega te krijgen. :whistle:
Legacy neemt wat klappen van Damien en dat is het wel voor deze beurt.
In beurt 3 duikt Justina weer weg net als de rest aan de linkerkant van de rots in het midden. Alessa duikt weer onder en zet haar stealth modus aan). Legacy probeert alle modellen binnen drie inch te meppen en ik declareer zowel met Damien als Khaine een dodge. Was echter overbodig want Martin gooit een 1, maar die gok durfde ik toch echt niet te nemen.
Dat laaggooien werd wel een beetje een trend. Voor alle statuseffecten gooit Martin zonder uitzondering hoog. Om echter poppetjes te raken waren zijn gears net een stel natte kranten.
Damien neemt nog wat levenspunten van Legacy mee door zijn Breathless te gebruiken. Bij deze aanval mag je als damagebonus de armorwaarde van de tegenstander optellen. Aangezien Damien armor toch al negeert, is dit erger naarmate iemand meer armor heeft. Daar gingen weer een kleine 15 levenspunten. Khaine miste. Goethia schoot en miste. De andere modellen van Martin bewogen en mijn modellen deelden weer wat effecten uit en of healden de anderen. Mijn Eleniai sprong naar voren om Alessa te ontdekken, zodat ze volgende beurt haar sniperattack niet kon uitvoeren. ^_^
In beurt 4 ging Legacy neer, maar niet dankzij Khaine (miste), maar dankzij Damien. Eleniai sprong naar veiligheid en Alessa bewoog zodat ze binnen 5 inch van Damien was. Justina schoot op Goethia, maar Celia intercepte dat.
In beurt 5 nam Alessa Damien onder schot met vier schoten. Ik gebruikte drie keer mijn dodge, deze waren alle drie succesvol, maar dankzij 2 crits van Martin, moest ik nog steeds elke keer 3 damage nemen. Gelukkig dat het vierde schot wel mis was. Khaine ruimde vervolgens met gemak Alessa op. Alessa is namelijk een Dark unit. Ik deed haar eigenlijk 8 slechts schade, maar dat wordt verdubbeld met de 'Sacred attack' attack.
In beurt 6 viel Goethia en kwam Celia in de problemen en was het een kwestie van opruimen.
Uiteindelijk stond aan het einde van beurt 7 Cordelia nog overeind... en bij mij mijn hele party. Vrijwel helemaal heel. Ik heb niet 1 unshakable faith token gebruikt. :whistle:

Lessen voor een volgende keer:
Voor Martin:
-Celia dient als een bodyguard. Probeer dan ook beide sniper girls in haar buurt te houden.
-gebruik maken van je advantage: haste op Celia is heel goed. Armor ook, maar alleen als Damien er niet meer is.
-Goethia mag best bewegen: ze kan toch niet dodgen en ze verliest maar 1 attackbonus bij gebruik van Frederick Mausser als piloot.

Voor mijzelf
-meer gebruik maken van terrein
-meer concentreren op 1 tegenstander en die uitschakelen ipv aanvallen verspreiden.
-2 modellen in combat met Legacy is genoeg. Hoewel met alleen Damien was het achteraf gezien ook alleen misschien wel gelukt. Aan de andere kant, met iets beter rollen van Martin had dat nog wel een probleem kunnen zijn.
-Khaine is een beetje hit or miss. Te lage attackbonus en misschien nog steeds te veel een supportrol. Misschien dat een andere wanderer beter kan zijn in de rol van 'tank'.




Foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Battle reports (veel foto's)

Berichtdoor theWoodcutter » 21 aug 2011 12:08

Deze keer zonder foto's
Gisteren een potje gespeeld tegen Laurens. 200 levels.
Church vs Dark

Mijn party (Church dus):
Lostaroth Marchosias (60) + Orb of Power (5)
Gemini (50) + Clock of Chronos (5)
Damien (45) + Logistics (5)
Saint Astraega (40) + Mikael's Tear (10)

Laurens Party
Valis Ul Del Vilfain (55) + Clock of Chronos (5)
Konosuke (55) + Tempus Fugit (5)
Bael (45) + Control Bound (5)
Cordelia Rosalind (45) + ?

We rolden voor de missie en kregen 'nodes'. Hierbij moet je een aantal (5 bij >250 levels of 3 bij <=250 levels) Nodes op tafel leggen. Een figuur kan deze controllen door erop te gaan staan en een actiepunt te spenderen. Prompt dat Laurens dit in de eerste beurt deed met Cordelia. Met haar 'advanced deployment' rule, mag ze 16 inch verder beginnen dan de andere figuren. Op een normale tafel (48" bij 48") komt dat neer op halverwege de tafel. De hele battle ging zich daarom ook afspelen om dat punt.
Voor iedere node die je meer controleert dan de tegenstander krijg je 1 power point per beurt. Deze leveren aan het eind van het spel 50 victory points op.

In beurt 1 gebeurd er meestal niet zo veel. Ik deelde wat 'haste' uit aan al mijn figuren en liep met mijn twee vechters (Damian en Marchosias) naar voren, zorgend dat ik in de control zones van mijn healer (Astraega) en mijn buffer (Gemini) blijf. Wel zorg ik met Damian ervoor dat Cordelia niet meer hidden is. De drie figuren van Laurens, buiten Cordelia die al in het midden stond, bewegen ook in de richting van het midden.

In beurt 2 heeft Laurens middels Tempus Fugit een charge van Konosuke op Damian, met wat preventwerk van Astraega zorg ik dat Damian het overleefd, desondanks heeft Damian aardig wat schade na een niet gedodgede 'Thousand Broken Bones'
Konosuke heeft nu echter een probleem, want staat in combat met twee characters die hem allebei wel aankunnen. Toch wil ik nog even mijn opties open houden en om die reden gebruik ik Damian nog niet, maar ga ik voluit met een Marchosias. Na 3 aanvallen is Konosuke iets meer dan de helft van zijn hitpoints kwijt. 25 hitpoints met 5 armor zijn niet zo maar weg. Met wat schieten van Laurens met Cordelia en een poging om Damian te beschieten, is als laatste Damian aan de beurt. Met zijn speciale anti-armor attack, hoef ik eigenlijk niet eens te gooien om Konosuke dood te maken: Konosuke heeft 8 defense, 5 armor, maar mag niet dodgen. (dus geen extra dobbelsteen werpen voor de defense). Damian's aanvalswaarde is 5, zijn basic damage (die je dus altijd doet bij raken) is 3. De bonus van de attack is +3, Damian negeert armor en mag de armor waarde aan de damage toevoegen. Dus ik werp nu met een +8 voor 8 damage. Met de minimale 1 die je gooit is dat al 9 schade. Ik gooi iets van een 6 en dan is Konosuke neer.
Hier moet bijgezegd worden dat alleen door mijn twee helpers dat ik dat voor elkaar kon krijgen. Op dit punt vraag ik nog of Konosuke nog iets mag doen. Ik meen namelijk dat hij een death-burst attack heeft...
Ik vergeet bijna Valis die Marchosias een aardige tik uitdeelt met haar 11/5 attack. Gelukkig dat zijn trukendoos hier ook wat aan kan doen met reactive berserk worden en zo 5 armor te krijgen. Wel krijgt Marchosias hierdoor een lvl 2 poison counter.
Ondertussen krijgt Laurens zijn tweede counter voor het onder controle houden van de node.

In beurt 3 probeert Laurens om mijn Damian dood te maken met Valis. Dat lukt bijna, maar gelukkig net niet. Hierdoor staat ze zelf echter zonder defenses. Ik probeer het met Marchosias ondanks de poison counter. Ik tik twee keer en neem vier schade. Gelukkig voor Laurens dat Valis een Clock of Chronos heeft en dus 1 keer kan dodgen. Dat helpt voor de eerste aanval. De tweede aanval faal ik echter dusdanig hard dat ik niks bereik. Nadat Bael Damian Paralyzed en ik dat ongedaan maak met mijn Astraega heeft Laurens nog een shot met Cordelia. Dat mist echter. Vervolgens deelt Damian de genade klap uit aan Valis (ook maar net) en met een free move beweeg ik mijn Damian in dekking (achter een boom).
Wederom scoort Laurens een counter voor de node.

In beurt 4 is het tijd voor de grote schoonmaak. Met een charge van Marchosias legt Bael het loodje. Cordelia schiet op Gemini en doet dat dusdanig dat ook Damian geraakt wordt. Aangezien die nog 1 levenspunt had en Laurens een crit gooide, is er geen mogelijkheid meer om Damian te redden.
Mijn Astraega begeeft zich in de richting van de door Cordelia verlaten node.

In beurt 5 achterhaalt mijn Marchosias Cordelia en dat is einde game.
Ondanks dat ik alles uitgeroeid heb bij Laurens, was het toch niet echt een overwinning voor mij, dankzij het nodes scenario. Op Victory Points heeft Laurens namelijk er net iets minder dan ik, dankzij de nodes.

Leuke battle en eerlijk gezegd denk ik dat als Laurens naar me geluisterd had en Konosuke nog even goed gelezen had, dat ik het niet had kunnen winnen! :tu:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Battle reports (veel foto's)

Berichtdoor Carlo » 12 dec 2011 17:06

Hoi,

Ik had zaterdag een battle tegen David in Utrecht.

David speelde met Empire (Griever, Odin, Kronen, Duncan, Janus en Vayl). Critical Mastery advantage.
Ik had een Church lijst (Romeo, Maria, Luzbell, Gemini, Astraega en Sophia Ilmora). Reroll advantage.
1e Beurt was het David die mijn kant op bewoog, zonder objectives is er helemaal geen enkele reden op met een Romeo lijst naar voren te bewegen :wink:

2e beurt activeerde ik Sophia, Gemini en Astraega als eerste en heb eigenlijk alleen de buffs van Gemini en "The World" van Astraega (op Maria) gedaan. David kwam met zijn mannen naar voren ondertussen. Luzbell deed haar "Mirror Jump" op Maria die verschillende charge targets kreeg hierdoor (ook Griever die haar target was). David plaatste Duncan zodat die Maria's charge op Griever zou kunnen intercepten. Sophia booste daarna Romeo en Romeo sloeg met 2 klappen (met The Blessed Sword) Odin dood. Griever kwam als laatste model van David naar voren en Maria ging tussen Vayl (hidden), Duncan en Griever (designated target) staan om haar mep alles binnen 2" aanval te doen. Geen doden hierdoor maar wel veel schade op alle 3.

3e beurt kreeg Maria redelijke klappen maar door de shield buff van Gemini bleef het toch beperkt en Astraega kon redelijk wat healen. Vayl probeerde een charge op Astraega maar Luzbell deed een intercept. Kronen chargde Romeo de deed net genoeg schade om Romeo op 8 life te zetten :grijns: . Romeo deed zijn +6 att. aanval op Kronen (met boost van The Blessed Sword) en Kronen had veel schade. Maria activeerde ik als laatste en deed haar AoE aanval weer. Nu deed ze genoeg schade om Duncan en Griever dood te slaan en door de dood van Griever door haar aanval healde ze weer en koos een nieuw target (Janus).

Hierna was het eigenlijk allemaal voorbij, Janus stond in melee met Maria, Kronen met Romeo en Vayl met Luzbell. Door de healing opties en de buffs van Gemini en Sophia waren ze eigenlijk alledrie kansloos tegen hun tegenstanders.

Waar ik na afloop zelf achter kwam was dat ik toch een 3e (echte) fighter miste ondanks dat Romeo en Maria erg hard waren.
Als opmerkingen:
David kende Maria nog niet erg goed en had "verras me maar" :o wat dus ook lukte met haar AoE aanval.
De rolls van mij waren erg hoog op sommige momenten (oa door Genosis en de Reroll van mijn advantage), David zijn rolls waren zeker niet slecht maar de hoge armor van Maria en Romeo negeerde dat weer veel.
Persoonlijk vind ik Griever niet erg goed als leader, ook Kronen is onder par vergeleken met de andere opties die Empire heeft al weet ik zo niet hoe je dan uitkomt met je punten.
Legers die ik speel: WH: O&G, DE, TK, BM, Dw. 40K: Ch, DE. Anima Tactics. Malifaux. Warmachine/Hordes: Menoth, Retribution, Circle, Everblight.
Carlo
Von Carstein in pettycoat
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 12 dec 2011 15:43


Keer terug naar Anima Tactics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron