Operatie Market Garden

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Operatie Market Garden

Berichtdoor Beastherder » 13 jul 2014 16:54

Ik was eigenlijk al begonnen :D
(als je inspiratie hebt moet je die volgen :wink: )

Ik zat te denken aan het bovenstaande scenario, uitvergroot naar een 8'x6' tafel, om ruimte te bieden aan meerdere legers

Door het uit te breiden naar het oosten komen Beek en Groesbeek ook in beeld
Rond Groesbeek lagen de landings velden van het 82e, Beek was de locatie van een aanval van Fallschirmjäger die zorgde voor een significante afleiding voor de Airborne op het moment dat ze zich op de brug wilden concentreren
Zowel Fallschirmjäger (Stefan) als 82 Airborne (ikzelf) zijn op de club aanwezig, dus dat zijn dan de logische Deployment-zones voor die legers

De SS-ers in Nijmegen hadden bijna geen tanks tot hun beschikking, maar het zou flauw zijn om Gerard zn Panzers niet mee te laten doen
Om dit toch een beetje weer te geven zat ik te denken om ze uit Reserves te laten komen, uit de richting van de Ooij (enkele tanks zijn overgezet bij de veer van Pannerden, dan zouden ze uit die richting komen) en misschien vanuit het westen

Een (hele) simpele schets van wat ik gedacht had
ieder vakje is een foot of 30cm
Afbeelding

Als iedereen kan zit je aan 3-4 spelers aan iedere kant

Uit mn hoofd

Axis
KG Euling SS-ers - Ik zelf
Fallschirmjäger - Stefan
SS Panzers - Gerard

Allies
Grenadier Guards - Guy
Welsh Guards - Chris
82e Airborne - Ancel met mijn leger?
Ik zag vorige donderdag ook Britse Airborne, die zijn een beetje verdwaald, maar die hadden best tussen de Amerikanen kunnen landen

Op zn meest ambitieus zou ik zeggen 1500-2000 pts per speler, maar zelfs op een 8'x6' tafel zou dat wel eens erg krap kunnen worden

Qua terrein ben ik ook alvast begonnen

Brug liet ik hierboven al zien, die heeft nog wat aanpassingen nodig om m van een treinbrug te veranderen in een auto brug, daar ben ik al mee bezig
Afbeelding

Van mijn werk heb ik ook strips zelfklevende wegen meegenomen, gemaakt voor treinbanen. Geplakt op stukken plasticard geven die een hele snelle manier om enkele meters wegdek te creëren. Witte rand van het plastic word nog donkergrijs gemaakt natuurlijk
Afbeelding

Ook begonnen aan extra huisjes met mijn eerste 4Ground model
Kan niet anders zeggen dan dat ik er hier meer van wil hebben :yes: mooi, stevig, perfect passend en goed betaalbaar
Afbeelding

Blijft over het Keizer Karel plein, en daar heb ik ook een plannetje voor ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor ancel » 14 jul 2014 09:46

Ziet er goed uit frank!
Ik moet even kijken hoe ik met mijn opleiding zit de komende tijd,
maar als het goed uitkomt doe ik graag mee!
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
ancel
Tau kung-fu master

Berichtdoor Lert » 14 jul 2014 15:45

'k heb er nu al zin in. Grote battle, meerdere commandanten, lekker chaos!

Khorne zal blij zijn.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Pyro » 15 jul 2014 06:24

Vind die huisjes ook heel erg gaaf.
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Guy » 16 jul 2014 07:45

Good thinking Frank!!

Wat huisjes betreft, heb ook er ook een stuk of 5 en kan er wellicht nog 5 lenen, dus Nijmegen centrum
krijgt dan al aardig vorm.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 20 jul 2014 18:49

Veel te warm om mini's te schilderen, maar er kan wel geknutseld worden

Huisje is af
De zichtbare randen die de kleur van verbrand MDF bleven houden zijn bijgewerkt. Zelf de verf gemengd om in de buurt van de kleur van de kit.
Op de foto is het verschil nog best goed te zien, maar 'in the flesh' valt het nauwelijks op.
Afbeelding

De verdiepingen zijn los, zodat je je teams kwijt kunt
(niet vergeten te checken na de battle of je er niet 1 vergeten bent :wink: )
Afbeelding

Brug is aangepast, met een plasticard middenstuk om er een wegdek van te maken, en I-balken om de boog af te maken
(de brug hoort oorspronkelijk nog een verlengstuk te krijgen waar de rest van de boog aan zit, maar dan word ie veel te lang. Dus heb ik zelf m maar gemaakt)
Panzer IV voor de schaal
Nu nog de oprit
Afbeelding

Dan het Keizer Karel plein, en mijn 'cunning plan'
Afbeelding
(Voor de jeugd: dit is dus een LP, waar muziek op stond voor de CD en MP3 :wink: )

Een mooie schijf van ongeveer de maat die ik in gedachte had, zo'n 30cm
(Correct op schaal zou het Keizer Karel plein 1,5meter doorsnee moeten zijn, dus dat gaan we maar niet doen :nono: )

Met stukken plastic als afscheiding en om het gat in het midden af te dichten, en Vallejo Pumice-pasta voor de zandstructuur is dit klaar om geverfd te worden
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Lert » 21 jul 2014 02:40

Kijk! Voortgang!
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Guy » 21 jul 2014 20:16

Goed bezig Frank!
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 jul 2014 16:54

Keizer Karelplein, nu met verf en gras

Afbeelding

Het middenpark ziet er zo niet erg indrukwekkend uit, maar aangezien er eenheden op moeten kunnen staan zijn de bomen verplaatsbaar gehouden
Met wat bomen en mini's ziet het er een stuk beter uit

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 28 jul 2014 20:45

Mooi werk Frank. Die SS-ers lijken zich veel te comfortabel te voelen op die rotonde, daar moet maar eens snel een eind aan worden gemaakt :P
Guy
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames