Warhammer 40.000 Campaign

Warhammer 40.000 Campaign

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 apr 2008 15:14

Oke, ik had dus een tijdje terug een idee voor een 40K campaign systeem, en dat ben ik kortgeleden eens gaan uitschrijven. Nu heb ik de basis op papier staan en ben ik de wereldkaart die er bij hoort aan het fabriceren.

Eigenlijk is dat voorlopig alles, ik wou alleen iedereen op de hoogte houden van mijn mentale toestand, dus bij deze: I've lost it completely! :drool:

Maar goed, ik was benieuwd of er misschien 40K spelers zijn die interesse hebben om een stuk of 3 test-rondes van de campaign te spelen, gewoon om te kijken hoe het werkt en wat er beter kan (of dat het in de prullebak kan, dat blijft voorlopig nog een optie).

Ik zal straks even een samenvatting van de regels posten, want eigenlijk is dit studieontwijkend gedrag en moet ik nodig aan mijn presentatie verder werken....
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Skevan » 16 apr 2008 15:16

i ben game
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Berichtdoor Atze » 16 apr 2008 15:18

Ik doe wel mee, lijkt me leuk ^_^
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Avatar gebruiker
Atze
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 234
Geregistreerd op: 15 okt 2006 14:03
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 apr 2008 15:24

[quote="Skevan"]i ben game


Hoi, ik ben laurens... :P

Wauw dat is snel. Misschien moet ik maar gewoon geen regels posten, dat gaat beter! ;)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor vhati » 16 apr 2008 15:52

och als je hulp nodig hebt vraag je maar hoor mijn Tau willen nog wel wraak op jou :)
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 apr 2008 16:45

Right! de regels... even kijken waar te beginnen...

De campaign draait in beurten (net als de fantasy campaign), en het is de bedoeling dat iedereen er aan het begin van elke beurt bij is. De beurten zullen waarschijnlijk 1 a 2 weken per beurt duren, afhankelijk van het aantal battles en of iedereen kan.

Iedereen zit (waarschijnlijk) verspreid over de kaart en iedereen kan overal aanvallen, en je hebt geen 'legers' op de kaart staan. In 40K heeft elk ras wel vliegtuigen, teleporters, webway portals, monoliths of drop-ships, dus 200 kilometer of 2000 kilometer maakt dan niet zo heel veel uit. De kaart is een wereldkaart met een aantal continenten en een hoop landjes (territories). Als er veel spelers mee doen kun je er een paar kaarten van manen bij doen om het aantal territories te vergroten of zo.

Voor elke beurt geeft elke speler zijn orders door aan de campaign master. Je krijgt elke beurt een aantal CP (conflict points), waarmee je acties kan uitvoeren zoals aanvallen, verdedigingen bouwen of basissen bouwen. Voor sommige territories of situaties krijg je extra CP. Conflict Points zijn zeg maar het geld in de campaign, je kunt het ook opsparen van beurt tot beurt (max 200) en je kunt het aan andere spelers geven in ruil voor hulp of vrede.

Acties die je kunt doen met conflict points zijn:
Assault : Val een territory naar keuze aan en speel een battle, als je wint krijg jij het territory
Fortify : Een provincie naar keuze wordt versterkt, en je kunt dan o.a. je troepen daar versterkingen geven en tegenstanders kunnen er geen basis bouwen.
Fleet Battle : Op een 4+ kan 1 tegenstander geen versterkingen sturen in de volgende beurt.
Build Forward Base : Je bouwt een basis in vijandelijk gebied. In dat territory mag je dan Raids uitvoeren en als je daar aanvalt mag je versterkingen sturen.
Reinforce : in een fortified territory of een met een forward base mag je 10% meer punten inzetten als je dit gebruikt.
Raid : speel een raid scenario in een territory met een forward base en als je wint krijg je een deel van je tegenstanders Conflict Points.
Assault forward base: Probeer een vijandelijke basis in jouw gebied te vernietigen
Plan strategy: Je kiest een strategie uit (zie strategieën) die je in de komende battle mag inzetten.

Reinforce en Plan strategy mag je voor een battle kopen en hoef je niet voor het begin van de campaign turn aan te geven. Als je er de CP voor hebt natuurlijk.

Strategieën zijn bijvoorbeeld minefields, obstacles, night fight tijdens een battle, de missie kiezen, +1 om te beginnen of een aantal veteran skills die je aan een unit kunt geven. De cost varieert per strategy.

De campaign krijgt een campaign goal aan het begin, afhankelijk van het aantal spelers. (waarschijnlijk een bepaald aantal territories) en een tijdslimiet (bijvoorbeeld 20 beurten). De campaign stopt als 1 van de 2 behaald is.

Dit is even heel kort door de bocht, maar ik krijg lamme vingers... B)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Bob » 17 apr 2008 10:10

ik doe mee, ik doe mee!
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 11 okt 2008 23:02

Berichtdoor TROLL » 17 apr 2008 14:58

ik wil ook wel mee doen alleen.

Zullen de 2 campaigns mekaar niet in de weg gaan zitten?
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Berichtdoor Caladai Doomblade » 17 apr 2008 15:25

Ik denk niet dat de campaigns elkaar in de weg gaan zitten. Ik weet niet wanneer je met de fantasy campaign wou beginnen dus het zou kunnen dat het iets door mekaar loopt.

Maar zoals ik zei, de campaign is nog niet af en ik wil gewoon een ronde of 3 spelen om te testen hoe alles werkt. De verschillende acties kosten Conflict points en ik kan moeilijk inschatten hoeveel punten iets precies zou moeten kosten, dus het is gewoon een test. Ik wou de campaign sowiezo niet runnen voordat de fantasy campaign afgelopen is, tenzij er genoeg spelers mee willen doen die niet met de fantasy campaign meedoen, maar dat lijkt me sterk.

Ik moet eerst de map nog afmaken, en dan wil ik testen. Het testen wil ik eigenlijk wel voor de fantasy campaign doen.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor TROLL » 18 apr 2008 10:31

nja ik wil zo snel mogelijk beginnen maar dat snap je denk ik wel ;)

maar goed dan is het wel handig als er mensen zich opgeven?
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Volgende

Keer terug naar Campaigns

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast